ik heb mijn ID/DS uit elkaar gehaald en ben nu alle leidingen nieuw aan het monteren. Weet iemand hoe de leidingen bij de remkrachtverdeler (het blok achter het rempedaal) zijn verdeeld? Ik heb aan de boven- en onderzijde beide twee leiding-aansluitingen, en komt op het volgende:
- Een voor de toevoer uit de hogedruk-leiding
- Een uitgang naar de voorremmen
- Een uitgang naar de achterremmen en
- Een uitgang ter ondersteuning aan de achtervering (loopt een extra leiding naar het verdeelstuk na de hoogteregelaar).
Welke leiding sluit ik waar op aan, zou uit moeten maken maar ik vind geen schema op het www.
Alvast dank voor alle suggesties!
Het Hart Heeft Redenen Die De Rede Niet Kent












































Totaal aantal Berichten: 25672
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
die uitgang ter ondersteuning enz is de toevoer van de achterremmen. Die is druk afhankelijk van de druk in de achtervering (ID). Uit het hoofd vanuit het schutbord gezien: boven: aanvoer achteremmen, onder: uitgang naar achterremmen, boven aanvoer voorremdruk, onder uitgang naar vorremmen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dan is de aanvoer voor de voorremmen afkomstig uit de hoge druk leiding vanuit de regelaar met bol op het motorblok vermoed ik?
Het Hart Heeft Redenen Die De Rede Niet Kent
Inderdaad, maar niet rechtstreeks.
Daartussen zit nog de “vanne de priorité”. Die zorgt ervoor dat bij dalende druk en opbrengst uit de HD-pomp en HD-regelaar eerst de vering losgekoppeld wordt zodat er zolang mogelijk druk voor de remmen overblijft.
Je moet dus de leiding hebben die daar vandaan komt.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Hi JW
Ah, de drukregelaar. Weet je ook welke uitgang op deze vanne de priorité naar de voorremmen gaat?
Linksboven is afkomstig van die hoge druk leiding (invoer), volgens mij is het dan de leiding linksonder, want rechts zou naar respectievelijk de hoogteregelaar voor en achter moeten gaan klopt dat?
groet, Kennard
Het Hart Heeft Redenen Die De Rede Niet Kent
Dank JW! Ik heb bijgevoegd bestand gevonden als het gaat om het aansluitschema hiervan, zo kom ik verder..
Het Hart Heeft Redenen Die De Rede Niet Kent
Voor de vanne de priorité loopt de remleiding langs die naar achteren gaat, maar de leiding die vanuit de vering achter naar voren loopt lijkt met een T-stuk nog te worden gesplitst alvorens deze naar de rembekrachtiging gaat. Waar loopt dat andere deel vanaf dat T-stuk heen?
Het Hart Heeft Redenen Die De Rede Niet Kent
Kijk nog eens naar het plaatje dat EDWARD postte in je eerdere topic....
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor














































Totaal aantal Berichten: 43352
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Al deze informatie staat in de set werkplaatshandboeken die goed te verkrijgen zijn en in diverse talen bestaan. Ik mag toch hopen dat je die set boeken hebt als je een D-type hebt?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste