Het chassis van mijn zx1.6i, 1997, is bij de rechter voorpoot aan het doorroesten.
Ik zoek een goed overzetstuk om in te lassen, evt uit een sloopexemplaar.
Ik weet er niet zelf een, maar op onderdelelijn.nl kun je wel zoeken op complete slopers, die je kunt selecteren op merk en model. Dat is misschien een start? https://www.onderdelenlijn.nl/voertuigen/
Dank voor je suggestie. Deze heb ik vorige week aangezet met nu 1 reactie. Deze biedt nu een chassisdeel aan voor 650 eur.
Via de knop onderdelen-aanvraag neem ik aan? Daar heb ik zelf ook niet zulke goede ervaringen mee. Ik zoek zelf via de link die ik eerder stuurde of er een sloop in de buurt een bepaalde auto heeft staan, en dan bel ik even (of ga er gewoon langs als het echt dichtbij is). Lang niet alle sloperijen reageren op aanvragen.
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Ook ff bij Peugeot (307) uitzetten? Technisch weet ik niet of eea overeenkomt. Maar als dat wel het geval is heb je meer kans dat je wat vindt.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Kun je foto’s plaatsen? dan weten we hoe erg het is, en kunnen we meedenken…..
niks vermakelijker dan een stukske gecompliceerde eenvoud
Jeroen Simons schreef:Ook ff bij Peugeot (307) uitzetten? Technisch weet ik niet of eea overeenkomt. Maar als dat wel het geval is heb je meer kans dat je wat vindt.
ik denk dat er meer overeenkomsten zullen zijn met een peugeot 306. De 307 is een generatie later.
https://linksharing.samsungcloud.com/s2c1brJkhxA6
Foto van chassisdeel rechts voor.
Weet je zeker dat dit het enige probleem is, of maakt (veel) meer laswerk je niet uit?
Als dat alles is, dan begin je om 08.00 en als je doorwerkt is ie om 12.00 klaar.
niks vermakelijker dan een stukske gecompliceerde eenvoud
Al eens bij B parts geïnformeerd?
https://www.b-parts.com
Bparts kan me helaas niet helpen. Aan de ophanging-chassisdeel mag helaas niet gelast worden volgens apk voorschriften. De huidige status zal nog wel goedgekeurd worden. Vraag is hoe lang deze het volhoudt.
Mag niet gelast worden? Broodje aap.
niks vermakelijker dan een stukske gecompliceerde eenvoud
Ik ben geen expert op het gebied van APK eisen, maar mij lijkt ook dat dit gewoon gelast mag worden. Vroeger mocht je dacht ik niet lassen aan het subframe, maar zelfs dat mag tegenwoordig (zelf bij de hand gehad een aantal jaar terug).
Alleen draagarmen mogen bij mijn weten niet gelast worden. Maar ik laat me graag aanvullen of corrigeren.
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Ik heb precies deze locatie een aantal jaren geleden gelast bij mijn toenmalige Xsara. Daarna gekit en gespoten. Heb dat proces netjes met foto’s gedocumenteerd, dat vond de keurmeester toen prima in orde.
Een donordeel heb ik toen niet gebruikt, het is niet zo’n moeilijke vorm, gewoon uit vlakke pleit geklopt, het meeste is enkelgekromd.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Op die plek is bij mijn ZX destijds ook gewoon een stuk plaat ingelast. Kwam zonder issues door de APK. Een donordeel ga je niet snel vinden, de meesten zullen net zo rot zijn of erger en er liggen gewoon bijna geen ZX’en meer op de sloop want bijna niemand rijd ze nog dus is er geen vraag meer naar onderdelen.
Wil je percee een donorstuk dan zul je dus een rijdende ZX ergens vandaan moeten halen en daar een stuk uitslijpen maar dat vind ik persoonlijk wat zonde.
Ik kan uit ervaring met mijn ZX vertellen dat het aan te raden is om je hele auto goed na te kijken of ie niet ergens anders ook rot is, voor je dit plekje gaat lassen en over een half jaar weer een nieuwe plek tegen komt die veel erger is, dan blijf je bezig.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon