2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

BX+spoiler+wasstraat=drama?
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 16 november 2004 08:09 PM
  [ # 16 ]

Drogen ? Waar is dat goed voor ? Gewoon een paar emmers regenwater (geen kraanwater) er over gooien. Daar zit geen kalk in dus geen opdroogsporen.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 16 november 2004 08:12 PM
  [ # 17 ]

In regenwater geen kalk?
Is het zo zuur?

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 16 november 2004 08:18 PM
  [ # 18 ]

Ik heb het met zowel kraanwater als met regenwater geprobeerd en regenwater laat geen vlekken na en kraanwater wel. Verder ook geen andere gekkigheden, dus ik pleur er gewoon regenwater over.

Profiel  

NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622

Gepost: 16 november 2004 08:41 PM
  [ # 19 ]
WYD schreef:

Gebruik nooit afwasmiddel als shampoo!!!!!!

Meen je dat??? Ik was er heilig van overtuigd dat dat beter zou zijn!!!

MMmmmm niezo fijn dan, als dat echt zo slecht is !
Heb er me bix vaak zat mee gewassen!!

Mvg Joost

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 16 november 2004 09:09 PM
  [ # 20 ]

De autolak van tegenwoordig is vrij lastig in het onderhoud.Oorzaak daarvan is dat er sinds enkele jaren alleen watergedragen lak gebruikt wordt en die is nu eenmaal niet zo sterk als de oude lakken met chemische toevoegingen.

Probeer je auto iedere week te wassen (1x per maand is wel het minimale).

Wassen, alleen met water en autoshampoo

Gebruik dus geen afwasmiddel van thuis want dit ontvet de laklaag totaal en geeft op de lange duur alleen maar een doffe lak.

Gebruik ook een speciale autospons.

Alle bekende merken, zoals Motip, Turtle, Valma, Mer, etc. etc. hebben een goede shampoo met wax erin verwerkt. Ben je klaar met wassen dan krijg je toch het mooiste resultaat als je de auto afzeemt. De kokerzeem van Motip is hier ideaal voor.

Poets je auto zeker 2x per jaar, hiermee bedoelen we…..zet hem goed in de was.  Er zijn diverse soorten poets op de markt.

De witte was met wax, die er ook is voor metallic lakken. De kleurpoets met echte kleurpigmenten erin zodat kleine krasje meteen mee opgevuld worden. De reiniger en wax ineen voor een auto die extreem vuil is of al allang niet meer gepoetst is.

Tevens is er nog de polijstpoets voor erg doffe lakken, vraag hierover wel even advies aan onze balie welke te gebruiken. Heb je overigens diepere krassen op de lak zitten dan kun je die alleen wegwerken met een autolakstift of spuitbus acryllak. Hiervoor heb je het kleurnummer van je auto wel nodig

De autoruiten vragen vooral in de winter een grondige schoonmaakbeurt. Dit voorkomt wissers die strepen afgeven en gepiep op de ruit. Was de ramen niet alleen met een spons maar doe dat ook eens met een zachte borstel om ook de kleine krassen op de ruit schoon te maken. Is je raam erg beschadigd gebruik dan een paar keer per jaar een ruitenpolisch om het oppervalk weer mooi glad te maken. Is de ruit goed schoon dan is er de bekende Rain X formule die over de ruit verdeeld kan worden zodat water en vuil geen grip meer hebben op je ramen. Meegenomen voordeel is dat je de ruitenwissers een stuk minder gaat gebruiken omdat de regen vanzelf van de ruit afloopt.

Je velgen kun je het beste schoonmaken met een zachte speciale borstel en een velgenreiniger. In dit middel zit een sterke ontvetter die de zwart aanslag op je velg makkelijk verwijdert. Heb je de velgen te lang niet gepoetst en zijn ze erg smerig gebruik dan een intensieve velgenreiniger om het vet en vuil op te lossen.

Wil je het motorblok onder kap ook mooi schoon maken gebruik dan hiervoor een speciale motorreiniger. Deze is veilig te gebruiken en geeft geen witte aanslag op rubber delen af.

De binnenkant van de auto bestaat voor een groot deel uit kunststof en bekleding. De cockpitspray is een snelle manier om het kunststof weer schoon en glanzend te krijgen. Is de bekleding toe aan een opfrisbeurt dan zijn hier speciale reinigers voor te krijgen waarmee je ook grotere vlekken makkelijk kunt verwijderen en waarvan alles ook weer fris gaat ruiken.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

Profiel  

WYD
> 2000 berichten

Gepost: 16 november 2004 09:27 PM
  [ # 21 ]

Re: Velgenreiniger ...

M&M schreef:
WYD schreef:

Je velgen kun je het beste schoonmaken met een zachte speciale borstel en een velgenreiniger. In dit middel zit een sterke ontvetter die de zwart aanslag op je velg makkelijk verwijdert.

Pas wel op met deze troep , goed naspoelen !!

Goed naspoelen is zowiezo met alles heel belangrijk.
Heb m’n thermoskan wel is niet zo goed na gespoeld.
Gatverdamme wat een smerige thee had ik Laughing  Laughing  Laughing

Profiel  

zx19d
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261

Gepost: 16 november 2004 09:32 PM
  [ # 22 ]

Probeer je auto iedere week te wassen (1x per maand is wel het minimale).

Vind ik wel erg vaak als ik die van mij 6x per jaar door de wasstraat rijdt (gratis bij volle tank bij sommige tankstations) is het al vaak. In de afgelopen 5 1/2 jr dat ik hem heb denk ik 2x met de hand gewassen.
Ziet er toch nog erg goed uit.

Die Fransen wassen hun auto ook niet zo vaak vlgns mij zeker die op het plateland niet.

Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden

Profiel  

WYD
> 2000 berichten

Gepost: 16 november 2004 09:43 PM
  [ # 23 ]

Dat is het verschil in wat je mooi vind.
Voor iedereen ligt dat begrip op een ander niveau Very Happy
Voorbeeld van een goedgewassen auto:

[/img]

Profiel  

NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622

Gepost: 17 november 2004 12:11 AM
  [ # 24 ]

dat ziet dr strak uit!
En dat voor een rode bix. Poepoe. Iemand heeft lopen boenen!!! :klunck

Mvg Joost

Profiel  

WYD
> 2000 berichten

Gepost: 17 november 2004 12:20 AM
  [ # 25 ]
sjoosie schreef:

dat ziet dr strak uit!
En dat voor een rode bix. Poepoe. Iemand heeft lopen boenen!!! :klunck

Mvg Joost

Ik ga van het weekend als het droog blijft de VW Polo van m’n zusje onder handen nemen.
Zal dan ook even wat foto’s maken.

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 17 november 2004 04:23 PM
  [ # 26 ]

Zou ik mijn Eend er naast mogen zetten zodat je die ‘per ongeluk’ ook even poetst ? Mr. Green

Profiel  

WYD
> 2000 berichten

Gepost: 17 november 2004 07:22 PM
  [ # 27 ]
Lelijke Eend schreef:

Zou ik mijn Eend er naast mogen zetten zodat je die ‘per ongeluk’ ook even poetst ? Mr. Green

Geen probleem, uurtarief bespreken we dan wel Razz
Als je de week erop komt en het is mooi weer, dan wil ik em best wassen, dan heb ik tijd zat op de zaterdag Very Happy

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352

Gepost: 17 november 2004 07:24 PM
  [ # 28 ]

We hadden het over spoilers in een wasstraat toch ?  Wink  :cheer1

Profiel  

WYD
> 2000 berichten

Gepost: 17 november 2004 07:26 PM
  [ # 29 ]
gti_styling84 schreef:

We hadden het over spoilers in een wasstraat toch ?  Wink  :cheer1

Oke… on topic:
Als je eend een spoiler heeft dan wil ik hem wel voor je door de wasstraat doen. Very Happy

On topic genoeg?  Razz

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 17 november 2004 07:27 PM
  [ # 30 ]
WYD schreef:
Lelijke Eend schreef:

Geen probleem, uurtarief bespreken we dan wel Razz
Als je de week erop komt en het is mooi weer, dan wil ik em best wassen, dan heb ik tijd zat op de zaterdag Very Happy

Hoeveel uur denk je er over te doen en wat is je uurtarief ?

Mijn achterklep staat nogal omhoog door mijn ‘palma’bak, dus ik zie dat als spoiler Wink

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook