3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Open filter op een BX
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 18 april 2008 12:46 PM
  [ # 31 ]

ooow ik dacht dat je een injectie had maar je hebt een carb? want dan werkt mijn truucje niet Rolling Eyes

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 18 april 2008 01:53 PM
  [ # 32 ]

Nou ken ik het luchtfilter systeem van de BX niet, maar bij mijn AX (TU motor) kon ik de slang die vanachter de grille naar het luchtfilter gaat eraf halen, waardoor het geluid ook veranderde in een openluchtfilter geluid…  BWOAAAAAP! Laughing

Overigens, een openluchtfilter op een diesel heeft geen zin.
Een diesel werkt al met een overschot aan lucht, dus tenzij je je turbodruk flink wil verhogen heeft het geen nut.
Hij zal ietsjepietjes zwaarder klinken(nauwelijks hoorbaar) en je zal de turbo wat beter horen fluiten. Verder staat het natuurlijk gewoon leuk als je de kap opentrekt Laughing

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 18 april 2008 02:07 PM
  [ # 33 ]

moah op mijn bx gti en mijn zx nu ( met zelfde blok) werd die juist slomer en ging die stotteren met koud weer dus een openlucht is niet altijd ideaal.

Profiel  
 
FmXXX-STanie
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 31-08-2007

Gepost: 18 april 2008 02:39 PM
  [ # 34 ]

ik heb het op mijn GTi gehad..
en nu op mijn 16v !!

als je het goedkoop wil doen moet je zelf een verloop stuk maken die op je lucht massameter past en overloopt van een 4kant gat naar een ronde..

bij de GTi voelde je onderin gewoon meer kracht..
bij de 16v heb ik het nog niet zover om te rijden Razz

Profiel  
 
FmXXX-STanie
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 31-08-2007

Gepost: 18 april 2008 02:42 PM
  [ # 35 ]
Status Quo schreef:

moah op mijn bx gti en mijn zx nu ( met zelfde blok) werd die juist slomer en ging die stotteren met koud weer dus een openlucht is niet altijd ideaal.

waarchijnlijk is je stationair regeing dan naar de *&^%^&* denk ik..
want uit de ervaring van het opbouwen van openfilters bij klanten en vrienden heb ik nog maar 1 x gehad dat de prestaties achteruit gingen..
dit kwam doordat er iets niet goed was aan de set-up van de motor…

tip : ga eens een dyno test doen..

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 18 april 2008 03:08 PM
  [ # 36 ]
Simpele Ziel schreef:

Nou ken ik het luchtfilter systeem van de BX niet, maar bij mijn AX (TU motor) kon ik de slang die vanachter de grille naar het luchtfilter gaat eraf halen, waardoor het geluid ook veranderde in een openluchtfilter geluid…  BWOAAAAAP! Laughing

idd dat was ook mijn truucje alleen werkt dat niet bij carb motoren Rolling Eyes

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 18 april 2008 03:54 PM
  [ # 37 ]

Grootste probleem bij het monteren van open filters( en ook de truk die ik bij de AX geprobeerd had) is dat je minder koude lucht en meer warme lucht aanzuigt.
En dat is niet bevordelijk voor de prestatie’s.
Het monteren van een Green inlegfilter op de TU motor in de AX gaf wel als resultaat duidelijk meer reactie onderin… Je kon zelfs met gemak wegrijden in zijn 3…

Even ter aanvulling op mijn vorige bericht, Het weinige geluidsverschil bij een diesel komt omdat een diesel geen gasklep heeft.

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 19 april 2008 04:34 PM
  [ # 38 ]

Ik heb ook een open luchtfilter (K&N) in mijn BX 1400.

En dat bevalt prima Wink

Profiel  
 
Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 819
Geregistreerd: 20-04-2005

Gepost: 19 april 2008 06:53 PM
  [ # 39 ]

als je een 1400 tu met carb hebt (dus niet zoals basisbix) dan is het niet aan te raden ivm je warme lucht toevoer (zomer/winter stand). ‘S zomers gaat dit nog wel maar in de winter lijkt me dat nogal ellendig..

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 19 april 2008 06:57 PM
  [ # 40 ]

Sowieso moet je eigenlijk een grotere sproeier monteren als je een open luchtfilter achter een carburateur hangt.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 19 april 2008 06:57 PM
  [ # 41 ]

In de praktijk komt het er eigenlijk op neer dat je in de winter niet met zo’n filter KAN rijden.  Want hij blijft dan gewoon niet stationer lopen

Als het een beetje kouder begint te worden zet ik altijd mijn gewone luchtfilter weer terug.  Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27901
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 april 2008 07:14 PM
  [ # 42 ]

Hmm.. zit net te denken…
Als het koud is en start mijn Xsara dan slaat die vaak 1 keer af als ik een paar meter gereden heb.

Ik heb een vervangingsfilter, geen compleet open air systeem.

Kan dat ermee te maken hebben?
Niet dat ik er van plan ben om er iets mee te doen, want ik heb er verder geen last van verder Smile

Wat een ruimte onder die kap van zo’n 1.4 BX trouwens Shocked
Dat is bij de 1.9 (GTi’s) wel anders Wink

Profiel  
 
Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 819
Geregistreerd: 20-04-2005

Gepost: 19 april 2008 09:07 PM
  [ # 43 ]
Arjan Verkade schreef:

Dat is bij de 1.9 (GTi’s) wel anders Wink

bij een 16v helemaal Rolling Eyes

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27901
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Profiel  
 
roncitf
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 19-07-2007

Gepost: 20 april 2008 02:35 PM
  [ # 45 ]

Als je bijv. een K&N open luchtfilter koopt (57i), dan zit daar standaard een flexibele buis bij (zeg maar een smallere versie van een wasdroger lucht-afvoerslang). Die kun je dan precies buigen zodat ie onder de bumper uitkomt en aan de bovenkant (in de motorruimte) richt je de slang precies op de luchtfilter.
Daar gaat zoveel lucht doorheen, dat de warme motorruimte lucht geen kans heeft om bij je luchtfilter te komen.

Alleen een open luchtfilter zonder zo’n buis heeft totaal geen zin, gaat je alleen vermogen kosten. Het bekende verhaal vd open kelkjes bij een BX Sport.

De beste manier is met een flexibele buis en om de luchtfilter een bak bouwen, die afsluiten tegen de motorkap. Bak het liefst zo groot mogelijk, want vanuit stilstand moet er wel genoeg lucht in de bak zitten. De toevoerbuis komt dan uit in de bak uiteraard.

Voor iemand die interesse heeft, ik heb een K&N kelk liggen, past op luchtwegers met vierkante aansluiting, dus GTi 2, TZi Break en alle TRi’s.

Groeten,

Ron W Veltkamp

C5 2.0 16v Break ‘02
Ghibli GT ‘95

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook