3 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
citroen CX te mooi om waar te zijn?
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 december 2024 08:11 AM
  [ # 31 ]
Peter-Paul schreef:

Mijn visie nu: het probleem met de auto is pas merkbaar op de autobaan en omdat hij niet verzekerd was en niet in de wegenbelasting zat konden we dat niet uitproberen dus is het redelijk en wettelijk onderbouwd om de koop ongedaan te maken.

Als koper heb je een onderzoeksplicht. Mijns inziens heb je geen onderzoek gedaan: geen proefrit, geen technische keuring, niet op de brug etc. Je hebt de auto daarmee as-is gekocht, contract of geen contract. Ik wens je veel succes bij het ongedaan maken van de koop, naar mijn mening maak je geen schijn van kans.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Peter-Paul
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 07-03-2021

Gepost: 05 december 2024 09:16 AM
  [ # 32 ]

Nou ik heb nog wel een beetje vertrouwen in de mens. En de verkoper is een heel nette redelijke meneer en we hadden echt een klik met elkaar. Blijft toch dom van mij ik weet het.
We hebben trouwens wel een proefrit gemaakt en ik heb de wagen van onder tot boven goed bekeken dus gaat het er een beetje om wat je onderzoek of voldoende onderzoek noemt. En dit euvel was er met de technische keuring misschien ook niet uit gekomen.
Ik hoop niet dat jij gelijk hebt waterman want dan wordt het juridisch gedoe en daar heeft niemand zin in.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 december 2024 09:22 AM
  [ # 33 ]

Is het probleem met de Diravi de enige reden om de CX terug te sturen? Naar mijn idee is dat niet een hele complexe reparatie…
Goed er moet nog wel even een echte diagnose gesteld worden, maar als we het alleen over een Diravi kabel en die witte bol hebben is dat echt geen dag werk.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 december 2024 09:46 AM
  [ # 34 ]

Nee precies, maximaal 2 uurtjes werk. Nogmaals, juridisch heb je geen poot om op te staan na deze impulsaankoop. Daarnaast is de staat van de auto niet door een deskundige beoordeeld en is er dus geen basis/bewijs/gebrekenlijst die een mogelijk terugdraaien van de koop zou kunnen ondersteunen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Paul Z
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 03-07-2023

Gepost: 05 december 2024 10:01 AM
  [ # 35 ]

Eens met Waterman, als je onder deze omstandigheden een auto van een particulier koopt (en dan bedoel ik: dat je van tevoren aangeeft dat het ws. te mooi is om waar te zijn, de auto vervolgens toch zonder keuring aanschaft en het aanbod om een en ander contractueel vast te leggen afslaat) dan kun je hier m.i. niet mee terug.
Jij hebt vertrouwen in de mens en dat is een goed ding, maar als ik de verkoper zou zijn zou mijn vertrouwen in de mens een aardige deuk oplopen als iemand zich een dag na aanschaf met dit verhaal zou melden om de koop ongedaan te maken.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 december 2024 10:45 AM
  [ # 36 ]

Heb je wel getest of de wielen terugkomen in de rechtuitstand bij stilstand en draaiende motor?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 05 december 2024 10:49 AM
  [ # 37 ]
Citroensmgz schreef:

Dan werkt de diravi regelaar niet goed. Waarschijnlijk is de splitter in de kilometer teller kabel defect. Dan krijg je bij hoge snelheid niet meer centrering en tegenkracht, en dan heb je het gevoel dat de besturing veel de direct en erg zoekerig is.

Ik heb dit destijds ook gehad, de splitter was nog heel, alleen de centrifugaalregelaar deed niet meer wat die hoort te doen.
Andere erop en weer gaan.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4892
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 05 december 2024 11:43 AM
  [ # 38 ]

Wat een verwarrend topic is dit.
Ik heb de nootjes er maar bij gepakt, vermakelijk is het wel.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 december 2024 12:26 PM
  [ # 39 ]

Laughing Ja, vol met onverwachte wendingen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Peter-Paul
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 07-03-2021

Gepost: 05 december 2024 01:32 PM
  [ # 40 ]

Wielen komen goed terug in de rechtuitstand.
Het in de achteruit zetten geeft een flinke klap. Het in de vooruit zetten iets minder. Hij schakelt schokkeriger dan mijn oude cx.
De schakelpook is een gammel ding maar ik begin er al slag van te krijgen.
En er hangt een hoop olie onder.
De achterruitverwarming werkt niet.
De lampjes in de kofferbak doen het niet.

Ik heb een mail met vragen naar tres beaux gestuurd.

positief: kachel en luchtblazer doen het prima, hij trekt als de gekke op als je gas geeft, de centrale vergrendeling doet het( joepie).

En ik zie wel het gelijk van de puristen als ik mijn oude CX ernaast zet, die strips over de hele zijkant maken de auto slanker. Het originele interieur is mooier. Ik vind hem dus bij nader inzien ook niet zo mooi, och ja smaken verschillen.

En ik ga denk ik een technische keuring bij civer laten doen en dan krijg wel een prijsopgaaf.

Profiel  
 
G-ikX
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 27-09-2010

- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Gepost: 05 december 2024 07:15 PM
  [ # 41 ]

Gammele schakelpook is vaak speling op kogelgewricht bedieningstang (onder reservewiel).
Schokken schakeling kan duiden op slechte rubbers/speling van de motorsteun(en).
Olielekkage kan te maken hebben met slechte staat/dicht zitten van de slang van de carterontluchting.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 december 2024 08:40 PM
  [ # 42 ]

Is het nou een automaat of niet?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1249
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 05 december 2024 09:03 PM
  [ # 43 ]

Het is me nu wel duidelijk waarom de cx na 3 maand al weg moest wegens niet gebruiken.

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2030
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 06 december 2024 08:15 AM
  [ # 44 ]
Peter-Paul schreef:

En auw dat doet even pijn want inderdaad:
1
Een flinke klonk als je hem in de achteruit zet een onduidelijk gevoel in de schakelpook.De aanduiding komt niet goed
mee. Het schakelen voel je meer dan bij mijn oude CX
2
En er hangt best wel veel olie onder het blok.
3
En ze hadden van Tres Beaux het pompje van de ruitensproeier vervangen door een extern pompje.
4
Ook hebben ze de luchthoorn direct aan de claxonknop aangesloten waardoor je die gekke hoorn meteen hoort. Die hoort
toch pas na een paar seconden te klinken, eerst de gewone claxon?
5
En ik zag een gaatje, aan de voorkant opzij op het spatbord en daar heeft een richtingaanwijzer gezeten, de
knipperlichten heb ik er wel bij gekregen.
6
En in vergelijking met mijn “oude” CX komt het stuur heel makkelijk uit zijn rechtdoorstand waardoor het erg onrustig
rijden is.

Misschien ben ik toch wel een purist waar het op originaliteit aankomt. Ik wacht nog even op jullie commentaar maar anders gaat hij terug, als dat lukt, en spaar ik nog even door. Of ga ik kijken voor een de restauratie van mijn huidige CX.

Kijk je hebt die auto gekocht zonder proefrit want hij was geschorst ten tijde van de bezichtiging en dat is enigszins begrijpelijk. Maar dingen als een missende richtingaanwijzer, olie lekkage, de claxon die niet werkt zoals het hoort, dat valt je toch al op als je er omheen loopt en desnoods een rondje over het erf, of ff 100 meter door de straat?

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 december 2024 08:33 AM
  [ # 45 ]

Nou tja..

Peter-Paul schreef:

We hebben trouwens wel een proefrit gemaakt en ik heb de wagen van onder tot boven goed bekeken dus gaat het er een beetje om wat je onderzoek of voldoende onderzoek noemt.

Ik snap er ook niets meer van FastFred…..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
3 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook