Hallo mede Citroën liefhebbers,
Ik loop tegen dingetjes aan met mijn Citroën C5 Aircross Hybrid 225 uit 2020 en vroeg me af of een en ander herkenbaar is bij andere bezitters van zo’n soortgelijk model Citroën en hoe ze dat eventueel hebben opgelost.
- roestplek portier bijrijderskant onderaan. ( dat mag toch niet bij zo’n jonge auto?)
- Parkeersensoren voor in het midden ( dus niet de voorzijkant sensoren) werken niet of alleen soms.
- Botswaarschuwing autonoom rem ingreep werkt prima in stand ver maar op stand normaal doet het niks. Wel auto dichtbij maar geen ingreep. Werkt wel als de adaptive cruisecontrol aanstaat.
- Zijspiegels klappen of allebei in, of alleen een kant, of soms ook helemaal niet. Soms moet ik drie keer op slot doen om ze allebei ingeklapt te krijgen. Nu doe ik het maar handmatig met het knopje op het deurpaneel en heb ik automatisch inklappen uit gezet.
Iemand bekend met een of meerdere van deze klachten?
Wij hebben nu een aantal maanden onze aircross hybride 225 pk. Gekocht in Duitsland met 28k uit 2021.
De eerste week toen wij hem hadden ( oktober vorig jaar) bleek bij thuisk9mst na een paar dagen dat de paasagiersspiegel niet meer inklapte. Van alles geprobeerd , taal teruggezet naar Duits , knop op verstelling spiegels geprobeerd ed . Niets hielp, afspraak bij garage gemaakt en na twee weken sprong de spiegel wel terug …
Bij het verversen van de olie in februari jl , de onderkant goed bekeken en de plastic onderkanten ( zowel li als re) eraf gehaald . Daar was op de randen enige roest aanslag te zien . Alles ingespoten met tectyl en daarna body coating . Op de carrosserie geen problemen
Tot op heden ( vandaag 40k) geen enkel probleem met de auto !