Ik vroeg niet voor niks of deze roestplek de enige was, want ik heb dezelfde ervaring als FastFred. Mijn ZX is afgelopen augustus na 29 jaar en 8 maanden (eerste eigenaar) naar de sloop gegaan, onder andere vanwege roest van binnenuit in de kokerbalken en dorpels (de auto zakte op de vierpuntsbrug door de achterste kriksteunen). De plek bij de schokbreker begon ook, maar dat was het minst erge. Als je een eigen werkplaats met brug, lasapparatuur en geschikt gereedschap én het vakmanschap en de tijd en zin erin hebt is dat allemaal te maken, maar dat heeft niet iedereen.
Dank voor de vele reacties. Mijn zx is vorige week goedgekeurd. Reparatie van de wielophanging is niet nodig. De roest valt mee, maar moet wel behandeld worden. schuren en ontroesten en afdekken, tectiel.
Oplassen is volgens apk richtlijn idd niet toegelaten, bij meerdere inspecteurs nagevraagd. Verkapt met heel netjes werken kun je misschien wel wat voor elkaar krijgen.
Verder is de wagen roestvrij, na reparatie van 1 kokerbalk vorig jaar.
Dus ik kan weer vooruit en kunnen we deze case afsluiten tav dit forum.