Hallo
Ik heb 2 vragen over een wat vreemd gedrag van de automatische versnellingsbak van mijn Xsara uit 2000.
Ik heb hem vorig jaar laten spoelen en klepjes laten vervangen bij Oldenhage omdat hij vaak in de noodloop schoot. Wereld van verschil.
Nu doet hij dat niet meer (alleen de laatste tijd als hij even stationeerd stil heeft gestaan) maar sinds kort is het net alsof de bak er een versnelling bij verzint als je enige tijd snelweg rijdt. Je denk dat hij terugschakelend maar dat is niet zo. Toerental klinkt iets hoger maar is op toerenteller niet echt te zien. Schakelen gaat prima. Geen noodloop. Wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn.
Twee probleempje: het toerental te laag is kan hij als een veurige hengst uit zich zelf en dot gas geven. Bijvoorbeeld als je langzaam in Drive of 3de een inrit inrijdt. Wat kan hier de oorzaak van zijn.
Kan het iets van een sensor zijn die niet (goed) meer werkt en een onjuist signaal afgeeft? Hoeveel sensoren heeft de automatische bak eigenlijk?
Auto rijdt voor de rest uitstekend (277.000km) en is in goede conditie. Vorige jaar nog de achteras laten vervangen (ruilen) vanwege de versleten rubbers en het doorzakken en aanlopen in de wielkast. Denk er over om de rubber in de voorophanging ook te laten doen want hij trilt mij te veel wat niet weg te krijgen is balanceren/uitlijnen.