trillend en brommend geluid bij inschakelen achteruit van automaat
morjos
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25

Gepost: 04 november 2024 10:50 AM

Beste mensen,

Mijn C5 2.0 Hdi Touren heeft er nu 230.000 Km opzitten. Heb de automaat 1 keer laten flushen bij Oldenhage, ong. 6 jaar terug.

Heeft het altijd perfect gedaan tot gisteren. Bij vooruit wegrijden van mijn oprit gaf hij bij opschakelen een schok en hoorde ik een “klonk”. Na een 500 meter rustig rijdend werd alles weer normaal en meteen een rit van 10Km en alles normaal. Na boodschappen wilde ik achteruit uit parkeerplaats en bij achteruitschakelen trilde de wagen en hoorde ik een brommend geluid (vermoed van de automaat). Weer in vooruit alles normaal en zonder probleem naar huis.

Thuis wil ik haar achteruit op de oprit parkeren en deed zich weer hetzelfde voor als hierboven beschreven….

Vorig jaar heeft mijn garagist olie uit de automaat afgelaten en bijgevuld-dus geen flush.

Iemand enig idee ???

En of dit me een rib uit mijn lijf gaat kosten ?

Profiel  

Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3694

Gepost: 04 november 2024 11:45 AM
  [ # 1 ]

Dan is de eerste vraag: Welke olie vorig jaar: Die Aisin bakken willen een speciale Toyota/Aisin olie, al het andere leidt tot ellende.
Als je garage er “ATF” heeft ingedaan die niet specifiek geschikt is voor de Aisin AM6 dan heb je een probleem. ls je geluk hebt lost een flush dat op, als je pech hebt is er wat versleten.

Het kan zijn dat de parkeerblokkering niet goed vrijkomt maar het kan ook zijn det het inschakelen van de laagste versnellingen ( 1 en achteruit ) niet helemaal werkt zoals het hoort.  Diagnose kan alleen door iemand die deze specifieke versnellingsbakken goed kent: Zijn veel gebruikt door PSA, Volvo en Toyota. Die Aisin bakken zijn anders dan de gebruikelijke ZF, Getrag en Amerikaanse automaten.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook