9 van de 13
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Proefgereden
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27940
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 mei 2005 12:33 PM
  [ # 121 ]

dat van de nieuwe picasso is heb ik nog niet eerder gehoord.
maar dat zou wel goed zijn denk ik zo.

verder vertelde de garage mij dat ze geen HP onder zit vanwege natuurlijk de kosten.
ik zei zelf al van het zal misschien moeilijk zijn maar misschien als optie had leuk geweest.

en hij vertelde mij ook dat HP systeem beter werkt bij een zwaardere auto, zoals de C5.
die dus ook het voordeel heeft duurder te zijn zodat de kosten van het hp systeem niet zo opvallen.

en is het ook niet zo dat de C4 uiteindelijk nog steeds zachter geveerd is dan zijn concurenten: 307, focus, astra, golf, megane, leon ect.

helaas heb ik in de meeste auto helemaal niet of een tijdje niet meer gereden.
misschien hier een daar is een testrit gaan maken Twisted Evil
dan ga je je eigen auto nog meer waarderen Laughing

Profiel  
 
Auzz
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 135
Geregistreerd: 29-11-2004

Gepost: 09 mei 2005 01:04 PM
  [ # 122 ]
arjan_verkade schreef:

en hij vertelde mij ook dat HP systeem beter werkt bij een zwaardere auto, zoals de C5.
die dus ook het voordeel heeft duurder te zijn zodat de kosten van het hp systeem niet zo opvallen.

en is het ook niet zo dat de C4 uiteindelijk nog steeds zachter geveerd is dan zijn concurenten: 307, focus, astra, golf, megane, leon ect.

Wat betreft het gewicht lijkt mij onzin.  Een BX bv is echt niet zwaarder dan een C4 met al zijn moderne zaken zoals airbags, clima, abs etc etc etc.

Wat betreft het harde veren van de moderne kleine middenklasse. Steeds meer fabrikanten voelen zich genoodzaakt om steeds stugger te veren omdat de auto anders wordt afgeserveerd bij de diverse autopers. Blijkbaar vinden die mensen het belangrijk dat je met 70 haaks en zonder overhellen een bocht pakt. Erg jammer allemaal. Want comfortabel hoeft niet gelijk te staan aan wollig en zoekerig weggedrag.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27940
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 mei 2005 01:08 PM
  [ # 123 ]
Auzz schreef:
arjan_verkade schreef:

en hij vertelde mij ook dat HP systeem beter werkt bij een zwaardere auto, zoals de C5.
die dus ook het voordeel heeft duurder te zijn zodat de kosten van het hp systeem niet zo opvallen.

en is het ook niet zo dat de C4 uiteindelijk nog steeds zachter geveerd is dan zijn concurenten: 307, focus, astra, golf, megane, leon ect.

Wat betreft het gewicht lijkt mij onzin.  Een BX bv is echt niet zwaarder dan een C4 met al zijn moderne zaken zoals airbags, clima, abs etc etc etc.

Wat betreft het harde veren van de moderne kleine middenklasse. Steeds meer fabrikanten voelen zich genoodzaakt om steeds stugger te veren omdat de auto anders wordt afgeserveerd bij de diverse autopers. Blijkbaar vinden die mensen het belangrijk dat je met 70 haaks en zonder overhellen een bocht pakt. Erg jammer allemaal. Want comfortabel hoeft niet gelijk te staan aan wollig en zoekerig weggedrag.

dat zei ik ook al dat de GA(A) en de BX niet zo zwaar waren, het werkt ook wel alleen op een zwaardere auto schijnt het beter te werken (misschien heeft hydractief er ook wel iets mee te maken)

ach en we weten zelf hoe onze Xsara’s de bocht door gaan, daar is niet mis mee Laughing

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 09 mei 2005 01:16 PM
  [ # 124 ]
arjan_verkade schreef:

verder vertelde de garage mij dat ze geen HP onder zit vanwege natuurlijk de kosten.
ik zei zelf al van het zal misschien moeilijk zijn maar misschien als optie had leuk geweest.

en hij vertelde mij ook dat HP systeem beter werkt bij een zwaardere auto, zoals de C5.

Dat is natuurlijk klinklare onzin van die garage…...de GSA en de BX zijn ook betrekkelijk ‘lichte’ Citroen’s…..die uitstekend veren met het HP-systeem. Exclamation

Nee….er zit volgens mij aan andere *strategie* achter bij PSA…wellicht dat Peugeot het niet zo prettig vind als er betrekkelijk kleine auto’s met HP-vering door Citroen worden gemaakt die flink concurrerend kunnen zijn voor hun modellen, zoals de 206/7 e.d. Rolling Eyes

Zoals Peugeot er OOK voor gezorgd heeft dat het zeer vooruitstrevende SIMCA eind jaren 70, begin 80….de doodsteek kreeg. Evil or Very Mad
Want eigenlijk was DAT mijn lievelingsmerk in die tijd….ook al stond er allang Talbot of zelfs Chrysler op in die tijd…..als fervent SIMCA-fan haalde ik die plaatjes van de achterklep af en zette er een SIMCA plaatje op…..als EERBETOON aan het merk die in de jaren 70 2X een AUTO v/h JAAR had gemaakt…namelijk de 1307/8 en de Horizon. Exclamation

En in diezelfde jaren 70 ook nog de GS en de CX :
http://www.autopress.be/NL/AutoAnnee.htm

Ik ga een beetje offtopic….maar wilde dat toch even kwijt.

Ik heb dan ook een behoorlijke hekel gekregen aan dat Peugeot. Rolling Eyes

Profiel  
 
Champagne
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 01-07-2005

Gepost: 01 juli 2005 11:40 PM
  [ # 125 ]

Er zijn geloof ik mensen die een C4 stug vinden. Vandaag heb ik in een C4 Berline 1.6 proefgereden en dat was ten opzichte van mijn compromisloze Seat Ibiza Cupra een zeer geslaagde ervaring.  Wat een comfort en wat een fantastisch bochtengedrag…

Ik ben inmiddels om voor de C4, maar zit nog te twijfelen tussen een rode VTS 138pk (helaas leveren ze Jaunne Scott geel niet meer als kleur) of een Berline in champagnekleur.  Ik denk dat de Berline op punten voor staat want ik vind de stoelen van de VTS beter, maar de vormgeving, het praktische gemak en de kleur zetten de Berline op voorsprong.

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 02 juli 2005 10:28 PM
  [ # 126 ]

Coupe is fraaier in mijn ogen Wink

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
breakie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 03 juli 2005 06:53 PM
  [ # 127 ]
XTR schreef:

Coupe is fraaier in mijn ogen Wink

Vind ik niet,staat te hoog op zijn poten om mooi te zijn en heeft verder niets om er sportief uit te springen.

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 03 juli 2005 11:26 PM
  [ # 128 ]

‘t ding is ook te verlagen Wink


trouwens, ‘k zag vandaag een schitterende 180 pk coupe te koop op internet, met full options…

iets van 34 euromille, met 10k op de teller   Confused

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
breakie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 04 juli 2005 01:24 AM
  [ # 129 ]
XTR schreef:

‘t ding is ook te verlagen Wink


trouwens, ‘k zag vandaag een schitterende 180 pk coupe te koop op internet, met full options…

iets van 34 euromille, met 10k op de teller   Confused

Lap het begint al dat de vewachtingen tegenvallen.
Dat ding moet je zelf niet verlagen het had af fabriek er sportiever uit moeten zien, voor meer geld dat veranderingen kosten kan je ook iets vlotters kopen.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27940
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 juli 2005 12:09 AM
  [ # 130 ]

dan moet je de VTS kopen die is standaard al lager volgens mij.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 31 oktober 2005 12:03 PM
  [ # 131 ]
breakie schreef:
Bram schreef:
breakie schreef:

He he,er is eindelijk een Citrofiel die het met mij eens is dat de C4 veel te stug is.

En niet alleen de C4 Rolling Eyes

Ik hoorde van iemand uit mijn omgeving die een C3 heeft….en daarvoor een ZX had, dat die ook al niet om over naar huis te schrijven is qua vering. Confused 

En ik BLIJF het zeggen….Citroen had er beter aan gedaan om de C3 en/of de C4 HP-vering te geven.....er is voor de verstokte GSA en BX rijders gewoon geen alternatief meer…..dan OF een veel zwaardere Xantia of zelfs een nog grotere XM…...(beiden zijn overigens zeer fraaie auto’s hoor).....danwel maar verder door het leven gaan ZONDER HP-vering. Crying or Very sad

Inderdaad HP vering op de C4 was beter geweest.

Ik ben het helemaal met jullie eens. Ik heb de C3 en C2 uitvoerig uitgeprobeerd. De C3 vond ik qua stoelen en vering nog gaan, maar de C2 was echt veel te stug. Citroën verloochent zijn afkomst! De markt zou er om vragen: gezeur!
Argument om de C4 niet uit voeren met HP: prijs wordt te hoog. Dat werd al gesuggereerd toen de BX werd vervangen.
Blijft zonde.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 31 oktober 2005 12:34 PM
  [ # 132 ]

ik vond het opzich wel lekker rijden..

maar stuiteren als de pest Rolling Eyes
en achterraampje te klein Surprisedops:

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 31 oktober 2005 12:54 PM
  [ # 133 ]
hogervp schreef:
breakie schreef:
Bram schreef:
breakie schreef:

He he,er is eindelijk een Citrofiel die het met mij eens is dat de C4 veel te stug is.

En niet alleen de C4 Rolling Eyes

Ik hoorde van iemand uit mijn omgeving die een C3 heeft….en daarvoor een ZX had, dat die ook al niet om over naar huis te schrijven is qua vering. Confused 

En ik BLIJF het zeggen….Citroen had er beter aan gedaan om de C3 en/of de C4 HP-vering te geven.....er is voor de verstokte GSA en BX rijders gewoon geen alternatief meer…..dan OF een veel zwaardere Xantia of zelfs een nog grotere XM…...(beiden zijn overigens zeer fraaie auto’s hoor).....danwel maar verder door het leven gaan ZONDER HP-vering. Crying or Very sad

Inderdaad HP vering op de C4 was beter geweest.

Ik ben het helemaal met jullie eens. Ik heb de C3 en C2 uitvoerig uitgeprobeerd. De C3 vond ik qua stoelen en vering nog gaan, maar de C2 was echt veel te stug. Citroën verloochent zijn afkomst! De markt zou er om vragen: gezeur!
Argument om de C4 niet uit voeren met HP: prijs wordt te hoog. Dat werd al gesuggereerd toen de BX werd vervangen.
Blijft zonde.

Patrick

 

Ik snap het prima dat Citroën de C4 niet HP geveerd heeft. Die auto straalt qua vormgeving ook helemaal niet uit dat ie comfortabel is. Ze hebben die auto volgens mij gewoon gemaakt als een mooier alternatief op Golfjes en dergelijk spul. De kopers daarvan willen niet zweven maar raggen, dus -> bouw je een stijve doos.

De raggers gaan het sowieso winnen van de zwevers, als je de steigende lijn van stijfheid bekijkt binnen de HP geveerde Citroëns vanaf de DS tot nu.  Crying or Very sad  Crying or Very sad

Animal triste post coitum

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 31 oktober 2005 02:12 PM
  [ # 134 ]
Bram schreef:
breakie schreef:

He he,er is eindelijk een Citrofiel die het met mij eens is dat de C4 veel te stug is.

En niet alleen de C4 Rolling Eyes

Ik hoorde van iemand uit mijn omgeving die een C3 heeft….en daarvoor een ZX had, dat die ook al niet om over naar huis te schrijven is qua vering. Confused 

En dan een citaat uit de autoweek-test van de C3 1.4 HDI :

Niet zo solide

Tijdens eerdere rij-indukken maakten we al eens melding van rammeltjes in de voortrein. Ze zijn er helaas nog steeds.

Bij sommige oneffenheden maken de veerpoten een geluid alsof ze niet goed gemonteerd zijn. Samen met rammeltjes vanuit het interieur komt de kleine Citroën daardoor niet zo solide over. Kijk bijvoorbeeld naar de console die rond de pook zit.

Bij het inschakelen van de twee (én vier én achteruit) komt die in zijn geheel mee naar achteren. Dat komt nogal knullig over. Meer minpuntjes zijn er in de vorm van lastig bereikbare hendels voor de verstelling van de rugleuning, een cruise control die pas vanaf 60 km/h werkt en de meters voor brandstof en motortemperatuur. Die zijn niet afleesbaar als het zonnetje erop staat.

Nu geef ik grif toe dat dit soort dingen ook al bij een BX voorkwamen/komen (rammeltjes uit het vooronder, de silentblocks)......maar dat is wel een auto die al in 1979 is ontworpen…..je zou toch zeggen dat men heeft geleerd in die ruim 20 jaar. Rolling Eyes

En ik BLIJF het zeggen….Citroen had er beter aan gedaan om de C3 en/of de C4 HP-vering te geven.....er is voor de verstokte GSA en BX rijders gewoon geen alternatief meer…..dan OF een veel zwaardere Xantia of zelfs een nog grotere XM…...(beiden zijn overigens zeer fraaie auto’s hoor).....danwel maar verder door het leven gaan ZONDER HP-vering. Crying or Very sad

Is een C3 nog stugger dan een ZX?

En die was al niet supersoepel geveerd Confused

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 31 oktober 2005 02:18 PM
  [ # 135 ]
M&M schreef:

C3 is m.i absoluut niet hard geveerd ...

Licht eraan waar je het mee vergelijkt denk ik Wink
Ik heb er nog niet in proefgereden hoor. Ik wil overigens bestrijden dat de nieuwe HP geveerde citroëns zoveel stugger geveerd zijn.
De C5 van mijn ouders veert bv nauwelijks stugger dan mijn xantia. Hij lijkt wel veel vlakker te blijven tijden het rijden (strijkijzer gevoel) waar de xantia nog wel eens wil deinen.

Ik vond zelf de ZX echt het toppunt van perfect bochtengedrag en comfortabel veren maar vergeleken bij een HP geveerde wagen zoals een BX of Xantia was ie best stevig afgeveerd.

Maar als je dan vanuit een jap of duits blik terug in je zx stapt dan denk je echt de hele weg van goh wat veert dat ding toch heerlijk Twisted Evil

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
 
9 van de 13
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook