2cvman schreef:Volgens Autoweek.nl komt ZF-01-BB uit januari 1991
Dus die van jou zal waarschijnlijk wel van maart kunnen zijn.
Als je je kenteken invult op www.rdw.nl Dan krijg je de datum waarop de auto op kenteken is gezet.
Zo is de DH-DD-62 van 15 november 1991,
De ZF-94-PY van 28 februari 1991
En mijn DB-NZ-70 van 13 september 1991.
De ZF-94-PY is overigens een echte serie 1 Chic, dat wil zeggen een “krulletter” Chic. Hiervan zijn er inderdaad niet veel. De meeste andere Chic’s zijn Chic’s met rechte letters Chic. En dan te bedenken dat Remco op beide zijschermen een krulletter embleem heeft. Hebbe hebbe hebbe…....
BX Chic, DB-NZ-70, 163.900 km. ORGA 5353.
ZX Reflex, FF-DD-45, 46.680 km. ORGA 5484.
BX Cannes, ZK-94-DY, 140.000 in ruste.
Vertaling Chic: chic, goede smaak, elegantie, piekfijn, tof.
BX-Chique schreef:2cvman schreef:Volgens Autoweek.nl komt ZF-01-BB uit januari 1991
Dus die van jou zal waarschijnlijk wel van maart kunnen zijn.Als je je kenteken invult op www.rdw.nl Dan krijg je de datum waarop de auto op kenteken is gezet.
Zo is de DH-DD-62 van 15 november 1991,
De ZF-94-PY van 28 februari 1991
En mijn DB-NZ-70 van 13 september 1991.De ZF-94-PY is overigens een echte serie 1 Chic, dat wil zeggen een “krulletter” Chic. Hiervan zijn er inderdaad niet veel. De meeste andere Chic’s zijn Chic’s met rechte letters Chic. En dan te bedenken dat Remco op beide zijschermen een krulletter embleem heeft. Hebbe hebbe hebbe…....
komt mijn Chicje niet in je lijst van kentekens te staan? (dp-jp-60)
Zo even een update.
Ik heb zojuist met het paas weekend mijn lekke uitlaat dempers vervangen door goede. Scheelt een heel stuk. En het is apk waardig haha. nu alleen de ashoes nog maar goed dat moet maar gelijk met de apk want ik heb helaas het gereedschap niet anders zou ik het zelf doen.
Verder ben ik inderdaad blij met de krul letters chic. eigenlijk hoort er ook zo’n embleem op de kofferdeksel te zitten maar helaas. aan de andere kant is het ook wel goed voor de symetrie.
Nu het weer wat beter lijkt te blijven ga ik op roest jacht voor al de kleine plekjes dus. En het binnen spatbord linksvoor is aan de beurt. want dat is al behoorlijk ver heen. maar gelukkig nog wel te redden.
Verder heb ik als truuck voor de veerpoten wd-40 gebruikt werkt ook maar is idd tijdelijk maar goed is zo gebeurt en ff gymastieken met beleid en het is weer ingevreven.
Wel merk ik dat het toch van behoorlijk belang is dat ik zo’n beetje 1x per week ff flink achteruit moet rijden en dan hard moet remmen om de remmen los te krijgen. ik merk het voor al als ik bij m’n vriendin de oprit afrij als ik dan rem slaan ze achter echt tegen de schijf aan. en na een keertje of 3 hard remmen als ik achteruit rij dan is het weer oke. weet niet of dit normaal is. of dat ik nu de remmen ff los moet halen en schoon moet maken. iemand een tip hier over??
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
Sorry deur63,
Zo is de DH-DD-62 van 15 november 1991,
De ZF-94-PY van 28 februari 1991
Mijn DB-NZ-70 van 13 september 1991,
En natuurlijk niet te vergeten de DP-JP-60, by far de jongste, 17 januari 1992
Sorry Mark, ik maak het goed met een rondje achterremmenrevisie, dat moeten we maar even offline afspreken, anders wijken we teveel af van het topic, en staat straks iedereen met zijn Chic bij jou op de stoep. Alhoewel, dat is ook weer leuk, een Chic-sleutel-meeting.
BX Chic, DB-NZ-70, 163.900 km. ORGA 5353.
ZX Reflex, FF-DD-45, 46.680 km. ORGA 5484.
BX Cannes, ZK-94-DY, 140.000 in ruste.
Vertaling Chic: chic, goede smaak, elegantie, piekfijn, tof.
R.Nicolaas schreef:Zo even een update.
Ik heb zojuist met het paas weekend mijn lekke uitlaat dempers vervangen door goede. Scheelt een heel stuk. En het is apk waardig haha. nu alleen de ashoes nog maar goed dat moet maar gelijk met de apk want ik heb helaas het gereedschap niet anders zou ik het zelf doen.
Verder ben ik inderdaad blij met de krul letters chic. eigenlijk hoort er ook zo’n embleem op de kofferdeksel te zitten maar helaas. aan de andere kant is het ook wel goed voor de symetrie.Nu het weer wat beter lijkt te blijven ga ik op roest jacht voor al de kleine plekjes dus. En het binnen spatbord linksvoor is aan de beurt. want dat is al behoorlijk ver heen. maar gelukkig nog wel te redden.
Verder heb ik als truuck voor de veerpoten wd-40 gebruikt werkt ook maar is idd tijdelijk maar goed is zo gebeurt en ff gymastieken met beleid en het is weer ingevreven.
Af en toe een spuitje… schone LHM!
Mooi he, zo’n krulletter-logo;-)
R.Nicolaas schreef:
Wel merk ik dat het toch van behoorlijk belang is dat ik zo’n beetje 1x per week ff flink achteruit moet rijden en dan hard moet remmen om de remmen los te krijgen. ik merk het voor al als ik bij m’n vriendin de oprit afrij als ik dan rem slaan ze achter echt tegen de schijf aan. en na een keertje of 3 hard remmen als ik achteruit rij dan is het weer oke. weet niet of dit normaal is. of dat ik nu de remmen ff los moet halen en schoon moet maken. iemand een tip hier over??
Schoonmaken die handel en vooral ook de LHM verversen en remleidingen doorspoelen!
Veel zo niet al het gemier met remmen bij een BX is terug te voeren op slecht onderhoud aan het hogedruksysteem. Ok, en de fijne handremkabelconstructie.
Ich bin ein Breaker
BX-Chique schreef:Sorry deur63,
Zo is de DH-DD-62 van 15 november 1991,
De ZF-94-PY van 28 februari 1991
Mijn DB-NZ-70 van 13 september 1991,
En natuurlijk niet te vergeten de DP-JP-60, by far de jongste, 17 januari 1992
Grappig, de ZF-92-PY-zaliger (orga 5185) was van 15 maart 1991 (heb hier de boekjes ervan);
de ZF-48-PY (orga 5145) - iemand die een Chic met een eerder kenteken heeft?- is van 28 maart 1991.
Ich bin ein Breaker
Ja, er blijft altijd een verschil tussen de datum waarop Citroen een BX produceerde, en de datum dat de auto in Nederland op kenteken is gezet. De auto heeft gewoon ergens in de opslag gestaan alvorens deze verkocht werd. Vandaar een oudere ORGA, maar een jonger kenteken.
BX Chic, DB-NZ-70, 163.900 km. ORGA 5353.
ZX Reflex, FF-DD-45, 46.680 km. ORGA 5484.
BX Cannes, ZK-94-DY, 140.000 in ruste.
Vertaling Chic: chic, goede smaak, elegantie, piekfijn, tof.
Okey ben vandaag even bezich geweest met m’n lieveling. Maar ze liet me ff schrikken.
Ik vondt namelijk olie in het luchtfilter. het leek wel oud.
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn :
Verder ben ik met het electrische probleem bezich. (achterruitverwarming + claxon die nog steeds niet werken)
Ik ben het probleem nu maar bij de claxon zelf gaan zoeken. en nu is mij de volgende vraag gerezen.
Kan de claxon - krijgen via de montage beugel die aan de carroserie zit :
Of gaat de + en - uitsluitend via de aansluit punten :
in het laatste geval is het probleem waarschijnlijk opgelost. want ik zie wel 1 draad zitten waarschijnlijk de + maar geen -.
Probleem is alleen dat ik er niet bij kan. of ik zou het binnen spatbord los moeten maken die vast zit met popnagels. of ik zou de draad los moeten maken die er al zit en terug naar boven moet halen en gewoon op een andere plaats een nieuwe claxon maken. moet ik alleen nog een - maken maar dat is niet zo moeilijk.
ik hoop dat iemand me wat info kan geven.
Als dit opgelost is dan werken alle systemen.
Verdere reparatie’s zijn dan waarschijnlijk voor de garage. zoals de voorstehoogte regelaar die niet naar behoren werkt enz. maar goed het einde is in zicht. (ja ik weet dat er altijd wel weer nieuwe dingen komen bij een citroen maar toch).
Overigens heeft er wel iemand z’n trekhaak in mijn voor nrplaat geboord gelukkig niet al te ernstig geen schade aan de auto (pfieuw) maar toch wel balen dat een ander niet zuinig met mijn spullen omgaat terwijl ik zo m’n best er voor doe.
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
R.Nicolaas schreef:
Ik vondt namelijk olie in het luchtfilter.
het leek wel oud.
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn:
Dat komt toch van de Carter-ontluchting vandaan die er ook op aangesloten zit ?
Niet *schieten* hoor….als ik het mis heb, ik heb weinig ervaring met de benzine versie’s.
*Vroeger*.....(jaren 60 en 70) waren luchtfilters zelfs nog uitgevoerd met een olielaagje onderin…..zodat het vuil wat opgezogen werdt…..daarin terecht kwam.
Dus daar over hoef ik me niet echt zorgen te maken begrijp ik
Gelukkig maar haha
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
R.Nicolaas schreef:Dus daar over hoef ik me niet echt zorgen te maken begrijp ik
Gelukkig maar haha
Ik heb vandaag bij mijn Chic eens een wat LHM lekkages verholen (4 voor zover ik het heb kunnen tellen), en ook gelijk eens een kilootje sludge verwijderd.. Ik heb ook eens een kijkje genomen bij de luchtfilter en ‘t viel me inderdaad ook op dat er (alweer) olie in m’n luchtfilter zat. heeft inderdaad te maken met de carterontluchting.
Edit Bram : carterontlIchting veranderd in carterontlUchting
deur63 schreef:
Edit Bram : carterontlIchting veranderd in carterontlUchting
![]()
Danke Bram, het was al laat, en m’n hoofd stond al in standby mode..
maar, nog even wat pics voor Remco..
hieronder dat connectortje wat ik bedoelde voor de claxon. ik heb er 2 gemaakt, een is wat verder af (dan weet je ongeveer waar dat ding zich bevindt, de ander is een close up).
als je die aan de 12V hangt, zou je claxon moeten claxoneren. dat was bij mij althans het geval.
Volgens mij heb ik zon zelfde conector alleen dan aan een groene draad over ik heb je ff gepb’t maar dit is even voor mensen die me opweg kunnen helpen. zo is het ook openbaar.
Ik heb dus nu een probleem dat de claxon 1 draad heeft volgens mij een wit/grijzige en verder geen draad.
als ik het allemaal goed begrijp zou ik min moeten krijgen via de schakelaar en plus rechtsreeks.
dat zou dus betekenen dat ik geen massa aan de carroserie kan maken voor de schakelaar. want dan zou ik continu een claxon geluid hebben. dus is mijn optie dat er waarschijnlijk een draad ontbreekt maar welke is dat dan :
Ik zal kijken of ik op een of andere manier kan zien of er ergens een los stekkertje zweeft. wat zou ik toch graag hebben dat die claxon gewoon berijkbaar was.
Maar goed waarschijnlijk dinsdag meer omdat ik maandag een erg lange werkdag te gemoed ga.
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
R.Nicolaas schreef:Okey ben vandaag even bezich geweest met m’n lieveling. Maar ze liet me ff schrikken.
Ik vondt namelijk olie in het luchtfilter.het leek wel oud.
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn:
Even een quote van Gerard Maas, een antwoord op mijn vraag op BXNL. Dit antwoord is dus door Gerard Maas gegeven, niet door mij. Hij is per slot van rekening onze Citroen wizzard, niet?
[antwoord Gerard Maas-mode]
Dit probleem heb jij niet alleen,maar alle XU motoren in Nederland die geen echt grote afstanden rijden.De carterontluchtingslang zit pal achter de radiator en het vocht dat in de lucht zit zal op die plaats dus ‘s winters bevriezen waardoor jij deze problemen heb.Dus alle slangen er af en ook het metalen filtertje in de dop,spijker eruit en afrollen en
schoonwassen in de benzine,zo ook alle slangen.Zorg ervoor dat je de staande slang die van het carter komt,omwikkel met schuimrubber om hem warmer te houden.Doe dit elk jaar voor de winter en je ben van het probleem af.Dat is goedkoper dan voor elke winter een retourtje Marseille te nemen en dan voluit zodat alles zo warm wordt dat het verdampt Gerard.
[/antwoord Gerard Maas-mode]
BX Chic, DB-NZ-70, 163.900 km. ORGA 5353.
ZX Reflex, FF-DD-45, 46.680 km. ORGA 5484.
BX Cannes, ZK-94-DY, 140.000 in ruste.
Vertaling Chic: chic, goede smaak, elegantie, piekfijn, tof.
ah dat is een goede tip idd. al is zo’n lekker ritje ook geen slecht idee haha.
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven