2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
dashbord lampjes
cwg
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 01-11-2004

Gepost: 13 december 2004 11:24 PM
  [ # 16 ]

Weliswaar van een BX 14 of 16, maar ik neem aan dat je oliedruk, olietemperatuur en watertemperatuur zelf wel kunt aflezen van de metertjes. Je kunt anders ook een keer naar de sloop voor een handleiding, soms ligt de hele onderhoudsgeschiedenis er nog in, of vind je een blikje verf in de juiste kleur Wink.

Toevoeging: In plaats van het choke lampje kan er ook een motormangement lampje inzitten (de vorm van een motor met een symbool van een transistor er in (ziet er uit als -K ), geeft aan dat er een storing is in het injectiesysteem. Bij sommige modellen (GTI met kat iig) kun je de injectie computer dan uitlezen. Voor de volledigheid: er kan ook nog een lampje zitten voor gesperd differentieel bij 4x4 BXen en een lampje voor het voorgloeien van diesel BXen.

Groet,

Cornelis

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 13 december 2004 11:45 PM
  [ # 17 ]
cwg schreef:

Weliswaar van een BX 14 of 16, maar ik neem aan dat je oliedruk, olietemperatuur en watertemperatuur zelf wel kunt aflezen van de metertjes.

Is allemaal hetzelfde. Enige verschil in handleiding is het plaatje van de toerenteller wat de diesels mogen hebben: 4400 ipv 5750.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
mcvdberg
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 16-09-2004

- BX GTI automaat
Gepost: 14 december 2004 01:11 AM
  [ # 18 ]

:O: Remblokken

Heeel erg bedankt voor die foto’s van de handleiding. Geweldig!
En een pak van mijn hart dat het de indicator van de remblokken is; die heb ik net vervangen! Heb netjes de draadjes aangesloten (die waren er gewoon afgeknipt om het lampje mogelijk uit te krijgen. de blokken waren ook bijna op).
Nou nog die motormanagement goed doorgronden.
Heb ook een defect gevonden aan de rubbers tussen inlaat en filter; kwestie van valse lucht trekken.

Als we doorrijden is er niks aan de hand. Laatst in de stad manourvreren gaf het lampje weer aanleiding om aan te gaan, maar de laatste dagen weer helemaal niks.
Zo’n auto zit vol spoken.

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 14 december 2004 01:13 AM
  [ # 19 ]

Re: :O: Remblokken

mcvdberg schreef:

Heeel erg bedankt voor die foto’s van de handleiding. Geweldig!
En een pak van mijn hart dat het de indicator van de remblokken is; die heb ik net vervangen! Heb netjes de draadjes aangesloten (die waren er gewoon afgeknipt om het lampje mogelijk uit te krijgen. de blokken waren ook bijna op).
Nou nog die motormanagement goed doorgronden.
Heb ook een defect gevonden aan de rubbers tussen inlaat en filter; kwestie van valse lucht trekken.

Als we doorrijden is er niks aan de hand. Laatst in de stad manourvreren gaf het lampje weer aanleiding om aan te gaan, maar de laatste dagen weer helemaal niks.
Zo’n auto zit vol spoken.

Die draadjes van de remblokken had je beter weg kunnen laten want die geven alleen maar storingen (vals alarm). Visueel controleren van de remblokken geeft duidelijkheid, dat lampje alleen onduidelijkheid.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 14 december 2004 03:53 AM
  [ # 20 ]

Re: :O: Remblokken

Eric Vertogen schreef:

Die draadjes van de remblokken had je beter weg kunnen laten want die geven alleen maar storingen (vals alarm). Visueel controleren van de remblokken geeft duidelijkheid, dat lampje alleen onduidelijkheid.

Helemaal mee eens. Wegknippen die overbodige troep.

Al die vage vragen over een knipperend oranje lampje als er weer eens iemand anders in de auto reed werd ik een beetje zat.

Dat het ook andersom niet altijd werkt ben ik ook eens achter gekomen toen ik een raar geluid hoorde bij het remmen (SCHUUR!) terwijl er nog geen lampje brandde. Wel bij mij, want dat geluid kwam me wel vaag bekend voor van “vroegah” toen mijn zus een jopie-goedkopie onderhouden auto reed waar alles totaal versleten aan was; ja, ook de remblokken….
Het lampje brandde dus nooit; de afstand die deze remblokken hadden afgelegd was ook al niet overtuigend (plm 10K Km).  \

Sinds die ellende laat ik ze lekker echt altijd weg. Je moet het gewoon geregeld controleren.
En zo’n nog-niet-brandend lampje (stel dat het wel zou werken) zegt toch niets over hoe het je bij de volgende keer remmen vergaat.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
mcvdberg
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 16-09-2004

- BX GTI automaat
Gepost: 14 december 2004 01:40 PM
  [ # 21 ]

staal op staal isnienormaal

daar heb ik een fijne ervaring mee gehad met een ford escort tijdens een tweetal vakantierittrm op route national (omhoog, omlaag bocht, rem, GGGgrrrddd) twee maal kon ik terplekke de schijf laten vervangen, de centrerende klauw zat vast en deed de blok aan een kant vd schijf slijten; maar dit is een Citroen forum, excuus (was wel in Frankrijk Wink )

Okay mensen, beschouw de draden als wederom weggeknipt! Deze jomgen zal op zicht verder vliegen met de BX!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook