levertijd airbag terugroepactie
wlmpie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4

Gepost: 09 april 2025 03:50 PM

Morgen zouden de Takata airbags in mijn in september aangekochte C3 van 2011 worden vervangen vanwege een terugroepactie. Maar gisteren belde de dealer dat de vervangende airbags nog niet waren geleverd en dat ze opnieuw een afspraak gingen maken zodra ze de juiste airbags hadden. Hij had geen idee hoe lang dat kon gaan duren.

Ik rij toch niet lekker in deze Citroën wetende dat de airbags mij kunnen vermoorden als ze afgaan. Iemand enig idee wat nu de levertijden voor de vervangende airbags zijn?

Profiel  

wlmpie
< 100 berichten
Rank

Gepost: 06 mei 2025 10:08 PM
  [ # 1 ]

24 april waren de nieuwe airbags binnen bij de dealer. Maar nu hebben ze 3 juni pas tijd voor installatie.
Niet happy.

Profiel  

Frans 007
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39

Gepost: 07 mei 2025 11:30 AM
  [ # 2 ]

Je reed vrolijk rond in die auto tot je hoorde van de terugroep actie en daarna niet meer!
Alsof je instapt om elke dag een ongeval te krijgen.
Groet

Profiel  

wlmpie
< 100 berichten
Rank

Gepost: 07 mei 2025 05:52 PM
  [ # 3 ]

Tientallen doden door Takata airbags
Nogal wiedes dat ik daar snel vanaf wil toch?

Profiel  

Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3848

Gepost: 07 mei 2025 07:02 PM
  [ # 4 ]

Die tientallen doden zijn verschrikkelijk, neem me niet ten kwade.

Helaas moet je ook dit zoals alles in perspectief zien: Tanaka heeft blijkbaar ongeveer 100 miljoen slechte airbags verkocht over de jaren heen. Je zou ook kunnen zeggen dat er een veelvoud aan mensen omgekomen in die auto’s door ongevallen zonder dat de airbag fout was.  Maar dat risico nemen we voor lief.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  

wlmpie
< 100 berichten
Rank

Gepost: 07 mei 2025 10:22 PM
  [ # 5 ]

Tuurlijk, daarom rijd ik nog wel in de auto, maar in Frankrijk werd vorige zomer rijden zelfs afgeraden!
Hier is de redenering dat deze airbags in koelere klimaten minder snel gevaarlijk worden, maar ook dat weet je nooit zeker.
De snelweg oversteken gaat ook meestal wel goed, toch vind iedereen dat een stom idee, dus mag ik mij onprettig voelen bij een auto met potentieel levensgevaarlijke airbags?

Ik wil daarom graag zsm die airbags vervangen hebben maar de dealer heeft andere prioriteiten.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook