Harm schreef:Jf schreef:Ik heb 2 gt`s gehad en was me van geen schokken bewust.
Zou er best wel weer eentje willen hebben, heb heel wat van die minkukels met hun bmw eruit getrokken bij een stoplicht…hehehehehe
of een honda crx… noem ze maar op… eerst minachtend kijken naar mijn zilveren BX-GT en bij het volgende stoplicht niet meer durven om te kijken van schaamte.hehehehehe… memories….
Jawel, maar een GT is ff wat anders dan zo’n GTi.. die GT heeft nog lekker ouderwets carburateurs, een GTi een primitief injectiesysteem
Oh en bij het stoplicht zijn ze beide leuk… hoewel een eigenaar van de Volvo XC90 daar misschien anders over denkt. Hij werd zoekgereden door een vieze witte BX met een ontbrekende wieldop..
Een GTi uit ‘87, ‘88 en de eerste van ‘89 zijn een stuk sneller als de voorloper de GT’s.
Des al niet te min blijven het toch best snelle auto’s.
Als je echt lol wil hebben moet je op een GTi 8V of GTi 16V throttle bodies zetten…...heerlijk !!!
is zelfs nog beter als 4 carburateurs :cheer4
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
vortex schreef:Harm schreef:Jf schreef:Ik heb 2 gt`s gehad en was me van geen schokken bewust.
Zou er best wel weer eentje willen hebben, heb heel wat van die minkukels met hun bmw eruit getrokken bij een stoplicht…hehehehehe
of een honda crx… noem ze maar op… eerst minachtend kijken naar mijn zilveren BX-GT en bij het volgende stoplicht niet meer durven om te kijken van schaamte.hehehehehe… memories….
Jawel, maar een GT is ff wat anders dan zo’n GTi.. die GT heeft nog lekker ouderwets carburateurs, een GTi een primitief injectiesysteem
Oh en bij het stoplicht zijn ze beide leuk… hoewel een eigenaar van de Volvo XC90 daar misschien anders over denkt. Hij werd zoekgereden door een vieze witte BX met een ontbrekende wieldop..
Een GTi uit ‘87, ‘88 en de eerste van ‘89 zijn een stuk sneller als de voorloper de GT’s.
Des al niet te min blijven het toch best snelle auto’s.Als je echt lol wil hebben moet je op een GTi 8V of GTi 16V throttle bodies zetten…...heerlijk !!!
is zelfs nog beter als 4 carburateurs :cheer4
en wat doen die? ops:
(zou dus ook op 16 TRi passen.. : )
en wat doen die?
Blij dat jij ‘t vraagt
throttle bodies zijn niets meer als een stukje buis, gasklep erin en injectoren. om het maar even snel te formuleren.
het inlaat traject word ermee aanzienlijk verkort, en de motor heeft een bijna weerstandloze vrije aanzuiging van lucht. het is net als 4 carburateurs, alleen dan word de benzine gewoon ingespoten.
Een BX 16V met deze throttle bodies produceert alleen al 185 pk.
ennuh…het is ook mogelijk op een TRi, zolang het multi point injectie is kan je het er op kwijt, of je moet je auto eerst ombouwen naar multi point.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
vortex schreef:throttle bodies zijn niets meer als een stukje buis, gasklep erin en injectoren. om het maar even snel te formuleren.
het inlaat traject word ermee aanzienlijk verkort, en de motor heeft een bijna weerstandloze vrije aanzuiging van lucht. het is net als 4 carburateurs, alleen dan word de benzine gewoon ingespoten.
Een BX 16V met deze throttle bodies produceert alleen al 185 pk.ennuh…het is ook mogelijk op een TRi, zolang het multi point injectie is kan je het er op kwijt, of je moet je auto eerst ombouwen naar multi point.
nice.. ja mijne is een vuile 16 TRi met Bosch Multipoint Injectie. Dus dan zou ik van 105 naar 125 pk gaan ofzo?
pssst, wat kost zoiets?
Wordt de lucht dan nog wel gefilterd ?
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
:28 :28 :28 HOU OP!!! IK KRIJG HEIMWEE NAAR MIJN GTI!!! Snik….
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Hmmm hier naast JF nog iemand die geen GTI motor heeft (mijn moeder wel, die heeft een 19 TZI Break) maar wel de motor van de GT… in 10 sec precies op de honderd, max koppel van 158 NM bij 3000 (!) toeren en het rode lampje van max toerental gaat branden precies op de honderd, in z’n twee
Maar zolang het werkt heb ik niks tegen injectie… heb er zelfs aan leren sleutelen dit jaar (TU monopoint dan).
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Vitesse schreef:
Een kort inlaat traject pakt winst hoger in de toeren ten nadele van het koppel onderin, aangezien een 16V niets is om over naar huis te schrijven vwb koppel is dit alleen leuk voor Cross en autosport doeleinden zeg maar.
Vandaar zie je ook weleens de variabele inlaatlucht trajecten met zowel een korte als lang traject om zo koppel te hebben wanneer nodig en een korter traject hoger in de toeren.
Autosport absoluut, voor de cross niet, daar wil je een vlakke koppelkromme.
Helaas ben ik dol op veel koppel onderin (voor een benzinemotor) dus zou ik eerder richting amerikaans gaan dan een 16V kopen. Maar mooi, ja, zolang er een stille uitlaat onder zit
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY