Totaal aantal Berichten: 25627
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
jarbekkers schreef:Hoop doet leven Bogaard…
Enig idee hoe ik dat het beste aan kan pakken, met die remklauw?
uitbouwen en reviseren of een andere klauw erop zetten die het bewezen goed doet.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Probeer vandaag de moed weer bij elkaar te rapen en voor de zoveelste keer de voorschermen, de windtunnel en radiateur weg te halen en dan het volgende te doen (je merkt dit is voor mij ook een soort planning zodat ik denk te weten wat ik doe):
De vertanding checken volgens advies Repelsteeltje.
De spoorstangen afstellen zoals Jantje1948 adviseert.
De aanslag van de remblokken op de remschijven checken zoals Jantje1948 aangeeft.
Indien nodig de remklauwen er uit halen en reviseren / vernieuwen…
Citroen DS 23 pallas 1973
Totaal aantal Berichten: 25627
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als je lekker binnen kan werken en je hebt de auto niet nodig is dat de weg om te gaan. Maar zo niet dan kan je de radiator laten zitten. Eigenlijk de spatborden ook.
Trek even de tunnel eruit en check of dat blok tegen de schijf komt.
Daarna de sporing helemaal nalopen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Hallo Bogaard,
ja voor die check lukt het wel om alleen de tunnel er uit te halen, maar voor de spoorstangafstelling etc. moet ik toch echt de spatborden verwijderen. Ik heb net alle stroomdraaden aan beide zijde nog eens “goed” gemarkeerd met kleurtjes tape.
Ik kan inderdaad vandaag volstaan met alleen het checken van de remklauwen…
Citroen DS 23 pallas 1973
Totaal aantal Berichten: 25627
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
over die draadjes: De draadjes hebben allemaal een andere lengte. De langste uit de draadboom moet op de kortste in het spatbord enz .
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Aha weer wat geleerd van die draadjes Bogaard. Bedankt, maar voor nu zijn ze goed gemerkt…
Net de remklauwen getest met een hulp. Draaiende motor en hulp op rem laten trappen. Alle remblokjes zitten vast tegen de remschijven en zodra de rem losgelaten wordt, komen ze allemaal weer een beetje los. Verder remt de auto goed en trekt niet naar links of rechts.
Dus ik denk dat ik dat als oorzaak van het vreemde geluid bij langzame bocht naar rechts, uit kan sluiten. En dus is remschijf mogelijk nog recht…
De volgende stap is dan toch maar eens de spoorstangen goed afstellen.
Citroen DS 23 pallas 1973
Totaal aantal Berichten: 10376
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als een remschijf krom is gaat het echt behoorlijk trillen als je flink remt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.