10 van de 13
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
Proefgereden
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 31 oktober 2005 02:35 PM
  [ # 136 ]
M&M schreef:
metro2005 schreef:
M&M schreef:

C3 is m.i absoluut niet hard geveerd ...

Licht eraan waar je het mee vergelijkt denk ik Wink

Da’s waar , ik vergelijk met de concurentie zoals bv een Polo ( keihard kreng ) dat lijkt mij wel zo eerlijk Wink  ... vergelijken met “oude” Citroëns heeft geen zin , da’s je kop in het zand steken Laughing

Daarom tuf ik in mijn bixje en xantia rond tot ze uit elkaar vallen Laughing  (en dat gaat nog heeeeeeeel lang duren Wink )

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27940
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 oktober 2005 04:13 PM
  [ # 137 ]

C4 vond ik vrij hard.
veel harder dan een Xsara, maar denk nog wel soepeler als andere merken!

hoe een C3 of een ZX rijdt weet ik niet.
C2 vond ik nog wel meevallen, autootje heeft natuurlijk ook een korte wielbasis dit komt natuurlijk comfort niet ten goede dus vond het redelijk.
denk dat ik de C2 de voorkeur geven boven de Saxo over het algemeen.

ik snap ook niet dat HP geen optie is, dat ze een redelijk goedkope C4 willen aanbieden snap ik wel en HP zal de auto stuk duurder maken.
HP als optie zou gewoon een goed idee zijn.
bij audi mag je voor luchtvering ook flink bijbetalen, dus moet vast wel iets voor te verzinnen zijn.

Profiel  
 
Citrolover
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 02-11-2005

Gepost: 03 november 2005 01:57 PM
  [ # 138 ]

Ik ga a.s. zaterdag proefrijden in de C4, dus iedereen in zuid-holland zaterdagmorgen binnen blijven, haha Very Happy !!!

Ik hoop dat ie even confortabel is als de Xsara II waar ik 4,5 jaar in gereden heb. Met het buitenkantje zit het in ieder geval al goed, wat een uitstraling en lijnen!
Het zal in ieder geval stukken beter zijn dan de auto’s waar ik de afgelopen maanden (gelukkig tijdelijk) in gereden heb: Ford Focus en Opel Astra Station Confused
Met een C4 kan ik dan ook weer trots voor de deur parkeren, nu parkeer ik “het” maar een straatje verder. Ziet men tenminste niet waar ik nu in rij Wink

C4 Coupé VTS, 1.6 16v, Noir Obsidien, Panorama dak, LPG

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27940
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 november 2005 06:32 PM
  [ # 139 ]
Citrolover schreef:

Ik ga a.s. zaterdag proefrijden in de C4, dus iedereen in zuid-holland zaterdagmorgen binnen blijven, haha Very Happy !!!

Ik hoop dat ie even confortabel is als de Xsara II waar ik 4,5 jaar in gereden heb. Met het buitenkantje zit het in ieder geval al goed, wat een uitstraling en lijnen!
Het zal in ieder geval stukken beter zijn dan de auto’s waar ik de afgelopen maanden (gelukkig tijdelijk) in gereden heb: Ford Focus en Opel Astra Station Confused
Met een C4 kan ik dan ook weer trots voor de deur parkeren, nu parkeer ik “het” maar een straatje verder. Ziet men tenminste niet waar ik nu in rij Wink

neem maar een kussen mee want hij is zeker niet zo zacht als een Xsara, maar misschien vind je het wel prettig.

we horen het wel wat je er van vond Smile

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 03 november 2005 06:52 PM
  [ # 140 ]

Goed, ik heb nu ook wat langer met de C4 kunnen rijden. Ik vind de berline erg goed rijden… Hij is wel behoorlijk stug geveerd. Over de afwerking aan de binnenkant ben ik erg goed te spreken! Vind het er allemaal heel stevig uitzien, en absoluut geen kraakjes ofzo bij hobbels.
Ik vind wel dat men van buiten wel wat puntjes heeft laten liggen. Vooral bij de klank in de portieren. Ik heb zelden zo’n blikkerig geluid gehoord Shocked
Ook vind ik het geluid van de CV gewoon te goedkoop:!:
Verder vind ik de 1.6 16v een lekker vlot rijdende motor Very Happy

Xsara_Coupe

Profiel  
 
Citrolover
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 02-11-2005

Gepost: 07 november 2005 01:59 PM
  [ # 141 ]
arjan_verkade schreef:

neem maar een kussen mee want hij is zeker niet zo zacht als een Xsara, maar misschien vind je het wel prettig.

we horen het wel wat je er van vond Smile

Jaaa, Ik ben geweest Laughing  en het wordt nu definitief een Citroen C4 Coupe 1.6 VTR+ met Pack2, Panoramadak, achterspoiler, kleur zwart en LPG verzonken inbouw. Ik heb hem kunnen bewonderen want precies deze uitvoering (glazen dak, VTR+, pack2, zwart) staat bij mijn dealer.

Wat betreft de proefrit: Je hebt gelijk. De vering is erg goed, hetzelfde als de Xsara II, maar de stoelen zijn inderdaad een stuk harder dan gewend.

Ik ben het ermee eens dat je de C4 niet moet verglijken met een Citroen met HP vering. Als je de C4 verglijkt met andere auto’s in dezelfde klasse (Astra, Golf, Leon, Focus) dan is het nog steeds een winnaar! Alleen een 307 zit misschien iets zachter wat stoelen betreft.

C4 Coupé VTS, 1.6 16v, Noir Obsidien, Panorama dak, LPG

Profiel  
 
Wouter-1
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 221
Geregistreerd: 23-01-2005

Gepost: 31 december 2005 10:35 PM
  [ # 142 ]

We hebben een stukje gereden in een C4 (Berline) HDI. De auto is idd enigszins stug geveerd, maar niet storend (wij zijn geen Xant of Bix gewend Wink  ).

Positief:
- soepele motor, zolang je boven de 3000 toeren blijft.
- complete uitrusting
- dashboard en stuurwiel vergen verassend weinig gewenning
- de regressieve stuurbekrachtiging zorgt voor een directe besturing bij hoge snelheid
- de auto is erg stil bij hogere snelheid
- hoewel de C4 op papier minder presteert dan de vergelijkbare Peus 307, heb je niet het gevoel dat hij langzamer is (puur subjectief, we hebben niet gemeten)

Negatief:
- er zit een ‘gat’ tussen de tweede en de derde versnelling. Je moet in de twee bijna tot in het rood accelereren om in de drie niet onder de 3000 toeren uit te komen.
- de koets is niet erg overzichtelijk
- de stuurbekrachtiging bij lage snelheden is te sterk

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 01 januari 2006 02:22 PM
  [ # 143 ]

Hoe gedraagt de auto zich bij 90 km/h in z’n vijf ?


ik kan me nog herinneren van de C5 2.0 HDI 110 van m’n schoonvader (hij heeft de auto inmiddels vervangen voor een C5 2.0i-16V benzine) dat de motor duidelijk bokt als je op een provinciale weg (80-90 km/h) in de vijf rijdt..

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 01 januari 2006 03:21 PM
  [ # 144 ]

ik heb van de week 2 dagen met een 2.0hdi 138 pk gereden.

en ik had juist het gevoel vanaf 2200 toeren een duw in mijn rug te krijgen tot ongeveer 3800 toeren. daarna was de fut erwel uit. met snel schakelen was ik juist het snelst tot de 100 Confused

in zn 5 trekt die zeer goed(zelfs in 6 met 90 geen gebok)

had ook geprobeerd hoeveel trekkracht er was in de 6e versnelling maar vanaf een 110 geen probleem je zit zo op de 190 hardst wat ik had gereden was rond de 210 op de a59 Surprisedops:

verder viel het me op dat esp wel erg vaak geactiveerd wordt Surprisedops:

al met al een super auto om te rijden maar ik moet zeggen dat ik de 16hdi 110pk ook fijn vindt rijden (koppelt iets lichter).

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 01 januari 2006 03:26 PM
  [ # 145 ]
Citrolover schreef:
arjan_verkade schreef:

neem maar een kussen mee want hij is zeker niet zo zacht als een Xsara, maar misschien vind je het wel prettig.

we horen het wel wat je er van vond Smile

Jaaa, Ik ben geweest Laughing  en het wordt nu definitief een Citroen C4 Coupe 1.6 VTR+ met Pack2, Panoramadak, achterspoiler, kleur zwart en LPG verzonken inbouw. Ik heb hem kunnen bewonderen want precies deze uitvoering (glazen dak, VTR+, pack2, zwart) staat bij mijn dealer.

Wat betreft de proefrit: Je hebt gelijk. De vering is erg goed, hetzelfde als de Xsara II, maar de stoelen zijn inderdaad een stuk harder dan gewend.

Ik ben het ermee eens dat je de C4 niet moet verglijken met een Citroen met HP vering. Als je de C4 verglijkt met andere auto’s in dezelfde klasse (Astra, Golf, Leon, Focus) dan is het nog steeds een winnaar! Alleen een 307 zit misschien iets zachter wat stoelen betreft.

is lpg nu al leverbaar en welke instalatie wordt er ingebouwd

Profiel  
 
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 01 januari 2006 03:37 PM
  [ # 146 ]

dat is al een tijdje leverbaar op de 1.6i 16v

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 01 januari 2006 03:41 PM
  [ # 147 ]
Sep schreef:

dat is al een tijdje leverbaar op de 1.6i 16v

ok en wordt dit door citroen ondersteunt of gaat dit via de lpg handelaar
en is de 16 16v de enige motor Confused

Profiel  
 
Wouter-1
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 221
Geregistreerd: 23-01-2005

Gepost: 01 januari 2006 03:45 PM
  [ # 148 ]
Sep schreef:

ik heb van de week 2 dagen met een 2.0hdi 138 pk gereden.

en ik had juist het gevoel vanaf 2200 toeren een duw in mijn rug te krijgen tot ongeveer 3800 toeren. daarna was de fut erwel uit. met snel schakelen was ik juist het snelst tot de 100 Confused

Surprisedops: Ik was vergeten te vermelden dat wij met de 110 PK hebben gereden. Deze heeft weinig fut onder de 3000 toeren. De Alfa 147 met 115 PK heeft wat dat betreft meer te bieden, maar ja, die heeft weer zo’n idioot sterke stuurbekrachtiging bij hogere snelheid. Wat dat betreft: geef mij maar de onbekrachtigde besturing van onze oude ZX!
Moeilijke keus dus. Ideaal zou zijn de motor van de Alfa gecombineerd met het rijgedrag van de Citroën.

Profiel  
 
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 01 januari 2006 03:45 PM
  [ # 149 ]

de 1.6i 16v is voor zover ik weet de enige motor en het wordt door citroen ondersteund

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 01 januari 2006 03:47 PM
  [ # 150 ]
Sep schreef:

de 1.6i 16v is voor zover ik weet de enige motor en het wordt door citroen ondersteund


gan weet ik wel wat de opvolger van de xantia gaat worden denk ik Very Happy

Profiel  
 
 
10 van de 13
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook