7 van de 13
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Proefgereden
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 22 februari 2005 09:06 PM
  [ # 91 ]

hahahah leuke reactie’s allemaal. Maar de CX blijft nog in de picture. En een Mini is voor haar ook nog steeds een van de favorieten. Maar goed het is en blijft toekomst muziek.

Peter

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 26 februari 2005 02:11 PM
  [ # 92 ]
sans-pareil schreef:

Ik moet zeggen dat de Berline me toch meer aanspreekt. Heeft ook meer deuren end at vind ik altijd handig. Alleen dan kan je weer geen 180pk motor hebben, dat is toch een beetje jammer. Niet dat het veel uitmaakt, zonder HP zal ik er toch niet gauw een willen, maar het lijkt mij een mooie combi een 180pk berline.

Op zich is die 180 pk wel leuk, maar ik heb zo mijn twijfels gezien het gewicht of ie net zo snel aanvoelt als bijv. een Xsara 2.0 VTS. Die heeft welliswaar minder vermogen (167 pk) maar is ook weer een stukkie lichter.

Het zou mijns inziens leuk zijn als ze weer eens met een geinige benzine turbo komen. Als de 205ers al 260 pk halen uit een zelfbouw 1.9 16v Turbo dan moeten ze dat in de fabriek toch ook kunnen? Daarmee kun je de concurrentie wel flink aftroeven. Die hebben alleen al voor die 180 pk al bijna een turbo nodig.

Als ze met een rustig 2.0 16v turbo blok nou eens bijv. 230 pk oid kunnen genereren met ong. 280/300 Nm, maar je van de C4 pas echt een gifkikkertje.

Gr,
Marten

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 26 februari 2005 05:43 PM
  [ # 93 ]

zoiets heeft Renault met de Megane gedaan.

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
Ami8
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 347
Geregistreerd: 18-03-2004

- Ami 8 berline
- CX 20 Familiale
Gepost: 14 maart 2005 11:48 PM
  [ # 94 ]

Helemaal toppie!

Heb net de eerste 1000 km met de C4 berline 1.6 ligne prestige erop zitten! Wat een geweldige wagen!  Very Happy

Heb al aardig wat citroenkilometers in mijn leven gemaakt met o.a. Xsara :fijnsturen , C3 :6 , Berlingo :rens . De C4 is de lekkerste tot nu toe. OK een C5 rijdt comfortabeler :susp , maar dit is een strak sturende bolide. Nog geen minpunt aan kunnen vinden.  Rolling Eyes

doeg

Met amicale bye groet,

Ami 8 berline, 1977, Bleu Myosotis.
Ami 6 club berline, 1969, wit met rood dak
C5 2.2hdi berline

Kijk ook eens op: www.amivereniging.nl

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 15 maart 2005 01:23 AM
  [ # 95 ]

niet schrikken:  m’n egaa is helemaal weg van de C4….

dus wie weet, over een jaar of wat….

(ik ga dan natuurlijk voor de 2.0i-16V Rolling Eyes )

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 15 maart 2005 12:18 PM
  [ # 96 ]
mpostma schreef:

Op zich is die 180 pk wel leuk, maar ik heb zo mijn twijfels gezien het gewicht of ie net zo snel aanvoelt als bijv. een Xsara 2.0 VTS. Die heeft welliswaar minder vermogen (167 pk) maar is ook weer een stukkie lichter.

Het zou mijns inziens leuk zijn als ze weer eens met een geinige benzine turbo komen. Als de 205ers al 260 pk halen uit een zelfbouw 1.9 16v Turbo dan moeten ze dat in de fabriek toch ook kunnen? Daarmee kun je de concurrentie wel flink aftroeven. Die hebben alleen al voor die 180 pk al bijna een turbo nodig.

Als ze met een rustig 2.0 16v turbo blok nou eens bijv. 230 pk oid kunnen genereren met ong. 280/300 Nm, maar je van de C4 pas echt een gifkikkertje.

Gr,
Marten

Ja, nog meer vermogen zou nog beter zijn natuurlijk. Het is een wagentje ongeveer van golf formaat en die hebben er ook eens een 240pk V6 ingepropt. Een 2.0i 16v turbo motor moet goed met 240pk ofzo te bouwen zijn. Als ze dan ook nog een echt werkende sensodrive hebben, dan mogen ze van mij misschien zelfs wel de mooie “T” logo’s van de GtiT CX er weer op zetten. Maar ja, dat zou iets echts bijzonders zijn en ik krijg de indruk dat ze daar bij PSA op zitten te wachten “echt” bijzondere citroens. Allemaal aandelen PSA kopen en Citroen weer afsplitsen als we de meerderheid hebben Smile. Kunnen we mazda wankels in citroens gaan kieperen enzo Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27940
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 maart 2005 12:51 PM
  [ # 97 ]

Xsara Coupé VTS

C4 Coupé VTS

C4 is 0.9 sec langzamer dan de Xsara
dus is zeker te zwaar.
had van mij trouwens ook wel een 6 bak ingemogen..
zeker in combi met een dikke V6 Laughing

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 16 maart 2005 05:41 PM
  [ # 98 ]

Een wankelmotor in een Citroen? Hm, dat hebben ze al eens geprobeerd…zonder succes! Overigens die wankel is nou ook weer niet zo tof, toch? Mazda is immers de enige die ‘m braaf gebruikt in z’n snellere modellen. Verder ziet geen enkele fabrikant ‘m zitten. Zal wel te duur zijn in productie. Bovendien ik hoor ze het al weer zeggen een wankele motor in je Citroen? En, roesten die dingen nog steeds al in de folder… Je weet wel, de uitspraken van die lui die in veel te dure volkswagens rijden. De Golf- en Passat-brigade, de leaslummels…
Ik ga meer voor een C4 met een zes-cilinder, a la Golf VR6 (sorry). Of eentje met vijf potten, zoals Fiat die in de Stiloh Abarth heeft.

Profiel  
 
Untitled
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 17-08-2004

- CX 25 Prestige
Gepost: 16 maart 2005 05:53 PM
  [ # 99 ]

Ik vind de prestaties op papier behoorlijk tegenvallen… 180Pk en dan nog 8,9 sec van nul naar honderd… hij weegt ook wel 1300kg. Maar het is duidelijk tijd voor een turbomotor met 200+ PK zodat ‘ie ergens richting 7 seconden uitkomt, dan maakt ‘ie die sportieve look tenminste waar. Bij veel merken kun je in deze klasse snellere modellen krijgen, jammer dat het weer zo ‘half’ moet bij PSA

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 16 maart 2005 06:02 PM
  [ # 100 ]

Ze hadden er zoals gebruikelijk gewoon een fikse turbo op moeten zetten. De huidige cijfers zijn weer naar. Max koppel een zielige 202Nm bij 4750 toeren en max vermogen een respectabele 180pk, maar slechts bij 7000 toeren. Al hadden ze maar een klein turbotje met een 0.4 bar ofzo geplaatst, Allemaal maar weer een beetje half werk. Nouja, wie weet misschien komt er nog iemand bij zinnen en wordt er fabriekshalve 4wd en een leuke mazda asymmetrische biturbo opgezet zodat ie 300pk heeft en mitsubishi evo’s het lastig maakt.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 16 maart 2005 06:17 PM
  [ # 101 ]

Ze moeten er gewoon die V6 uit de C5 inlepelen. Snel en soepel. Een mooi uitlaatsysteem eronder, afgewerkt met twee dikke pijpen en je hebt een VTS om van te smullen. De C4 VTS V6, bekt goed en rijmt ook nog! En als Citroen nu verstandig is, dan gebruiken ze die V6 in zowel de Coupe als in de Berline. Kun je als huisvader gewapend met kinderzitjes ook lekker en gemakkelijk vee-zessen…  bananna

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 16 maart 2005 07:18 PM
  [ # 102 ]

Ach, al die ongeblazen motoren zijn gerommel in de marge. Echt vermogen komt uit een turbomotor. Dat onzinnige geklooi met max koppels bij idioot hoge toerentallen die je in het normale dagelijkse gebruik niet eens haalt, ik vind het maar niks. Was een van de problemen met de XM V6… er is wel vermogen, maar hoe ik meestal rijd kom ik het nooit tegen. Kortom, echt snelle autos hebben turbos.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 16 maart 2005 07:22 PM
  [ # 103 ]

Niets op tegen… V6’en maken een mooi geluid, en als je er een turbo (of twee) aanhangt dan heb je het beste van alle werelden (behalve misschien een wankel). Of V8 met turbo of wat dan ook als er maar turbos aan hangen, dan is het wat…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27940
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 maart 2005 07:27 PM
  [ # 104 ]

C4 VTS V6 twin turbo Laughing
ga je zo naar de 300 pk denk ik zo Smile

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 16 maart 2005 08:23 PM
  [ # 105 ]

Dat is het leukle aan turbos, met die 2.0 16v DOHC die er nu inzit haal je ook zo 300pk uit met een turbo… geen probleem Smile. De DOHC PSA V6 die standaard 215pk ofzo heeft tegenwoordig gaat zo door naar de 330pk met iets van 0.9 bar turbodruk en da’s ongeveer even veel als de max druk in een Turbo CT xm was… dus mogelijkheden te over. Turbos schoppen kont Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
7 van de 13
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook