1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Achter inzakken bij remmen
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 29 november 2004 01:26 PM

Zoals de titel al zegt: Mijn GTi zakt achter iets in als je remt. Nu weet ik dat de remmen hun druk uit de veerbollen halen (ofzoiets? toch?), maar bij mijn vorige BX was dat helemaal niet te merken.
Wil dat inzakken iets zeggen? versleten veerbollen? versleten voorraadbol (de hoogteregelaar tikt wel te vaak)? iets anders?

Groeten, Harm

Profiel  
 
smitssan
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 19-02-2004

Gepost: 29 november 2004 01:59 PM
  [ # 1 ]

Ik had hetzelfde bij mijn DS. Wanneer is stil stond en de rem indrukte, zakte de achterkant in. Twee nieuwe veerbollen, en het probleem is opgelost!

C5 HDi 110pk Break Ligne Prestige Automaat 293.000km + DS21 Pallas 1968

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 29 november 2004 02:23 PM
  [ # 2 ]

ik zeg:  lekke remcilinder

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 29 november 2004 02:32 PM
  [ # 3 ]

Oh nou de remcilinder is denk ik een van de laatste onderdelen die ik nog niet gezien heb van binnen en buiten… waar zit zo’n ding? bij de rem in de buurt?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 november 2004 03:02 PM
  [ # 4 ]

Ja vrijwel direct achter je rempedaal!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 29 november 2004 03:57 PM
  [ # 5 ]

Enne hoe kan ik zien of het ding lek is? stroomt er ergens LHM uit?

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 29 november 2004 06:46 PM
  [ # 6 ]
Harm schreef:

Enne hoe kan ik zien of het ding lek is? stroomt er ergens LHM uit?

Er zit een retourleiding op de remservo.
Maarre, iets inzakken bij stevig remmen is normaal bij de BX. Dat heeft met de wielophangingconstructie te maken en zorgt ervoor dat de BX niet naar voren duikt. In feite dus een stukje veiligheid.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 30 november 2004 11:48 AM
  [ # 7 ]

Maar stel dat ‘t die remcilinder is:
-wat is een remcilinder? Smile
-waar moet ik letten op plassen LHM?

Mijn vorige BX zakte helemaal niet in bij het remmen, in deze valt ‘t me op. Het rempedaal heeft ook een soort terugslag (een soort klik als je erop trapt) trouwens, maar goed.. hij is dan ook van 1987.

Misschien dat ik sowieso maar eens aan nieuwe bollen moet gaan denken

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 30 november 2004 12:07 PM
  [ # 8 ]

mijn bx doet dat ook hoor dus ik neem aan dat dat normaal is

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 30 november 2004 12:51 PM
  [ # 9 ]
Harm schreef:

Maar stel dat ‘t die remcilinder is:
-wat is een remcilinder? Smile
-waar moet ik letten op plassen LHM?

Mijn vorige BX zakte helemaal niet in bij het remmen, in deze valt ‘t me op. Het rempedaal heeft ook een soort terugslag (een soort klik als je erop trapt) trouwens, maar goed.. hij is dan ook van 1987.

Misschien dat ik sowieso maar eens aan nieuwe bollen moet gaan denken

De BX heeft geen remcilinder zoals ‘gewone’ auto’s maar een remservo. Deze remservo zit meteen achter het rempedaal gemonteerd in de motorruimte. Als de remservo lekt, dan heeft ie een grotere LHM retour of hij lekt in de voetenruimte in de auto. Dit zou je dan moeten kunnen ruiken danwel voelen rondom het rempedaal. Overigens zou dan ook het LHM-peil moeten zakken.
Er zijn twee verschillende type remservo’s voor de BX en afhankelijk van het type en de conditie van het hydraulisch systeem krijg je een reactie van de remmen en de auto. In principe hoort de BX dus bij stevig remmen iets te zakken aan de achterkant en zeker niet aan de voorkant.
Beschrijving van de remservo kun je overigens op mijn site vinden in de downloadsectie bij technische info.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 17 september 2007 12:57 AM
  [ # 10 ]

Effe een heeeeel oud draadje uit de mottenballen halen Wink

Wat wist ik in 2004 nog maar weinig van BXen zeg…

De GTi heeft nog steeds een soort terugslag in het rempedaal, en zakt achter erg snel in.
Nou heb ik een andere remservo liggen, maar hoeveel werk is het om die erin te knutselen?

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 17 september 2007 01:49 AM
  [ # 11 ]
Harm schreef:

Effe een heeeeel oud draadje uit de mottenballen halen Wink

Wat wist ik in 2004 nog maar weinig van BXen zeg…

De GTi heeft nog steeds een soort terugslag in het rempedaal, en zakt achter erg snel in.
Nou heb ik een andere remservo liggen, maar hoeveel werk is het om die erin te knutselen?

Ok, het zíjn maar 2 schroefjes… maar een heleboel wartels die gelukkig allemaal lekker makkelijk bereikbaar zijn - not. Ik heb ze tot nu toe alleen gedemonteerd en weet dat ik heel blij was dat ik de kniptang erin mocht rossen….

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
The_Ghost
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 31-10-2006

Gepost: 17 september 2007 02:36 PM
  [ # 12 ]

Ik heb het bij een deauville (ruimte zat) in een uurtje gedaan, terwijl ik nog nul ervaring had met het hydraulisch systeem.
Ik raad je wel aan ff een aantal nieuwe rubbertjes te halen, dan heb je wat meer zekerheid dat de zaak niet gaat lekken.
Met een klein steeksleuteltje zijn de wartels idd wel ff wat pielen, maar met wat geduld kom je er best.

Gorgelt u ook al met LHM?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 september 2007 11:47 PM
  [ # 13 ]
Harm schreef:

De GTi heeft nog steeds een soort terugslag in het rempedaal, en zakt achter erg snel in.

Is dat niet beetje BX eigen die terugslag in het pedaal?

Achter inzakken is ook niet raar voor een BX? Wink

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 17 september 2007 11:48 PM
  [ # 14 ]

Nou nee… mijn diesel deed ‘t niet, en alle andere bxen waar ik in heb gereden ook niet.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 september 2007 12:21 AM
  [ # 15 ]

Dan zou ik moeten voelen wat je precies bedoeld als het echt anders is als bij andere Wink

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook