5 van de 13
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Proefgereden
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 30 december 2004 02:17 AM
  [ # 61 ]

Net wat rondgereden met ‘n C4 1.6i 16V van de dealer (Pic was kapot, we kregen zijn persoonlijke C4 (met rammelend kinderstoeltje) als vervang) en ik ben heel tevreden.

Rijdt als ‘n sportauto, fluistersil, snelheidsregelaar is super, stuurt lekker, leuke motor. Alleen wat hard geveerd, maar door de stoelen wordt dat wel opgevangen. Ook de radio die erin zit vind ik leuk, alleen dat oranje vind ik niet zo supermooi…

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 30 december 2004 02:31 AM
  [ # 62 ]

hmmmm Sad

Vragen ze je paspoort of rijbewijs als je een proefrit gaat maken?  Very Happy

Profiel  
 
ewwie
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 227
Geregistreerd: 27-12-2004

Gepost: 30 december 2004 02:03 PM
  [ # 63 ]
rocco schreef:

hmmmm Sad

Vragen ze je paspoort of rijbewijs als je een proefrit gaat maken?  Very Happy

bij mij hadden ze genoeg aan een rijbewijs.

We gaan voor de goede sfeer op dit forum!

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 30 december 2004 02:32 PM
  [ # 64 ]

Jammer…
nog twee jaartjes wachten dan maar Very Happy

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 30 december 2004 02:47 PM
  [ # 65 ]
Bram schreef:

Het relaas van Peter hierboven laat eigenlijk al mooi zien wat ik eerder schreef….totale des-interesse van de verkopers van Citroen. Evil or Very Mad

Hmm, ik herken Peters verhalen helemaal niet. Misschien ligt het ook aan de houding waarmee je binnenkomt. Ik kan me wel voorstellen dat een dealer niet zit te wachten op kijkers. Ik heb goede tot zeer goede ervaringen met de dealers hier in de regio, met name Van Leeuwen Delft.

Maar als ik binnenkom ben ik altijd meteen heel duidelijk in mijn redenen: ik kom voor een proefrit, ik zoek een ***-onderdeel, ik kom voor een tweedehands Xsara, etc.

En koffie? Sommigen menen ook echt dat ze overal ‘recht’ op hebben. Eerst gemeende interesse/geld tonen, dan praten we wel verder verder aan een tafeltje met koffie.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 30 december 2004 05:26 PM
  [ # 66 ]
Handjes schreef:
Bram schreef:

Het relaas van Peter hierboven laat eigenlijk al mooi zien wat ik eerder schreef….totale des-interesse van de verkopers van Citroen. Evil or Very Mad

Hmm, ik herken Peters verhalen helemaal niet. Misschien ligt het ook aan de houding waarmee je binnenkomt. Ik kan me wel voorstellen dat een dealer niet zit te wachten op kijkers. Ik heb goede tot zeer goede ervaringen met de dealers hier in de regio, met name Van Leeuwen Delft.

Maar als ik binnenkom ben ik altijd meteen heel duidelijk in mijn redenen: ik kom voor een proefrit, ik zoek een ***-onderdeel, ik kom voor een tweedehands Xsara, etc.

En koffie? Sommigen menen ook echt dat ze overal ‘recht’ op hebben. Eerst gemeende interesse/geld tonen, dan praten we wel verder verder aan een tafeltje met koffie.

Misschien moet ik maar eens iets uit de doeken doen. Ik mag wel zeggen dat ik in het verleden de nodige ervaringen op gedaan heb als verkoper van vervoersmiddelen. En het eerste dat je dient te doen als goed auto verkoper is een goeie indruk achter laten. En een kopje koffie lijkt dan wonderen te verrichten. Lekker met de klant aan tafel zitten een babbeltje maken over datgene wat een klant interesseerd doet het altijd goed.

Om nog eens een statement te maken, mensen vinden het heerlijk om gefopt te worden en roepen om het hardst dat het hun niet is overkomen. De inruilprijs was zo goed ik kon geen nee zeggen. Dit is een veel gehoorde uitspraak. En die verkoper die heb ik onder de tafel geluld. Maar over de aandacht die mensen krijgen of, daar is hij weer, het kopje koffie daar wordt niks over gezegd. Maar uit onderzoek blijkt dat dat nou juist de reden van verkoop is. En als je als kijker binnen komt, en geloof me het gebeurd veel, wil dat nog niet zeggen dat deze mensen niet willen kopen. En als ze dat nu niet doen dan wel in de toekomst. En dan is het zonde dat een lullig kopje koffie niet geven, waarvan ik denk recht te hebben, is voor de toekomst een klant minder. 

Misschien kennen jullie de reclame nog wel met die verkooptraining (wat een leuke kinderen) Ooit opgevallen hoe hard er om gelachen wordt, maar altijd als ze dat tegen mij zeggen lach ik het hardst want als ik dat niet doe in de showroom dan verkoop ik geen auto’s. gefopt

Met andere woorden wil Citroen meer auto’s verkopen dan moeten ze daar aandacht aan besteden. En ik wil er niet mee zeggen dat ik de beste verkoper ben maar bij Citroen ben ik nog geen Dennis van der Ven tegengekomen.

Peter

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 30 december 2004 06:34 PM
  [ # 67 ]

Je hebt helemaal gelijk, Peter. Identificatie met de situatie en wensen van de klant begint met een hand en een kop koffie. Dan kan de klant zich ook gaan spiegelen aan de verkoper en het Merk. Maar andersom is een kopje koffie ook geen ‘recht’.
Maar ik heb dus vooral zeer positieve ervaringen hier in de regio. En misschien komt dat omdat ik bij binnenkomst niet eerst een rondje met mijn vette vingers langs alle showroommodellen maak Wink.

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 19 januari 2005 06:07 PM
  [ # 68 ]

Wat mij opvalt in de specs van de C4 is de kleine kofferbak: 350 liter voor de berline. Mijn GSA heeft zo’n 440 liter, de XM had 455 liter. Maar specs zeggen niet alles: de grote kinderwagen past opgeklapt wél in de lengte van een XM-bak, maar niet in de lengte van een Xantia Berline-bak (480 liter volgens specs).

Is Citroën met de C4 nu zo conservatief, of is die bak écht krap ala Golf?

Rogier (die voor minder praktische ruimte dan de GSA niet van zijn stoel komt)

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
activa
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 19 januari 2005 07:40 PM
  [ # 69 ]

de C4 heeft idd een vrij matige bagageruimte, de Xsara heeft 408 liter. toch ook flink meer dan de C4. maar vrijwel alle concurenten hebben een bagageruimte die overeen komt met de C4

Profiel  
 
Higgy
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 23 januari 2005 03:29 PM
  [ # 70 ]

Heb vorige week in een C3 en een C4 proefgereden, en alhoewel ik de C3 en bijzonder ‘kek’ uit vind zien (zeker in zwart met mooie velgen) had ik (tot mijn niet geringe verbazing) na enkele km’s al pijn in mijn onderrug van de stoelen.
De C4 Berline waar ik daarna in reed zat veel en veel beter en viel me (eveneens in het zwart) meer mee dan ik vooraf had gedacht.
Beide interessante auto’s dus bij mijn besluitvorming.
Maar ja, nou heb ik (in het zwart ja Wink ) ook de Renault Megane Coupe Cabriolet gezien…. :peace wat een mooie auto zeg…

Peugeot 306 3-deurs XS 1.8 16v 1999
Peugeot 306 cabrio 1.8 1996

Profiel  
 
breakie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 23 januari 2005 04:34 PM
  [ # 71 ]

Re: Keuze

M&M schreef:
Higgy schreef:

Maar ja, nou heb ik (in het zwart ja Wink ) ook de Renault Megane Coupe Cabriolet gezien…. :peace wat een mooie auto zeg…

Vooral dat glazen dak is echt super , makkelijk kiezen tussen deze 3 Surprisedops:  ... maar ja ik heb nu eenmaal ook een zwak voor Renault Wink  ... Citroën !! , tijd voor deze   Cool

Nog even en dan verschijnt er ook een C4 cabrio.
Wordt je keus nog moeilijker.

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 24 januari 2005 01:36 AM
  [ # 72 ]

Re: Keuze

M&M schreef:
Higgy schreef:

Maar ja, nou heb ik (in het zwart ja Wink ) ook de Renault Megane Coupe Cabriolet gezien…. :peace wat een mooie auto zeg…

Vooral dat glazen dak is echt super , makkelijk kiezen tussen deze 3 Surprisedops:  ... maar ja ik heb nu eenmaal ook een zwak voor Renault Wink  ... Citroën !! , tijd voor deze   Cool

Higgy en Menno, ook gij hier Wink
Maar PI, zijn die C3-stoelen echt zoveel slechter, zeg 205-niveau? Ben namelijk ook nogal met werk-changéren bezig en twijfel nu tussen 2 scenarios:
- Zelfde voitures als nu: dan pak ik de Xantia HDi naar Eindhoven en is de GSA er voor de wekelijks 20km (retour 40 dus) naar babyzwemmen door mijn vrouw plus eventuele stadsritjes ( Surprisedops: ) als het te hard regent om naar d’r werk en de crêche te fietsen (wat we nu allebei doen).

- Of de GSA-hobby offeren aan nieuwe baan en 2e koter (maart). Dan ik relatief goedkoop met C3 HDi (vandaar mijn bezorgdheid) naar Eindhoven en een semi-hobby auto voor Mariëlle en de weekends (XM 2.0i-16V automaat bijv., die 2-liter sloopt die automaatbak tenminste niet en is stukken goedkoper in wegenbelasting en verbruik).

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 25 januari 2005 12:03 AM
  [ # 73 ]

de C3 stoelen zijn niet echt slecht, enige nadeel is de wat gebrekkige zijdelingse steun; dat kun je trouwens verbeteren door een versie te kiezen met armsteunen op de voorstoelen.


Armsteunen en diesel gaan trouwens alleen samen in het duurste dieselmodel, de HDi-16V Ambiance voor ruim 21.5 mille…
Daar zit dan wel handbediende airco in.

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 25 januari 2005 01:01 AM
  [ # 74 ]

Goedkoop is anders ja. 206 LIJKT goedkoper, maar die zijn dan veelal nog veel kaler (géén abs, airco, etc.).

Jammer dat 2ehands bijna geen C3/206 met Climate Control te koop staat, al was dat een relatief geringe meerprijs op de Ambiance/XT. Sinds de thermostatische verwarming in de CX en XM (airco was daar leeg) helemaal aan standje 19 graden verslingerd geraakt, airco zonder die feature is voor mij geen airco/optie Wink

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 25 januari 2005 01:18 AM
  [ # 75 ]

Climate control vind je wel op de duurdere C3’s (XTR kent bijvoorbeeld geen handmatige airco) en 206-en (bijvoorbeeld de GTI, daar zijn er bosjes van te koop)

Het aanbod diesels in combinatie met climate control zal erg beperkt zijn.

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
 
5 van de 13
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook