






Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Ik heb niet de indruk dat ze met deze C4 VTS 180 pk een sportief monster op wielen hebben willen neerzetten, ander hadden ze er wel nog een turbo opgeschroefd, zoals wel het geval is bij een aantal concurrenten (Golf, Astra, Megane). Misschien brengt de samenwerking (op het gebied van motoren) met BMW nog iets interessants.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
het zou best kunnen dat er nog een keer een snellere versie komt, maar Citroen onderschat de prestaties van de C4 ook, bijna alle fabrieksopgave’s zijn veel te laag. volgens Autokampioen kan de C4 VTS in 8.5 sec naar de honderd nog niet mega snel maar het scheelt tog. ook zit er een groot verschil als je bekijkt hoe snel de 1.6 HDi 110 is volgens de fabriek (12.4) en volgends autotijdschriften Autobild en Autoweek ( resp 11.1 en 11.4)
















Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Ik heb er nog ‘ns over nagedacht en ga meneer Ctroen een brief schrijven. Hij moet voor ons de volgende Citroens in productie nemen
1. C4 VTS 3.0 V6 Biturbo
2. C3 Pluriel 3.0 V6 Biturbo P
3. C3 3.0 V6 Biturbo wink
4. C2 VTS 2.0 Compressor idea
5. C1 VTS 2.0 Compressor !
6. C1 CC VTS 2.0 Compressor D
7. C5 3.6 V8 Biturbo )
8. C5 3.6 V8 Biturbo Break 6
9. C6 5.0 V12 Biturbo Quattro thumbsup
10. C6 5.0 V12 Biturbo Quattro Break mrgreen
11. C8 5.0 V12 Biturbo Long Wheelbase rainbow
12. Xsara Picasso 3.0 V6 Biturbo kroon
en natuurlijk
13. Berlingo 3.0 V6 Ranger 4X4. cheer1
Soms is het toch jammer dat Citroen uit Frankrijk komt;
onze oosterburen zijn dan toch iets pk-geiler…
(hoe verzin je anders een kleine Mercedes SLK met V8 AMG blok ?)
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)












































Totaal aantal Berichten: 27940
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Willibrord schreef:Ik heb er nog ‘ns over nagedacht en ga meneer Ctroen een brief schrijven. Hij moet voor ons de volgende Citroens in productie nemen:
1. C4 VTS 3.0 V6 Biturbo![]()
2. C3 Pluriel 3.0 V6 Biturbo![]()
3. C3 3.0 V6 Biturbo![]()
4. C2 VTS 2.0 Compressor![]()
5. C1 VTS 2.0 Compressor![]()
6. C1 CC VTS 2.0 Compressor![]()
7. C5 3.6 V8 Biturbo![]()
8. C5 3.6 V8 Biturbo Break :6
9. C6 5.0 V12 Biturbo Quattro :thumbsup
10. C6 5.0 V12 Biturbo Quattro Break![]()
11. C8 5.0 V12 Biturbo Long Wheelbase :rainbow
12. Xsara Picasso 3.0 V6 Biturbo :kroon
en natuurlijk
13. Berlingo 3.0 V6 Ranger 4X4. :cheer1
En bij elk model als optie NOS
arjan_verkade schreef:Willibrord schreef:Ik heb er nog ‘ns over nagedacht en ga meneer Ctroen een brief schrijven. Hij moet voor ons de volgende Citroens in productie nemen:
1. C4 VTS 3.0 V6 Biturbo![]()
2. C3 Pluriel 3.0 V6 Biturbo![]()
3. C3 3.0 V6 Biturbo![]()
4. C2 VTS 2.0 Compressor![]()
5. C1 VTS 2.0 Compressor![]()
6. C1 CC VTS 2.0 Compressor![]()
7. C5 3.6 V8 Biturbo![]()
8. C5 3.6 V8 Biturbo Break :6
9. C6 5.0 V12 Biturbo Quattro :thumbsup
10. C6 5.0 V12 Biturbo Quattro Break![]()
11. C8 5.0 V12 Biturbo Long Wheelbase :rainbow
12. Xsara Picasso 3.0 V6 Biturbo :kroon
en natuurlijk
13. Berlingo 3.0 V6 Ranger 4X4. :cheer1En bij elk model als optie NOS
![]()
![]()
hoe?? Is NOS dan nie standaard?
Citroen C4












































Totaal aantal Berichten: 27940
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
weer even ontopic
zaterdagmorgen voordat ik naar citromobile ging heb ik proefgereden in de Citroën C4.
ik kreeg een grijze C4 1.6 bezine mee.
wat vond ik van de auto:
toen ik ging zitten viel me op de dat stoelen en het stuur in veel posities gezet kunnen worden, voor iedereen wat wils denk ik.
spiegels elektrisch verstelbaar ook erg handig, wat ik ook erg leuk vind is dat de spiegels nu blauw zijn, denk dat dat toch wel handig is tegen verblinding.
in de C4 rijdt je zo weg het is een erg makkelijke auto om in te rijden.
het midden van het stuur dat niet meedraaid merk je niet eens, dat is alleen maar typisch Citroën erg grappig
de auto reageert heel goed op stuurbewegingen en ligt erg goed op de weg. de stuurbekrachtiging is ook erg prettig.
de bak is erg prettig. de motor is goed en stil, niet erg snel maar ik vond het geen nadeel. (de Xsara is met 1.6 16V stuk sneller)
verder als je in de auto zit voelt het allemaal erg ruim aan.
nu komt het nadeel: de vering is STUG
erg jammer, het verschil met de Xsara vond ik heel erg groot, voor mij denk zelfs TE groot.
verder zou ik denk liever normale wijzerplaten zien ipv alles digitaal, maar dat want denk ik ook vanzelf wel.
verder is de standaard radio die erin zit al lekker pittig
ben wel benieuwd naar het uitgebreidere pakket
conclusie:
C4 is een mooie Citroën (vooral de coupé) met goeie rij eigenschappen en veel ruimte en leuke details, maar de vering is erg stug.
arjan_verkade schreef:weer even ontopic
zaterdagmorgen voordat ik naar citromobile ging heb ik proefgereden in de Citroën C4.
ik kreeg een grijze C4 1.6 bezine mee.
wat vond ik van de auto:
toen ik ging zitten viel me op de dat stoelen en het stuur in veel posities gezet kunnen worden, voor iedereen wat wils denk ik.
spiegels elektrisch verstelbaar ook erg handig, wat ik ook erg leuk vind is dat de spiegels nu blauw zijn, denk dat dat toch wel handig is tegen verblinding.in de C4 rijdt je zo weg het is een erg makkelijke auto om in te rijden.
het midden van het stuur dat niet meedraaid merk je niet eens, dat is alleen maar typisch Citroën erg grappig
de auto reageert heel goed op stuurbewegingen en ligt erg goed op de weg. de stuurbekrachtiging is ook erg prettig.
de bak is erg prettig. de motor is goed en stil, niet erg snel maar ik vond het geen nadeel. (de Xsara is met 1.6 16V stuk sneller)
verder als je in de auto zit voelt het allemaal erg ruim aan.nu komt het nadeel: de vering is STUG
![]()
erg jammer, het verschil met de Xsara vond ik heel erg groot, voor mij denk zelfs TE groot.
verder zou ik denk liever normale wijzerplaten zien ipv alles digitaal, maar dat want denk ik ook vanzelf wel.
verder is de standaard radio die erin zit al lekker pittig
ben wel benieuwd naar het uitgebreidere pakketconclusie:
C4 is een mooie Citroën (vooral de coupé) met goeie rij eigenschappen en veel ruimte en leuke details, maar de vering is erg stug.
He he,er is eindelijk een Citrofiel die het met mij eens is dat de C4 veel te stug is.
breakie schreef:He he,er is eindelijk een Citrofiel die het met mij eens is dat de C4 veel te stug is.
En niet alleen de C4
Ik hoorde van iemand uit mijn omgeving die een C3 heeft….en daarvoor een ZX had, dat die ook al niet om over naar huis te schrijven is qua vering.
En dan een citaat uit de autoweek-test van de C3 1.4 HDI :
Niet zo solide
Tijdens eerdere rij-indukken maakten we al eens melding van rammeltjes in de voortrein. Ze zijn er helaas nog steeds.
Bij sommige oneffenheden maken de veerpoten een geluid alsof ze niet goed gemonteerd zijn. Samen met rammeltjes vanuit het interieur komt de kleine Citroën daardoor niet zo solide over. Kijk bijvoorbeeld naar de console die rond de pook zit.
Bij het inschakelen van de twee (én vier én achteruit) komt die in zijn geheel mee naar achteren. Dat komt nogal knullig over. Meer minpuntjes zijn er in de vorm van lastig bereikbare hendels voor de verstelling van de rugleuning, een cruise control die pas vanaf 60 km/h werkt en de meters voor brandstof en motortemperatuur. Die zijn niet afleesbaar als het zonnetje erop staat.
Nu geef ik grif toe dat dit soort dingen ook al bij een BX voorkwamen/komen (rammeltjes uit het vooronder, de silentblocks)......maar dat is wel een auto die al in 1979 is ontworpen…..je zou toch zeggen dat men heeft geleerd in die ruim 20 jaar.
En ik BLIJF het zeggen….Citroen had er beter aan gedaan om de C3 en/of de C4 HP-vering te geven.....er is voor de verstokte GSA en BX rijders gewoon geen alternatief meer…..dan OF een veel zwaardere Xantia of zelfs een nog grotere XM…...(beiden zijn overigens zeer fraaie auto’s hoor).....danwel maar verder door het leven gaan ZONDER HP-vering.
Bram schreef:breakie schreef:He he,er is eindelijk een Citrofiel die het met mij eens is dat de C4 veel te stug is.
En niet alleen de C4
Stugge vering, harde stoelen, weinig zijdelingse steun… Ik vind het eigenlijk niet echt een Citroen.. Ben blij dat ze met het uiterlijk weer de goede kant op gaan, ik hoop echt dat er as soon as possible weer een middenklasser met HP vering komt, en niet alleen de auto’s voor de enorme portemonee…
Serge.
Als ik dit zo lees ben ik maar wat blij dat ik niet voor de keus kom te staan welke nieuwe auto ik zou gaan aanschaffen. Ik heb nog niet in een C4 gereden ,maar dat zou hem nooit worden denk ik. Doe dan maar een nieuwe Renault Megane. 3 of 5 deurs,maakt me niet uit. Ze zijn beide erg mooi in mijn ogen en onderscheiden zich qua modellijn van de rest. Maar ja,das weer geen Citroën. Als die C4 nou hydropneumatisch geveerd was geweest zou ik daar voor gegaan zijn. ONBEGRIJPELIJK x dat ze bij Citroën niet kiezen voor hydropneumatiek in hun middenklassen modellen. Een C3 of C4 model met dergelijke vering zou zich pas ECHT onderscheiden van de massa,misschien niet zozeer qua model,maar in dat geval tenminste nog wel met techniek. Nu is het in mijn optiek allemaal laffe eenheidsworst. cry Jammer,jammer,jammer. ? Temeer daar Citroën met de C6 bewijst dat ze het nog niet verleerd zijn om echte Citroëns te maken. )
Conclusie De C4 is een geinig ogende auto,heeft geinige gadgets,die met bolletjes een stuk méér Citroën zou zijn dan ie nu is. Kortom ik blijf lekker BX rijden voorlopig. En als ik perse een typisch dashboard wil (en dat wil ik wel wink ) koop ik wel een type 1 BX of CX. IK WIL BOLLETJES!!!! D
HP werkt verslavend bij mij en ik blijf zolang mogelijk HP rijden!
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
Bram schreef:breakie schreef:He he,er is eindelijk een Citrofiel die het met mij eens is dat de C4 veel te stug is.
En niet alleen de C4
![]()
Ik hoorde van iemand uit mijn omgeving die een C3 heeft….en daarvoor een ZX had, dat die ook al niet om over naar huis te schrijven is qua vering.
![]()
En dan een citaat uit de autoweek-test van de C3 1.4 HDI :
Niet zo solide
Tijdens eerdere rij-indukken maakten we al eens melding van rammeltjes in de voortrein. Ze zijn er helaas nog steeds.
Bij sommige oneffenheden maken de veerpoten een geluid alsof ze niet goed gemonteerd zijn. Samen met rammeltjes vanuit het interieur komt de kleine Citroën daardoor niet zo solide over. Kijk bijvoorbeeld naar de console die rond de pook zit.
Bij het inschakelen van de twee (én vier én achteruit) komt die in zijn geheel mee naar achteren. Dat komt nogal knullig over. Meer minpuntjes zijn er in de vorm van lastig bereikbare hendels voor de verstelling van de rugleuning, een cruise control die pas vanaf 60 km/h werkt en de meters voor brandstof en motortemperatuur. Die zijn niet afleesbaar als het zonnetje erop staat.
Nu geef ik grif toe dat dit soort dingen ook al bij een BX voorkwamen/komen (rammeltjes uit het vooronder, de silentblocks)......maar dat is wel een auto die al in 1979 is ontworpen…..je zou toch zeggen dat men heeft geleerd in die ruim 20 jaar.
![]()
En ik BLIJF het zeggen….Citroen had er beter aan gedaan om de C3 en/of de C4 HP-vering te geven.....er is voor de verstokte GSA en BX rijders gewoon geen alternatief meer…..dan OF een veel zwaardere Xantia of zelfs een nog grotere XM…...(beiden zijn overigens zeer fraaie auto’s hoor).....danwel maar verder door het leven gaan ZONDER HP-vering.
Inderdaad HP vering op de C4 was beter geweest.
Mijn vorige was een C5 break en omdat ik gepensioneerd ben sinds enige maanden en nu dus ook door minder kilometers een kleinere auto wilde ben ik als echte Citrofiel een C4 gaan rijden,maar achteraf valt dat stugge toch wat tegen en had ik net zo goed een Renault Megane of een produkt van bv. Skoda,Opel of VW aan kunnen schaffen,die zijn net zo stug.
Dus er zullen toch mensen afhaken die uit de zo genaamde bollen geveerde Citroen komen en overlopen naar een ander merk als ze een maatje minder willen gaan rijden.
Maar voor de goede gang van zaken tot op heden is dit ook het enige minpunt van mijn C4 gelukkig, dus een jaartje mag hij wel blijven en dan toch maar eens snuffelen bij de concurrent.







Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
ze hadden een keus voor de klant moeten maken wel of geen HP. en dan niet perse de hydractive 3 maar een wat simpelere variant.
maarja gelukkig is het wel een heel mooi model geworden.
de nieuwe Picasso krijgt dacht ik wel :susp
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
XTR schreef:de nieuwe Picasso krijgt dacht ik wel :susp
:51