bij een 225/45 R17 hoort een 195/65 R15.
dan wordt de omtrek veel beter
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Simpele Ziel schreef:ieksEmmu schreef:Ik dacht verstandig te zijn en de velgen met de beste banden voor te doen.
Veel gemaakte fout, de beste banden naar achter, onderstuur is makkelijker op te vangen dan overstuur…En daarbij is de achterzijde toch al lichter dan de voorzijde dus kun je in de regen de grip achter goed gebruiken.
Das wel waar, ‘t is me alleen nog nooit gelukt om de achterkant uit te laten breken op nat wegdek, dat wilde ik wel eens proberen…
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
XTR schreef:bij een 225/45 R17 hoort een 195/65 R15.
dan wordt de omtrek veel beter
195/65 R15 ipv 195/60 R15, das een ook hogere wang dus een nog soepeler gezweef… mmmm als de achterbandjes vervangen moeten worden…
kom ik weer met m’n tip van de dag:
probeer eens 205/60 R15, is net iets breder, staat vetter, is qua omtrek bijna identiek aan de 195/65 R15.
en belangrijk: past ook op dezelfde velg.
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
XTR schreef:kom ik weer met m’n tip van de dag:
probeer eens 205/60 R15, is net iets breder, staat vetter, is qua omtrek bijna identiek aan de 195/65 R15.en belangrijk: past ook op dezelfde velg.
Ik zal het onthouden!
Nog een bepaald merk?
Welterusten :schater
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
XTR schreef:kom ik weer met m’n tip van de dag:
probeer eens 205/60 R15, is net iets breder, staat vetter, is qua omtrek bijna identiek aan de 195/65 R15.en belangrijk: past ook op dezelfde velg.
Zo hoort het ook, te breed vind ik niet mooi en te smal ook niet
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Willem schreef:XTR schreef:kom ik weer met m’n tip van de dag:
probeer eens 205/60 R15, is net iets breder, staat vetter, is qua omtrek bijna identiek aan de 195/65 R15.en belangrijk: past ook op dezelfde velg.
Zo hoort het ook, te breed vind ik niet mooi en te smal ook niet
‘t hang een beetje van de auto af, vind ik…
alhoewel de trend tegenwoordig zo groot en breed mogelijk.
(295/25 R22 onder een SUV bijvoorbeeld is tegenwoordig maatwerk )
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Weer wat geleerd… Staat toch wel erg lekker die 17” velgjes…
Moet jij eigenlijk geen BMW? Met zulke joekels van velgen. Vraag maar.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Jaja ze zitten er weer onder, het standaard Michelin rubber… heeeeeeeeerlijk soepel!
XTR schreef:kom ik weer met m’n tip van de dag:
probeer eens 205/60 R15, is net iets breder, staat vetter, is qua omtrek bijna identiek aan de 195/65 R15.
en belangrijk: past ook op dezelfde velg.
stel ik doe achter de 205/60 R15 en voor laat ik de 195/65 R15, krijg ik dan geen problemen met de APK?
de Nederlandse wetgeving is soepel op dat gebied; in tegenstelling tot Duitsland, waar de TUV erg strenge toelatingseisen qua bandenmaten per auto heeft
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)