beste citro fans,
Ik heb een kleine tijd geleden hier een topic geplaatst , ik had toen problemen met het schakelen van de sensodrive vernellingsbak ( wilde niet meer achteruit).
Ik heb toen op aanraden van jullie de accu laten doormeten, deze beek slecht te zijn, en deze is ook vervangen.
Dit verhielp helaas niet het euvel, het bleek de selector op het stuur te zijn en die heb ik ook vervangen inmiddels.
Terwijl ik dit probleem had kwamen er nog 2 storingen bij, koelvloeistof temperatuur te hoog, zet de motor uit en storing in de motor, laat dit controleren.
De symptomen die ik bij deze storingen had was dat de koelventilator gelijk na het starten begon te loeien en ook de melding van de temperatuur en motorstoring kwamen direct na het starten, dus met koude motor.
De auto rijdt en schakelt verder zonder problemen, geen schokkken of inhouden of iets dergelijks.
Ik heb hierop de temperatuursensor van de koelvloeistof vervangen, koelvloeistof bij gevuld, was niet veel, en alle zekeringen die iets te maken hadden met motormanagement en koelsysteem vervangen uit voorzorg.
Helaas zijn de storingen van beide niet verholpen hierdoor, blijven opkomen na het starten.
Kan het zijn dat deze storingen echt gewist moeten worden om niet meer terug te komen of kan er nog iets anders zijn, ik heb helaas geen lexia en uitlezen bij de garage wordt nu wel een dure grap na 3 keer gedaan te hebben.
Misschien iemand op dit forum die in het bezit is van een lexia die mij zou willen helpen?...ik zit in de regio Rotterdam/Dordrecht.
groet Leo

Totaal aantal Berichten: 9457
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Leo, het is geen Sensodrive, maar een EGS6-bak.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ok Rene…bedankt, weet ik dat ook weer…top