rijtje storingscodes Xsara Picasso
Derdick
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 25-12-2024

Gepost: 09 januari 2025 05:11 PM

Hoi Mijn naam is Dick en ben de trotste bezitter van een xsara picasso uit 2004.
Nou doet het vervelende probleem zich voor.


Storingscode(s)
P1336: Citroen: Misfire on several cylinders - Catalyst can be damaged
P0300-28: Random/Multiple Cilinder Overslaan/Weigering Gedetecteerd
P1336-28: Citroen: Misfire on several cylinders - Catalyst can be damaged

Laatste fout kode
P0300: Random/Multiple Cilinder Overslaan/Weigering Gedetecteerd
P1336: Citroen: Misfire on several cylinders - Catalyst can be damaged

Permanente fout kode
P0000: Geen storingscode

De katalysator is vervangen Ook de nokkenas/krukassensor is vervangen.
Ook de bobine is vervangen. . Ook is hij wat vermogen kwijt.
 
Helaas blijven de codes komen na reset.

Het begint met het ESPlampje en even later gaat het oranje lampje in de rechterhoek knipperen.

En sinds kort blijft de blower ook loeien. Kan de temp wel regelen maar de blower niet en het temperatuurschermpje is niet te lezen .


Heeft iemand een idee wat ik nog meer kan doen?
Ik weet het even niet meer.

 

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3763
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 09 januari 2025 08:02 PM
  [ # 1 ]

Heb je de bougies a eens vervangen ? Die P0300 zou kunnen duiden op versleten bougies.

Over de P1336: Welke motor heb je exact? Die fout kan ook komen omdat de timing van de nokkenas niet meer helemaal juist is vanwege een gerekte tandriem: Hoeveel kilometer heeft je motor er al op zitten ? Wanneer is de randriem voor ‘t laatst vervangen. 2004 is al 20 jaar geleden dus dat is ruim over tijd als hij ooit vervangen is. 

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Derdick
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 25-12-2024

Gepost: 09 januari 2025 08:31 PM
  [ # 2 ]

Oja sorry vergeten te vermelden. Bougies zijn ook pas vervangen.
Kilometerstand is 280 000.  Motor is 2.0 16v. (Automaat)\ En ik heb hem nu 4 jaar en ongeveer een ton mee gereden.En ik heb nog nooit de tandriem laten vervangen. Dus dat is idd een mogelijkheid.

Profiel  
 
Derdick
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 25-12-2024

Gepost: 11 januari 2025 07:10 PM
  [ # 3 ]

Is het een optie om de boardcomputer te vervangen ?

Zette hem vanmiddag tijdens een storing op handschakelen en kreeeg steeds een andere versnelling op schermpje.Terwijk ik aan het rijden was.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3763
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 11 januari 2025 08:36 PM
  [ # 4 ]

Ik zou eerst eens de elektrische installatie bekijken: Accu nog echt OK ? Accupolen niet geoxideerd ? Hoe zit het met de zekeringkast in de motorruimte ?

Toevallig niet laatstelijk een apparaat gemonteerd ? Nieuwe Radio of iets dergelijks?

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Derdick
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 25-12-2024

Gepost: 11 januari 2025 09:12 PM
  [ # 5 ]

Accu is nieuw Geen nieuwe apparaten. (heb radio en achteruirijcamera los gekoppelt) Zekeringkast is idd ook een goede optie. Morgen eens een blik werpen.
Had vanmiddag gereset. Na nieuwe storing en geen vermogen en slaan met doorschakelen. Sloeg af toen ik de stoep op wilde, opnieuw opstarten een reed goed. Wel storingmelding. Dus denk dat de aansturing elektronies niet goed gaat. Goed idee van u om zekeringenkast te checken.

Profiel  
 
Derdick
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 25-12-2024

Gepost: 20 januari 2025 10:06 PM
  [ # 6 ]

Heb met een monteur van de anwb gesproken.  Hij zegt met grote overtuiging De distributiesnaar. Dus die laat ik vervangen. Hij zegt dat het de boordcomuter niet kan zjn.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3763
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 21 januari 2025 09:04 AM
  [ # 7 ]

Dat is niet onlogisch: Als die riem verouderd dan klopt de synchronisatie van de krukas en de nokkenassen niet meer 100%. Als de computer dan een beetje “vage” signalen binnenkrijgt krijg je ook vreemde foutmeldingen.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Derdick
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 25-12-2024

Gepost: 21 januari 2025 11:45 AM
  [ # 8 ]

Dat is exact wat anwb meneer ook vertelde. Die vertelde rond de ton of om de 5 jaar. Ik gebruik hem nu 4 jaar en ruim een ton mee gedraaid
Dus proberen. En dan nog de weerstand van de blower vervangen. Is ie weer als nieuw.

Profiel  
 
Derdick
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 25-12-2024

Gepost: 22 januari 2025 02:40 PM
  [ # 9 ]

Uiteindelijk blijkt het of de inlaat sensor of de inlaatpakking te zijn.
Andere anwb meneertje paks stekkertje los en rijden heen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook