Hoi Mijn naam is Dick en ben de trotste bezitter van een xsara picasso uit 2004.
Nou doet het vervelende probleem zich voor.
Storingscode(s)
P1336: Citroen: Misfire on several cylinders - Catalyst can be damaged
P0300-28: Random/Multiple Cilinder Overslaan/Weigering Gedetecteerd
P1336-28: Citroen: Misfire on several cylinders - Catalyst can be damaged
Laatste fout kode
P0300: Random/Multiple Cilinder Overslaan/Weigering Gedetecteerd
P1336: Citroen: Misfire on several cylinders - Catalyst can be damaged
Permanente fout kode
P0000: Geen storingscode
De katalysator is vervangen Ook de nokkenas/krukassensor is vervangen.
Ook de bobine is vervangen. . Ook is hij wat vermogen kwijt.
Helaas blijven de codes komen na reset.
Het begint met het ESPlampje en even later gaat het oranje lampje in de rechterhoek knipperen.
En sinds kort blijft de blower ook loeien. Kan de temp wel regelen maar de blower niet en het temperatuurschermpje is niet te lezen .
Heeft iemand een idee wat ik nog meer kan doen?
Ik weet het even niet meer.
Heb je de bougies a eens vervangen ? Die P0300 zou kunnen duiden op versleten bougies.
Over de P1336: Welke motor heb je exact? Die fout kan ook komen omdat de timing van de nokkenas niet meer helemaal juist is vanwege een gerekte tandriem: Hoeveel kilometer heeft je motor er al op zitten ? Wanneer is de randriem voor ‘t laatst vervangen. 2004 is al 20 jaar geleden dus dat is ruim over tijd als hij ooit vervangen is.
To err is human, not to err is divine.
Oja sorry vergeten te vermelden. Bougies zijn ook pas vervangen.
Kilometerstand is 280 000. Motor is 2.0 16v. (Automaat)\ En ik heb hem nu 4 jaar en ongeveer een ton mee gereden.En ik heb nog nooit de tandriem laten vervangen. Dus dat is idd een mogelijkheid.
Is het een optie om de boardcomputer te vervangen ?
Zette hem vanmiddag tijdens een storing op handschakelen en kreeeg steeds een andere versnelling op schermpje.Terwijk ik aan het rijden was.
Ik zou eerst eens de elektrische installatie bekijken: Accu nog echt OK ? Accupolen niet geoxideerd ? Hoe zit het met de zekeringkast in de motorruimte ?
Toevallig niet laatstelijk een apparaat gemonteerd ? Nieuwe Radio of iets dergelijks?
To err is human, not to err is divine.
Accu is nieuw Geen nieuwe apparaten. (heb radio en achteruirijcamera los gekoppelt) Zekeringkast is idd ook een goede optie. Morgen eens een blik werpen.
Had vanmiddag gereset. Na nieuwe storing en geen vermogen en slaan met doorschakelen. Sloeg af toen ik de stoep op wilde, opnieuw opstarten een reed goed. Wel storingmelding. Dus denk dat de aansturing elektronies niet goed gaat. Goed idee van u om zekeringenkast te checken.
Heb met een monteur van de anwb gesproken. Hij zegt met grote overtuiging De distributiesnaar. Dus die laat ik vervangen. Hij zegt dat het de boordcomuter niet kan zjn.
Dat is niet onlogisch: Als die riem verouderd dan klopt de synchronisatie van de krukas en de nokkenassen niet meer 100%. Als de computer dan een beetje “vage” signalen binnenkrijgt krijg je ook vreemde foutmeldingen.
To err is human, not to err is divine.
Dat is exact wat anwb meneer ook vertelde. Die vertelde rond de ton of om de 5 jaar. Ik gebruik hem nu 4 jaar en ruim een ton mee gedraaid
Dus proberen. En dan nog de weerstand van de blower vervangen. Is ie weer als nieuw.
Uiteindelijk blijkt het of de inlaat sensor of de inlaatpakking te zijn.
Andere anwb meneertje paks stekkertje los en rijden heen.