12 van de 14
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende > 
   
citroen CX te mooi om waar te zijn?
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 31 december 2024 06:58 PM
  [ # 166 ]

Vergeet die achterruitverwarming nu maar.
Verwacht dat er geen enkele CX nog rond rijdt waarbij het nog werkt.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Peter-Paul
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 07-03-2021

Gepost: 31 december 2024 07:18 PM
  [ # 167 ]

Bij mijn oude cx doet de achterruitverwarming het dus wel. En hoe moeilijk kan het zijn, zo’n achterruitverwarming, als je het vergelijkt met het stuursysteem!?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10348
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 31 december 2024 07:20 PM
  [ # 168 ]

Bij het vervangen van de kabel of van de centrifugaalregelaar, het witte bolletje, komen geen vloeistoffen of pakkingen voor.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 31 december 2024 07:23 PM
  [ # 169 ]

Dan heb jij mogelijk de enige.

Het probleem zit eigenlijk altijd in de geleidende koperstrips op de ruit, die raken onderbroken.
Enige oplossing: een nieuwe ruit.
Welke versie heb je?
In de luxere CX’en zit een geregelde, met een soort voeler aan de bovenzijde van de ruit.
Of is dat alleen bij de serie 2?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 31 december 2024 07:24 PM
  [ # 170 ]
jantje1948 schreef:

Bij het vervangen van de kabel of van de centrifugaalregelaar, het witte bolletje, komen geen vloeistoffen of pakkingen voor.

Vergeet het rubbertje op de hydrauliekleidingen niet.

 

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10348
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 31 december 2024 08:36 PM
  [ # 171 ]

confused
Ach, natuurlijk!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Peter-Paul
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 07-03-2021

Gepost: 31 december 2024 09:42 PM
  [ # 172 ]

Ik zocht in afbeeldingen op google naar het witte bolletje bij de diravi en ik kreeg allemaal foto’s van witte broodjes!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10348
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 01 januari 2025 11:46 AM
  [ # 173 ]

Je kan hem toch gewoon zien zitten?
Nog de beste wensen iedereen hier.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bibberkip
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 629
Geregistreerd: 10-09-2021

Gepost: 01 januari 2025 12:06 PM
  [ # 174 ]

Is dit het goeie plaatje?

evt re-muisknop en openen in nieuw tabblad , wordt ie duidelijker.

als je niks veranderd blijft alles hetzelfde.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 januari 2025 12:16 PM
  [ # 175 ]

Ten eerste herken ik dit niet als het Diravi-systeem van een CX.
Daarnaast staat hier de losse. centrifugaalregelaar niet op.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 januari 2025 12:17 PM
  [ # 176 ]
jantje1948 schreef:

Je kan hem toch gewoon zien zitten?

Inderdaad, even het reservewiel van zijn plek halen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3747
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 01 januari 2025 03:09 PM
  [ # 177 ]

Die foto is de Diravi van een XM V6. En daar staat de centrifugaal regelaar niet op.
“Bolletje”:  Dat ding is 15 cm in doorsnede. Inderdaad, zit onder het reservewiel.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 januari 2025 06:50 PM
  [ # 178 ]
René Jongejan schreef:

In de luxere CX’en zit een geregelde, met een soort voeler aan de bovenzijde van de ruit.
Of is dat alleen bij de serie 2?

Moet mijzelf even corrigeren, het is geen geregelde, maar een automatisch uitschakelende, als de ruit droog is.
Ook te herkennen aan de schakelaar, daar staat AUTO op.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 januari 2025 09:43 PM
  [ # 179 ]

Volgens mij hoort die juist ook zelf in te schakelen. Er zitten een aantal draden dicht bij elkaar op de ruit, als de ruit vochtig wordt ontstaat er een verbinding tussen de draden en wordt de achterruitverwarming ingeschakeld.

Mooi concept, maar in de praktijk werkt het niet zo best.
Er zit altijd een handmatige optie om de achterruitverwarming in te schakelen, waarschijnlijk omdat er op een achterruit ook vaak damp neerslaat aan de buitenkant en dan wordt die kortsluiting tussen die draden niet gemaakt.

Profiel  
 
bibberkip
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 629
Geregistreerd: 10-09-2021

Gepost: 01 januari 2025 11:08 PM
  [ # 180 ]

Ooit was het dringende advies van een inmiddels pensionado monteur van lubbers-huisman : zet je achterruit verwarming aan, en laat hem aanstaan.  Dat was bij een gs break met groen glas en een perfecte a.v. dat is gedaan en die bleef gewoon héél.

als je niks veranderd blijft alles hetzelfde.

Profiel  
 
 
12 van de 14
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook