Totaal aantal Berichten: 227
- Ami ami 6 berline
- CX 2400 GTi
Vroeg me af of het mogelijk is om een LPG onderbouw bij een break te installeren of dat het niet anders kan dan in de laadruimte. Dat laatste lijkt me zo zonde van die geweldige laadruimte, vandaar. Had wat zitten googlen maar werd daar niet echt veel wijzer van.
Ben benieuwd.
https://www.flickr.com/photos/xbxg/12392918333
Is dit een cx met lpg onderbouw? volgens mij ligt de benzinetank onder de motorkap.
zijn er nog nul-tachtigers ?
Kan vast wel. CX tank er onderweg, en die vervangen voor een of andere 10 L benzine tank, en dan een LPG onderbouw ernaast. Leef je uit.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik heb ooit ( 15 jaar geleden of zo) een CX break met LPGonderbouw gezien: Die had een klein tankje onder de motorkap op de plaats van het reservewiel.
Ik denk niet dat je dat vandaag de dag nog goedgekeurd krijgt, want bij een frontale botsing zit die tank daar natuurlijk niet echt veilig en de regels voor inbouw zijn wel wat strenger dan een aantal jaren geleden.
In ieder geval met je met z’on inbouw naar de RDW, ook als het gebeurt door een erkende inbouwer, want die mag geen wijzigingen aan het brandstofsysteem aanbrengen. Als de RDW ook nog wil dat je een advies/toestemming van de fabrikant van de auto hebt dan ben je er aan voor de moeite, want Citroen zal nooit iets verklaren over een andere benzinetank: Kwestie van 0/nul risico nemen.
To err is human, not to err is divine.