Jullie lijken me wel sportieve rijders dus er zijn vast ook wel mensen met een open filter. Wat zijn jullie ervaringen hiermee en vooral hoe hebben jullie het gedaan en foto’s??? Ik heb laatst een collega geholpen met een filter op zijn 1.6 te knutselen en hij was zeer tevreden achteraf. Zag er trouwens ook wel mooi uit laatste stuk van de slang was eraf gehaald en dan weer verlengd met een stuk gepolijst alu buis en dan zo’n mooie kelk erop
BX 1.9 TZI
ik gebruik me orginele luchtfilter als open luchtfilter, gewoon een kwestie van je inlaatbus eraf halen.
gti_styling84 schreef:ik gebruik me orginele luchtfilter als open luchtfilter, gewoon een kwestie van je inlaatbus eraf halen.
en je koude luchttoevoer?
want die heb je nu weggehaald
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik heb een K&N in m’n XM gestopt. Ik merk het verschil wel, maar pas vanaf ongeveer 3500 toeren… en met een V6 is het nou niet dat je vaak zoveel toeren maakt, maar als je er zin in hebt, dan trekt ie wel lekkerder.,
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
metro2005 schreef:gti_styling84 schreef:ik gebruik me orginele luchtfilter als open luchtfilter, gewoon een kwestie van je inlaatbus eraf halen.
en je koude luchttoevoer?
want die heb je nu weggehaald
Nee, want ik krijg koude luchtvanuit me motorkap
gti_styling84 schreef:metro2005 schreef:gti_styling84 schreef:ik gebruik me orginele luchtfilter als open luchtfilter, gewoon een kwestie van je inlaatbus eraf halen.
en je koude luchttoevoer?
want die heb je nu weggehaaldNee, want ik krijg koude luchtvanuit me motorkap
buiten dat er komt redelijk veel luchtstroom langs de koplamp
BX 1.9 TZI
Je inlaat trekt makkelijker warme lucht aan dan koude lucht.
Het beste is om een hitteschild te plaatsen of een RAD-systeem te maken (Ram Air Direct).
Ik heb nu ook gewoon m’n filter uit de doos gehaald. Niet echt goed voor m’n motor, ik weet het ops:
Maar deze week of anders begin volgende week is m’n Green Luchtfilter Kit binnen
WYD schreef:Je inlaat trekt makkelijker warme lucht aan dan koude lucht.
Het beste is om een hitteschild te plaatsen of een RAD-systeem te maken (Ram Air Direct).Ik heb nu ook gewoon m’n filter uit de doos gehaald. Niet echt goed voor m’n motor, ik weet het ops:
Maar deze week of anders begin volgende week is m’n Green Luchtfilter Kit binnen
Tja alles op zijn tijd he en van dat hitteschild heb je helemaal gelijk in heb alleen nog niet de tijd gehad om de rvs plaat te bewerken die ik daarvoor had liggen ops:
BX 1.9 TZI
Het probleem bij mij is dat ik er nooit de tijd voor heb.
Ik wacht nu eerst tot ik m’n Kit heb, dan weet ik precies waar het hitteschild moet komen.
Er zijn trouwens ook nog de zogenaamde twisters, deze trekken zoveel mogelijk koude lucht aan ipv warme lucht. Deze hangen onder de auto. De buis loopt dus recht naar beneden langs het blok op.
Ja klopt ja heb idd van gehoord en gezien bij een bmw 320 maar volgens mij is dat heel makkelijk zelf te maken.
BX 1.9 TZI
Jeromeke schreef:Ja klopt ja heb idd van gehoord en gezien bij een bmw 320 maar volgens mij is dat heel makkelijk zelf te maken.
Dat is heel goed zelf te maken, maar niet aan te raden
Je hebt dan toch echt die twister nodig aangezien onder de auto meestal de meeste rotzooi zit
Een gewoon sportluchtfilter zou dan niet lang meegaan.
Hmm ok dan ja ik ben niet zo thuis in de bx gebeuren de enige bx freak die ik ken heeft niet eens een computer dus die spreek ik nooit via de msn haha Ik kan haast niet wachten totdat ik me bx krijg is echt een heel mooie.
BX 1.9 TZI
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
metro2005 schreef:gti_styling84 schreef:ik gebruik me orginele luchtfilter als open luchtfilter, gewoon een kwestie van je inlaatbus eraf halen.
en je koude luchttoevoer?
want die heb je nu weggehaald
Vond vooral mijn warme luchttoevoer belangrijk, want mijn Digit loopt veel beter met lucht aangezogen vanaf het uitlaatspruitstuk zolang hij koud is… vandaar dat ik het bij mij weer teruggeplaatst heb.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
misschien een stomme vraag hoor maar ik heb nog een openluchtfilter van mijn zx liggen (past op 1.6 en 1.8 modellen), zou deze niet passen op de BX?
en geeft dat nog problemen met de LPG installatie?
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
@ Alcyone aha.. ach ik vin het een stoer geluid en hij rijdt lekkerder erdoor.
@metro2005 ik denk niet dat het past, tenzij het om een bx 1.6 gaat natuurlijk..
@metro2005 ik denk niet dat het past, tenzij het om een bx 1.6 gaat natuurlijk..
Of de aansluiting moet hetzelfde zijn maar dat denk ik niet. Of je moet effe crea gaan denken en een wat knutselen het is namelijk best makkelijk te doen. Als je hulp nodig hebt zeg het maar.
BX 1.9 TZI