1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Morgen de BX ophalen
Jeromeke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70

Gepost: 08 december 2004 12:47 AM

Zo net effe de BX verzekerd en ga hem morgen dus ophalen.  Maaarrrr er is 1 probleem hij heeft een lek in het systeem en wel bij die grote vulpot bij 1 van de kleine leidingen zeg maar vanaf het knie stukje naar de leiding zit een klein gaatje waar dus de olie uitkomt. Nu had ik het id schuif het slangetje wa verder naar voren en klem hem vast met een slangenklem maar is dit wel zo’n goed id? kan hem ook gewoon naar huis slepen. Maar heb hem liever rijdend naar huis. Enig id hoe ik dit nog meer kan verhelpen?

gr jeroen

BX 1.9 TZI

Profiel  

NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622

Gepost: 08 december 2004 12:54 AM
  [ # 1 ]

probeer te kijken of er genoeg slang is.
Mischien zou je ‘t dan kunnen inkorten.

Wanneer dit niet lukt kan je mischien de slang tijdelijk dicht plakken o.i.d.
‘t ligt er natuurlijk aan hoe groot het gat is.
Wanneer je dit gedaan heb zou je de wagen in de hoge stand kunnen zetten om dan te bekijken of je lhm verliest en hoeveel.

Uiteindelijk wanneer je de slang niet kan inkorten zal je toch de leidingen moeten vernieuwen. Want verantwoord rond rijden doe je dan niet met een stuk tape eromheen. Maar voor tijdelijk kan het de oplossing zijn.

Mischien kan je een wartel tussen de slang plaatsen. Maar dan ligt het er ook maar weer aan waar het gat zit.

Denk hierbij ook aan dat dit een zichtbaar gat is. Weet jij hoe ‘t met de rest van de leidingen gesteld is?

Wanneer je je leiding geplakt hebt, dan zou ik eerst heel goed gaan controleren of de leiding nog lekt en hoeveel.

Jij wil niet tijdens het rijden je lhm verliezen en je wagen in de lage stand (drukloos) hebben.

Dus neem het zekere voor het onzekere en laat de wagen afslepen of direct goed laten maken wanneer er de mogelijkheid toe is. ( ik weet niet of je hem bij een garage ophaalt?)

In iedergeval succes ermee.

Mvg Joost

Profiel  

Jeromeke
< 100 berichten
Rank

Gepost: 08 december 2004 12:56 AM
  [ # 2 ]

Nee hij komt gewoon bij me zwager vandaan maar de lek zit niet in de slang maar in het knie stukje zelf

BX 1.9 TZI

Profiel  

NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 08 december 2004 01:02 AM
  [ # 3 ]

In een slitsing van slangen bedoel je?
In dat geval valt er nix te prutsen met wartels.
Sjah dan nog met het aftapen of slang klemmen moet je ernstig mee oppassen. Dit is dan natuurlijk geen permanente oplossing.
De enige permanente oplossing is het vervangen van de leidingen.
Sjah en dat kost nou eenmaal veel geld.

Ik heb het ook gehad! 2 setten retour bundels. was iets van om en de na bij ong 500 euro.

Merkte op de oprit een paar groene druppels. Op de brug ermee en ja hoor. De garagist raakte 1 leiding aan en het hele systeem liep in no time leeg. Een hoop poreuse stukken in die leidingen en een aantal stukken dus gebarsten.

Mvg Joost

Profiel  

Jeromeke
< 100 berichten
Rank

Gepost: 08 december 2004 01:08 AM
  [ # 4 ]

heeft iemand een foto van zijn motor dan geef ik het effe aan

BX 1.9 TZI

Profiel  

NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 08 december 2004 01:22 AM
  [ # 5 ]

Heb ik nu helaas nie geupload staan.
Maar ja dat veranderd niets aan het euvel.
Gewoon afslepen en (laten) repareren.

Dat is het beste en het veiligste !

Mvg Joost

Profiel  

Jeromeke
< 100 berichten
Rank

Gepost: 08 december 2004 01:24 AM
  [ # 6 ]

ja zoiets dacht ik al mwja neemt niet weg da ik morgen wel een trotse eigenaar ben van een BX chic haha zal wel slecht slapen vannacht.

BX 1.9 TZI

Profiel  

NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 08 december 2004 01:30 AM
  [ # 7 ]

precies.
Ook al kost dat handen vol met geld om die leidingen te laten repareren.
Dan is die tenminste in orde en gaat ie voor jaren lang wegplezier mee.

Laat ons op de hoogte. En natuurlijk foto’s posten he!!!

Mvg Joost

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 08 december 2004 02:11 AM
  [ # 8 ]
Maktub schreef:

precies.
Ook al kost dat handen vol met geld om die leidingen te laten repareren.
Dan is die tenminste in orde en gaat ie voor jaren lang wegplezier mee.

Laat ons op de hoogte. En natuurlijk foto’s posten he!!!

Mvg Joost

Ik zou eerst heel even de kat uit de boom kijken voordat je er dik aan gaat (laten) repareren. Sommige heftige retourlekkages vinden hun oorzaak namelijk niet in een defecte slang (dat is dan wel een gevolg) maar in een defecte component bijvoorbeeld veerpoot of remservo.

Met een stukje simpel tape/plakband/whatever zou het al provisorisch te dichten moeten zijn; zo niet dan heb je retourdruk en dat hoort niet zo, dwz niet als het om de slang gaat die ik denk dat het is: een dunne slang vlak bij de pot met een zijtakje wat er losjes in geprikt zit. Dat mag iets druppen maar hij mag er zeker niet aan “doodbloeden”.

Sowie so kun je maar beter niet schrikken van een drupje LHM op zijn tijd. Zolang het APK-waardig is en geen kringen op de parkeerplaats achterlaat…

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Jeromeke
< 100 berichten
Rank

Gepost: 08 december 2004 07:47 AM
  [ # 9 ]

Ja heb hem gister nog gesproken het zit niet in 1 van de slangen maar in 1 van de knie stukjes die van de deksel afkomen dus ik ga zaterdag maar eens naar de sloop om een deksel te halen

BX 1.9 TZI

Profiel  

BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 761

Gepost: 08 december 2004 02:25 PM
  [ # 10 ]

Je wou nog een foto van de binnenkant van een BX?

Die van mij:

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 08 december 2004 05:21 PM
  [ # 11 ]
Jeromeke schreef:

Nee hij komt gewoon bij me zwager vandaan maar de lek zit niet in de slang maar in het knie stukje zelf

Dat kniestukje kan toch gewoon vervangen worden? Of heb ik het niet goed begrepen?  Confused  Ga nu niet lukraak allerlei leidingen vervangen, de BX Chix is een 3de generatie BX, en de leidingen daarvan zijn over het algemeen vrij goed, te herkennen aan de zwarte plasticlaag die over de leidingen is aangebracht. De flexibele leidingen (naar bijv. de voorraadpot van de LHM) kunnen op den duur inderdaad wel wat poreus worden, maar dat is een geleidelijk proces, en dat is denk ik bij jou (nog) geen probleem.

Profiel  

NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 08 december 2004 06:33 PM
  [ # 12 ]

Ja precies.
Anders doe je toch gewoon een controle laten verrichten bij de garagist
Kost je volgens mij een paar tientjes en dan kijken ze em grondig na.
Dan weet je precies wat er dan eventueel aan de hand is en of je het allemaal zelf kan maken.

En idd van een drupje lhm moet je niet van schrikken. maar toch heb ik daar geen fijne herrinneringen aan.
Eerst een paar drupjes op de parkeerplaats, en bij de garage zagen ze dat de leiding compleet doorgescheurd was.

Dat zal je maar gebeuren tijdens het rijden. Compleet drukloos.
Minder fijn dacht ik zo.

Mvg Joost

Profiel  

Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1400

Gepost: 08 december 2004 10:10 PM
  [ # 13 ]
Maktub schreef:

Dat zal je maar gebeuren tijdens het rijden. Compleet drukloos.
Minder fijn dacht ik zo.

Mvg Joost

Van een retourslang die lekt of zelfs volledig is doorgescheurd, zal het systeem niet plotseling drukloos zijn. Het hydraulisch systeem is dermate geconstrueerd dat het controlelampje op het dashboard al lang brandt voordat het systeem drukloos is.
Ook vallen de hydraulische componenten normaliter één voor één uit. Eerst valt de stuurbekrachtiging uit, daarna de vering en hoogte en dan pas de remmen waarbij de achterremmen als laatste uitvallen.

Profiel  

NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 08 december 2004 10:23 PM
  [ # 14 ]

Van een retourslang die lekt of zelfs volledig is doorgescheurd, zal het systeem niet plotseling drukloos zijn. Het hydraulisch systeem is dermate geconstrueerd dat het controlelampje op het dashboard al lang brandt voordat het systeem drukloos is.
Ook vallen de hydraulische componenten normaliter één voor één uit. Eerst valt de stuurbekrachtiging uit, daarna de vering en hoogte en dan pas de remmen waarbij de achterremmen als laatste uitvallen.

Ow dat wist ik allemaal niet. Dus dan valt het allemaal nog wel mee.
Maar als het eenmaal drukloos is en je staat op de vluchtstrook om 3 uur s’nachts. Nee dankje..

Maar goed. Er is mee te rijden oke. maar als je weet dat je hydro in orde is rij je een stuk prettiger denk ik.

Mvg Joost

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 08 december 2004 10:50 PM
  [ # 15 ]
Maktub schreef:

Ow dat wist ik allemaal niet. Dus dan valt het allemaal nog wel mee.
Maar als het eenmaal drukloos is en je staat op de vluchtstrook om 3 uur s’nachts. Nee dankje..
Maar goed. Er is mee te rijden oke. maar als je weet dat je hydro in orde is rij je een stuk prettiger denk ik.
Mvg Joost

Dat soort zaken blijft toch enigzins onvoorspelbaar. En voor een deel ook een kille kosten/baten analyse: zit er een retourlek in wat je een liter LHM op jaarbasis kost en gedraagt zich dit niet-progressief (bijv. een lek in de “stel-retour” aan de hoogteregelaar) dan weegt de prijs van 1 liter LHM (ergens tussen de 4 en 10 eur) niet op tegen de lastige vervanging van de peperdure octopus-slangenbundel, als je het laat doen zeker enige honderden euri. Een ding weet je zeker: vervang je nu alles dan ben je over een tijdje ook weer aan de beurt want niets leeft voor eeuwig. En als er ook maar 1 slangetje een beetje scheef komt te liggen loop je zelfs kans dat dat ook weer sneuvelt. Enfin, bij kleine ongemakken niet aan komen…

Ich bin ein Breaker

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook