De afstelling van de koppeling wordt uitvoerig beschreven in het WPH onder hoofdstuk 314-0. Ik zou deze weg volgen.
Beste mensen, het is allemaal gelukt (denk ik), mede dankzij jullie tips en adviezen.
De lekkage van de koelvloeistof is weg. Rubber vanaf de waterpomp vervangen. Waterpomp meteen schoongemaakt en nieuwe pakking.
De lekkage aan de HD regelaar is weg. HD regelaar, voorraadbol en treiterslang vervangen. HD pomp frequentie is bijna 3 minuten.
De motor “bokt” niet meer bij het optrekken vanuit stilstand. Koppelingsplaat, drukgroep, toplager, nokkenas keerring en lager vervangen. Ik heb de oude (betere) drukgroep lager met veer teruggezet. Alles heel goed schoon gemaakt en gehouden. De koppeling nog afgesteld op basis van jullie laatste adviezen. De koppeling pakt nu veel beter en zoals je zou verwachten zonder te snel te pakken.
Verder meteen maar de remschijven, blokken en handremblokken vervangen. Niet uitgeklokt en ook niet gecentreerd. Wel ontlucht. Remt goed.
Oh ja, ik heb ook nog de 2 stofhoezen van het stuurhuis vervangen (leuk klusje, maar niet heus).
Al met al veel werk en het zou niet zo goed gelukt zijn zonder jullie hulp en die van het DS-TT team.
Hartelijk dank en graag tot een volgende keer (want je blijft natuurlijk aan de gang met zo’n auto van 51 jaar).
Nu weer verder met de CX…
Niet schrikken van de foto…
Citroen DS 23 pallas 1973