Wauw die hebben een keus zeg! heeft er iemand anders al zo een klus gedaan? lijkt mij geen makkelijke klus, ook gezien de connector niet echt makkelijk toegangkelijk is omdat deze niet uit het gat gehaald kan worden gehaald.
Ik weet niet of het uitpeuteren vd deze kleine ringen en de nieuwe terugplaatsen zal gaan lukken..
Ik zit te twijfelelen of ik niet beter de snelklikconnector er van afknip en dan een 8mm slang met twee slangklmemmen er tussen kan zetten.
Wat raden jullie aan?
Oliebollen zijn er niet alleen met nieuwjaar!
Zal ik de snelkoppeling eraf knippen en een 8mm benzine slang er tussen wurmen met 2 slangenklemmen?
Oliebollen zijn er niet alleen met nieuwjaar!
Zou mooi zijn als het kan, maar ik vrees dat het niet zo is en wel omdat de buitendiameter van de kunststofleiding een andere zal zijn als de buitendiameter van de slangpilaar op de brandstoftank.
Ik zou op de sloop zo`n stuk leiding met koppeling halen en dan weet je tegeijk waar de leiding het makkelijkste door te snijden is. Daar passende gewapende brandstofslang bijzoeken en er over past. Slangklemmen nemen die aan beide kanten gelijk rond aantrekken om te voorkomen dat er lekkage ontstaat.Zonodig slangklemmen dubbel monteren.
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
De vraag is dan of dat goed afdicht op de vrij dunwandige plastic leiding. Je kunt een slangklem niet zo goed aandraaien als op een plastic pijpje.
Op de aansluiting op de pomp ga je dat nog wel dicht krijgen, maar op de kunststof pijp een slang klemmen dat werkt niet goed: Je kunt geen “klemkracht” uitoefenen. Staat wel 2.5 of 3 bar op, dus dat moet goed dicht zitten.
Je zou dan een metalen buisje in de plastic leiding/pijp moeten stoppen om de krachten op te vangen als redmiddel, maar dat moet ook goed passen.
Probleem is denk ik nu dat je er niet mee naar een garage kunt om de leiding te vervangen: Die truc met de slang werkt misschien zonder pijpje als noodmaatregel om naar een garage te gaan.
To err is human, not to err is divine.
Vind het metalen buisje wel een hele slimme.
Ik heb de buitenmaat opgemeten en beiden zijn 8mm.. maar twijfel nog wel voor deze oplossing want dan zit je vast aan een nieuwe benzine(set)leiding twv 198 euro exclusief montage..
geen idee hoeveel tijd men hiervoor kwijt is.
Oliebollen zijn er niet alleen met nieuwjaar!
Totaal aantal Berichten: 10364
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Is die leiding niet op de sloop te vinden? Of bij onderdelenlijn.nl?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ik zie op catcar.info dat de toevoerleiding opgedeeld is in twee delen en aan beide kanten middels een koppeling gekoppeld wordt. Ik zou eerst kijken of er ergens zo een stuk leiding op de sloop te krijgen is. En dat is denk ik
liggend onder de auto wel te doen.
Kijk op catcar.info - C3 - Luft/Kraftstoffversorgung - Befestigung von Kraftstofffiltern in den Rohrleitungen.
Dank, maar dat de leiding onder de auto ervandaan toveren en een nieuwe gaat niet lukken want er is geen electra, want ik heb een hittepistool nodig om de koppleingen vd leidingen goed vast te krijgen..
Achhh vroeger kon ik elk stukje brandstof leiding binnen een paar minuten vervangen, nu met die quick connect is het een stuk lastiger lijkt het..
Oliebollen zijn er niet alleen met nieuwjaar! :)
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Een hittepistool? Waarvoor dan?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Hittepistool om de snelklikkoppeling te vervangen en of een deel van de benzine leiding(en)
Deze zit in de slang soort van geperst de benzine slang is als een kriimpkous over de koppe elementen en aansluiten heen gezet d.m.v. hitte om zo slangenklemmen overbodig te maken.
Oliebollen zijn er niet alleen met nieuwjaar!
Onlangs ben ik met het filmpje bij een Citroen Specialist langsgegaan maar die had het nooit eerder gezien.. het lijkt er dus op dat een lekkeage op deze plek (vrij) onbekend is.. bijzonder want de C3 is toch een auto die je vaak ziet op de Nederlandse weg.. wellicht dat het alleen op de eerste Generatie C3 voorkomt.. ik verdenk ook de benzinepomp wat die heeft maar een benzine aansluiting.
Kijk ik vanaf de 2003 modellen, hebben ze allemaal een retour-leiding zal ook wel een reden hebben vermoed ik zo
Oliebollen zijn er niet alleen met nieuwjaar!
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Er zijn 2 versies van de elektrische benzinepomp, die met 1 aansluiting en een intern filter, deze heeft onderdeelnummer 1525CH. De versie met 2 aansluitingen is voor de auto’s met een extern filter, die heeft onderdeelnummer 1525Z0.
Je hebt dus de versie met slechts 1 aansluiting.
Ook gebruikt te koop, zie https://www.maresiaparts.nl/citroen-c3-brandstofpomp-elektrisch-448880
De afgaande leiding heeft onderdeelnummer 157446.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
CiC31.4 schreef:om de snelklikkoppeling te vervangen
Is die los te koop dan?
Volgens mij kan je die niet vervangen, het is een soort persverbinding met de slang en geen krimpverbinding o.i.d.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
René Jongejan schreef:Er zijn 2 versies van de elektrische benzinepomp, die met 1 aansluiting en een intern filter, deze heeft onderdeelnummer 1525CH. De versie met 2 aansluitingen is voor de auto’s met een extern filter, die heeft onderdeelnummer 1525Z0.
Je hebt dus de versie met slechts 1 aansluiting.
Ook gebruikt te koop, zie https://www.maresiaparts.nl/citroen-c3-brandstofpomp-elektrisch-448880
De afgaande leiding heeft onderdeelnummer 157446.
Dank hiervoor!! denk dat ik hem maar koop want heb wieinig zin om nog een keer 1000km af te leggen zonder het op te kunnen lossen.
Oliebollen zijn er niet alleen met nieuwjaar!