Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
ik heb er nog een liggen van een GTI.
Laat maar horen
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Tjha als jij die Hier kan krijgen morgen dan heb ik er wat aan hahaha. Ik probeer eerst wel ff die kool borstels en wacht eventuele tips van andere forummers af. voor vandaag hou ik het voor gezien en ga morgen Maar aan de knutsel met de dynamo. en hoop dat het wat wordt. Ik heb inmiddels ook een bedrijfje in oosterbeek gevonden dat dynamo’s reviseert dus met een beetje geluk is ie op zaterdag open en wil hij voor mij de dynamo even onderhanden nemen. dat zou het mooiste zijn dan ben ik denk ik wel gered oosterbeek moet nog wel haalbaar zijn met de stroom die nog in de accu zit. Het lijkt wel of ik een of andere electrocar heb. Ben benieuwd of ik nog foto’s krijg van de middag dan ga ik eens kijken of ik weer een site kan bouwen om de reportage’s op te zetten en mijn avatar weer te plaatsen. ben van provider gewisseld en nu was mijn site ook weg. Maar goed tot dus ver dank ik u allen voor de reactie’s en hulp.
Keep them rolling
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
okey stand van zaken tot nu toe:
heb dieverse bedrijven afgebeld en die zeggen allen dat het meestal de spannings regelaar is die kaduuk is. ik heb 1 bedrijf gevonden die zo’n ding op voorraad heeft.
Nu leek het allemaal vrij simpel maar ik heb weer het geluk dat 1 van de twee tork schroeven bijna helemaal dol is. dat gedeelte waar je de schroevendraaier in doet.
Dus nu moet ik eerst daar weer een oplossing voor vinden en dan maar duimen dat het idd die regelaar is. dan komt alles weer goed en zweef ik weer vrolijk rond ik baal alleen dat het zo rete koud is.
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
Succes
Misschien een stomme opmerking maar wanneer de spanningsregelaar kaduuk is, is de spanning die uit je dynamo komt doorgaans HOGER dan 14volt. Het kan zijn dat ik me grandioos vergis, maar toch.
Zou kunnen maar ik weet te weinig van stroom gebeuren af om te beoordel of het een stomme opmerking is haha.
Verder heb ik weer succes geboekt ben ff een uurtje weg geweest om een nieuwe regelaar te halen nu blijkt dat de koolborstels op de regelaar zitten (leek in eerste instantie op de plaatjes die ik had niet zo) En heb inmiddels de regelaar bijna los het enige probleem wat ik nu heb is dat de draad tussen de regelaar en de dynamo onder eenkap loopt en ik heb geen idee hoe die kap vast zit zo dra ik die draad ook vrij heb kan de nieuwe er weer op want inmiddels is duidelijk dat 1 van de koolborstels totaal op is. en als ik dus de boel weer met verse regelaar gemonteerd heb zal het allemaal weer moeten werken. Iemand een idee hoe die grote zwarte kap vast zit???
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
Okey Ik heb de boel weer dicht geschroeft met nieuwe regelaar en koolborstels nu moet ik alleen nog ff op een stroom donor wachten en dat zal mijn moeder moeten worden dus ik wacht nog even in spanning af maar als het goed is moet ze het gewoon weer doen.
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
Okey de eerste test is met glans geslaagd heb zojuist 220km gereden en ben niet zonder stroom komen te staan en heb veel gebruikers aangehad namelijk 2 navigatie systemen een hela leeslamp een scanner radio en uiteraard de gewonen verlichting van de auto verwarming en blower op iets minder dan de helft. ook de ruitenwisser heeft zo nu en dan zijn best moeten doen. Dus ik zweef weer heerlijk over de weg. heeft trouwens ook een mooi cockpit gehalte met al die schermen en lampjes.
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
Zo het reparatie project is weer eens herstart Mijn chic is eindelijk voor zien van verse LHM de linker voor poot is vervangen dashboard verlichting is weer compleet en werkend mijn achter wiswas werkt weer mijn bumper zit weer vast (was door en of andere onverlaat uit verbant getrokken met een trekhaak ik heb nu alleen nog een scheur in de voorkant maar die is gelukkig niet erg opvallend. Ook zijn de distriebutie riem en vsnaar vervangen ook de water pomp. Handrem kabels werken weer zoals het moet. fusee kogel rechts voor is weer werken stuurhuisashoes was gescheurd en is nu weer gemaakt. Ook was rechts voor het draag arm rubber los geschoten ook die is weer gemaakt en hij heeft een verse apk. en de terug reis was heerlijk aangezien ik naar hegru in veldhoven ben gegaan. eigenlijk zijn de twee min puntjes nog steeds de claxon en achterruit verwarming. Maar dat is voor de volgende keer.
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
Heej Remco, over handrem gesproken.. hoe ver moet je de jouwe aantrekken eer ie op de handrem staat? ik moet dat ding van mij 16(!) tikken omhoog trekken en dan pakt ie pas fatsoenlijk, is dat gezond of is er een of ander onderdeel versleten?
Harm gaf me een truukje die handel te stellen (rem een beetje intrappen en de handrem erop zetten) maar dat had totaal geen effect…
TIA
deur63 schreef:Heej Remco, over handrem gesproken.. hoe ver moet je de jouwe aantrekken eer ie op de handrem staat? ik moet dat ding van mij 16(!) tikken omhoog trekken en dan pakt ie pas fatsoenlijk, is dat gezond of is er een of ander onderdeel versleten?
Harm gaf me een truukje die handel te stellen (rem een beetje intrappen en de handrem erop zetten) maar dat had totaal geen effect…
TIA
Hey MarK
Die is gemakkelijk te stellen hoor. Bix op de krik, voorwielen eraf en je ziet de handremkabel al lopen. Daar kun je hem gemakkelijk stellen middels 2 moertjes achter de remschijf.
Ook weer niet te strak natuurlijk
By the way mocht je nog wat nodig hebben binnenkort en voor jou dicht bij….zie hier: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=170357
De rooie bix van mijn broer (heeft dezelfde motor als die van jou) gaat de weg. Moet je hem maar eens peebeeën!
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
oeh, dat moet ik dan eens proberen, is hartstikke lastig joh, elke keer als ik de handrem aantrek krijgt m’n armsteun vliegles..
Heej, ik zou het leuk vinden eens bij jou langs te komen om die rode BX te bekijken.. ik PB je er even over, anders is er veel ontopic geleuter hiero.
Oei ik zie dat ik toch wat berichten gemist heb beetje slechte zaak. Tjha wat mijn handrem betreft vindt ik het een raar verhaal worden. Vorige apk vertelde de monteur mij dat de handrem kabels achter verrot waren en voor nog goed. Ze hebben toen de kabels vervangen en er was duidelijk verschil. Nu ben ik dit jaar bij hegru geweest en hier vertelde men mij dat mijn handremkabel rechts voor niet werkte dit hebben ze mij ook laten zien. maar na een er eens over gesproken te hebben met mijn oom begin ik het vreemd te vinden want naar zijn beste weten en wat mij ook logische klinkt zit de handrem maar op alleen de voor wielen of alleen de achter wielen. maar als ik de garage moet geloven dan zijn allen wielen voorzien van een handrem. na dat ik de auto opgehaald heb hoefde ik niet ver te trekken om de rem er opte krijgen en inmiddels zit hij weer als voor heen. niet extreem ver en hij staat ook goed op de rem maar ik vindt het wel vreemd. Nu vroeg deur63 hoeveel tikken ik hem aan moest trekken. Ik heb geen idee want Ik druk altijd de knop in tijdens het aantrekken omdat het alleen maar extra slijtage levert aan de tanden als je dit niet doet. Maar ik hoef hem niet zo extreem aan te trekken dat mijn armleuning er af vliegt. hij zit ongeveer in het midden.
Verder is het heel erg wennen dat mijn auto toch redelijk om hoog blijft staan en dat hij totaal niet meer lekt hij rijdt weer als of hij zo uit de fabriek komt. Nu moet ik nog een paar min puntjesop zien te lossen.
Namelijk nog steeds het niet werken van de achterruit verwarming en claxon . Ik ben niet bepaald handig met electriciteit.
De voorruit moet vervangen worden en er moeten wat roest plekken behandeld worden.
De roest zit sinds kort bij mij op de linker midden stijl onderaan. en op de bekende plek onder de motor kap namelijk de spatborden zowel links als rechts. helaas ben ik zelf niet bepaald handig in dit soort zaken.
Maar mocht iemand mij hier mee willen helpen dan is dat van harte welkom wel zal eerst eht buget voor de auto weer moeten groeien want dat is na de garage beurt behoorlijk gezakt haha.
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
deur63 schreef:Heej Remco, over handrem gesproken.. hoe ver moet je de jouwe aantrekken eer ie op de handrem staat? ik moet dat ding van mij 16(!) tikken omhoog trekken en dan pakt ie pas fatsoenlijk
Zit de achterbank dan nog niet in de weg???
R.Nicolaas schreef:Vorige apk vertelde de monteur mij dat de handrem kabels achter verrot waren en voor nog goed.
Ze hebben toen de kabels vervangen en er was duidelijk verschil.
Handremkabels achter ? bij een BX ?
Die zitten alleen maar op de voorwielen,......dus ben ik benieuwd wat hij er aan vernieuwd heeft.