Heb een mooie CX 25 GTi (1986) gezien voor niet heel veel geld. Alleen deze CX is geimporteerd uit Zwitserland. De man vertelde dat de auto’s daar iets hebben met de uitlaat. De uitlaat gaat naar de motor oid en zo wordt de uitlaatstoffen gefilterd. Iemand hier bekend mee en is dit een groot probleem. Verder reed de auto goed en was er zat alleen wat roest op het dak (erg?)
Wat denken jullie ervan? Heb nog geen foto’s of verdere informatie, ik ga volgende week kijken.
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
KIJK HEEL GOED NAAR DE ROEST ALS DE AUTO EENMAAL BEGINT TE ROESTEN IS HET DUUR OM DIT TE LAATEN MAKEN
ps heb je verstand van een cx of is het je eerste
het is mn eerste die echt van mij is maar mn vader heeft een CX 25 TRD Turbo2 en die neem ik ook mee als ik ga kijken, die heeft er net iets meer verstand van dan ik.
Maar weet je zo hoe het zit met dat gebeuren met de uitlaat?
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
nee
maar heb wel wat tips voor je
citroenc2 schreef:nee
maar heb wel wat tips voor je
vertel, vertel ..
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
als je gaat rijden met de cx laat het stuur dan eens los en kijk of de auto recht door blijf gaan.
kijk of alle elecktonica het doet en kijk goed hoe de auto is onderhouden
kijk ook of de naaden overal het zelfde zijn en of er kleur verschil is
ps is de auto op nl kenteken zo ja hoelang al
was jij ook niet op de witte bergen
de auto is nog niet op nl kenteken.
En ja ik was ook op de witte bergen. In mn AX. Met de laatsten die er aan kwamen.
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
ik was er ook met de xantia break met dat leer .
als ik jou was zou ik de auto op kenteken zetten op de verkoper zijn naam en dan de auto pas kopen .
heb je de zekerheid dat de auto goedgekeurd is voor op de weg en je loopt niet de kans als je hem zelf invoerd dat er nog een hoop geld bij moet voor de keuring
Heb zelf ook een cx uit zwitserland, over het algemeen zeer goed onderhouden auto’s. Alleen op zwitserskenteken is wel een probleem, mijn moet ik ook nog invoeren, maar dat is lastig, Zwisterland is geen EU!!
Hoe dat verder moet ben ik ook nog niet uit.
Verder zijn ze technisch gelijk aan de nederlandse cx, uitzonder is de KAT, die hebben ze al vanaf 87.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als je een compleet kenteken bij de CX hebt is invoeren geen probleem.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
dat over die uitlaat klinkt mij gewoon als een katalysator
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Over dat rechtdoor rijden, ook op een CX is de Diravi te stellen. Is alleen een heel gedoe. Wat invoer betreft, google even op BPM calculator en kijk op de RDW site wat voor kosten er nog meer zijn bij invoer zodat je weet waar je aan toe bent. Voor invoer moet je wel 500-800 euro rekenen met de huidige BPM wetgeving. De goede oude tijd van 1% minder BPM per maand leeftijd van de auto is voorbij…. nu kost er geld tenzij ie 25 jaar of ouder is.
De kosten van de invoer + vervoer maken het al gauw interessanter om een Nederlandse auto te zoeken. Overigens stikt het in Frankrijk ook van de CX’en voor niet al te veel geld, en als je toch gaat invoeren heb je daar een boel keus voor een rustige prijs als je even zoekt. Daar zijn nog best Gti T2’s te vinden voor minder dan 3000 euro, met acceptabele km standen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
cx ch
invoeren is wel kostbaar inderdaad, das jammer.
Maar in zwitserland hebben ze veel mooiere cx dan hier. Alleen vaak ook niet super goedkoop. Die ik heb gekocht daar is een witte gti met bordeaux rood leer. Dat zie je hier niet zo vaak. en d km stand is 125000.
Wat ik begrepen heb is dat je voor een auto uit CH een import bewijs moet hebben, dat heb ik dus niet. Iemand een idee hoe je daar aan komt?
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
http://www.rdw.nl onder het kopje diensten->particulieren.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Een CX? Nah, nog ff een ik ruil mijn DS erop in….. ops: Geintjuh!
Erwt, hoe is het eigenlijk met jullie DS?
En, ik moet eerlijk zeggen, een CX is zeker de aandacht waard. Het oogt flitsender dan een DS, dus ik wens je veel succes hiermee. Echter, ik heb het idee dat er hier in Nederland nog genoeg CX’en te koop zijn. soms wordt er veel te veel voor gevraagd, er zit altijd wel wat kaf onder het koren, maar om nou aan zo’n “goedkope” Zwitserse auto te beginnen… goedkoop wordt dan wellicht te snel duurkoop?
Op internet staat voldoende, en over prijzen valt altijd te onderhandelen
Nogmaals, veel succes!
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!