Gisteren de totale afgang van het merk Citroen op de Belgische VRT in het programma Klant of Koning.
In een tijdsbestek van 16 minuten 42 klachten over merk Citroen en er komt nog een vervolg op,vanaf nu word het iedere week kijken wat de uitkomst is.
Vooral de C5 en Picasso maar ook de C8 werdt vernoemd en dan de Belgische importeur,zeer slecht geen enkele fatsoenlijke medewerking om iets op te lossen zefs de fabrikant in Frankrijk is arogant deze laat alles aan zijn importeur over en deze weer aan zijn dealers.
Voor de dealers niets als lof,die mogen de puinhopen van Citroen France en de Belgische importeur opknappen als dat al en nog gaat,er zat ook een verwijzing naar de Nederlandse bij en over een Nederlands forum over de C5.
Heb het opgenomen en bewaar het voor als ik zelf eens moet gaan vechten met de importeur en fabriek over mijn bestelde C4,waarvan ik nu al spijt heb,maarja een ezel….............
Alle merken hebben gebreken daar kom je niet over uit, en de C4 is een perfect product, lees maar op Autoweek. Ik snap niet waarom je spijt hiervan hebt of prefereer je liever Slopel ? of Auwdie?
Ik heb er maar een klein stukje van gezien,
de laatste 15 seconden eigenlijk…
D’r werd iets gezegd over lekkages en rammels…
typische probleempjes dus?
Daarom nog niet goed te praten, natuurlijk.
Kan iemand die het helemaal gezien hefet een vollediger beschrijving geven van wat er gezegd is?
interesseert me wel
Van de website van de VRT (http://www.tv1.be)
SCHOKKEND VERHAAL OVER CITROEN
David Eyckmans en Kathleen Verdonck besluiten eind 2002 voor de eerste maal een nieuwe wagen te kopen. Een wagen met de nodige luxe, Kathleen moet immers iedere dag van Testelt naar Brussel, dus een veilige, comfortabele wagen vinden ze een noodzaak. Ze kiezen voor een Citroën C5. Maar dan begint het autoleed….
Meteen na de aankoop vallen een hele reeks functies uit tijdens het rijden: de lichten doen het niet meer, het dashboard werkt niet meer, de ruitenwissers en richtingaanwijzers geven het op, de verwarming werkt niet meer… kortom: een gevaar op de weg! Het blijkt een computerprobleem te zijn, maar daar houdt het niet mee op. Allerhande kleine gebreken duiken op, de wagen begint op en neer te gaan als hij ergens geparkeerd staat, de automatische versnellingsbak geeft een foutmelding… het lijkt wel een behekste auto! David en Kathleen besluiten hem weg te doen. De garage neemt de wagen over en ze bestellen dan maar een Citroën Xsara Picasso, in de hoop nu meer geluk te hebben. Maar helaas! Alsof de duivel ermee gemoeid is, gaat het ook nu fout. Vanaf de tweede week doet de wagen vreemd. Er worden een aantal stukken vervangen, maar het probleem blijft zich voordoen: de wagen verliest snelheid tijdens het rijden en hij maakt schokkende bewegingen. Het schokkende feit is vooral dat Citroën amper tegemoet komt aan de vraag van de klant om eindelijk een einde te maken aan de problemen. Klant of Koning probeert te bemiddelen…
Klinkt als de usual problems met de C5 , jammer dat Citroën Belux niet serieuser op de klachten ingaat.
gti_styling84 schreef:Alle merken hebben gebreken daar kom je niet over uit, en de C4 is een perfect product, lees maar op Autoweek. Ik snap niet waarom je spijt hiervan hebt of prefereer je liever Slopel ? of Auwdie?
Ik denk dat ik er ook goed zat van zou worden als mijn nieuwe Citroen vol met gebreken blijkt te zitten en de importeur doet er niks aan.
Gelukkig bevindt ik mij in de gelukkige positie dat ik alles sowieso zelf moet oplossen. Lijkt me knap waardeloos afhankelijk te zijn van een organisatie die zich blijkbaar zo arrogant opstelt.
Gr,
Marten
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
mpostma schreef:gti_styling84 schreef:Alle merken hebben gebreken daar kom je niet over uit, en de C4 is een perfect product, lees maar op Autoweek. Ik snap niet waarom je spijt hiervan hebt of prefereer je liever Slopel ? of Auwdie?
Ik denk dat ik er ook goed zat van zou worden als mijn nieuwe citroën vol met gebreken blijkt te zitten en de importeur doet er niks aan.
Gr,
Marten
Ik ben het met Marten eens. Als ik een vermogen neer tel voor een auto dan moet hij of zij het doen en als de importeur dan ook nog eens niet thuis geeft dan zal ik een ander merk wel overwegen misschien geen Opel of Audi. Maar een Skoda kan geen kwaad.
Peter
Ik weet niet hoe het In België zit, maar als je in Nederland iets koopt en je hebt er problemen mee, moet je ermee naar de verkoper (in dit geval de dealer) omdat je met hem (of haar) een overeenkomst gesloten hebt en niet met iemand anders. Wat de dealer dan weer met de importeur regelt is jouw pakkie-an niet.
Schijt aan originaliteit.
Peteryed schreef:
Ik ben het met Marten eens. Als ik een vermogen neer tel voor een auto dan moet hij of zij het doen en als de importeur dan ook nog eens niet thuis geeft dan zal ik een ander merk wel overwegen misschien geen Opel of Audi. Maar een Skoda kan geen kwaad.
Peter
Nou gaan we niet vloeken hè! Skoda???
Audi of peugeot ofzo zou ik nog wel kunnen begrijpen.
Ik heb het zelf zowiezo niet op nieuwe auto’s kopen, doe mij maar een auto waar de kinderziektes al uit zijn en die ingereden is, kan ik tenminste zonder zorgen het gas een keer op de plank leggen
Tja,
Er zijn ook mensen die gewoon altijd pech hebben met auto’s. (ik ken er zo een, binnenkort ga ik ook ellende over een berlingo horen). Sommigen zijn wat dat betreft gewoon niet voor het geluk geboren.
die gaan gewoon niet op de juiste manier met die auto om, denk ik.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
WYD schreef:Peteryed schreef:
Ik ben het met Marten eens. Als ik een vermogen neer tel voor een auto dan moet hij of zij het doen en als de importeur dan ook nog eens niet thuis geeft dan zal ik een ander merk wel overwegen misschien geen Opel of Audi. Maar een Skoda kan geen kwaad.
Peter
Nou gaan we niet vloeken hè! Skoda???
Audi of peugeot ofzo zou ik nog wel kunnen begrijpen.
Ik heb het zelf zowiezo niet op nieuwe auto’s kopen, doe mij maar een auto waar de kinderziektes al uit zijn en die ingereden is, kan ik tenminste zonder zorgen het gas een keer op de plank leggen
Ooit in een Skoda gereden?????? Dan praten we weer ik heb er verschillende gehad. Waaronder een Octavia 110 PK TDI L&K nou ik moet zeggen daar is helemaal niks mis mee. Of een Superb 19 TDI 130 PK ik wil niet vloeken in de kerk maar ben nog niet een Citroen tegen gekomen met een diesel die zoveel brute kracht levert 220 kilometer per uur is geen enkel probleem en dan is er ook nog een V6 TDI. Nee als je wel een Audi wil maar geen Skoda dan moet je vaker een autoblad lezen.
Verder niet boos Peter
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Peteryed schreef:Ooit in een Skoda gereden?????? Dan praten we weer ik heb er verschillende gehad. Waaronder een Octavia 110 PK TDI L&K nou ik moet zeggen daar is helemaal niks mis mee. Of een Superb 19 TDI 130 PK ik wil niet vloeken in de kerk maar ben nog niet een citroën tegen gekomen met een diesel die zoveel brute kracht levert 220 kilometer per uur is geen enkel probleem en dan is er ook nog een V6 TDI. Nee als je wel een Audi wil maar geen Skoda dan moet je vaker een autoblad lezen.
Hallo!?! Dit is een Citroën forum. Ga maar lekker ergens anders praten over die #)$(*@ merken. Ik neem aan dat je een grapje maakt. Als PK’s inderdaad voor jou DE maatstaf is, zou ik zeggen: doe je Citroën weg, neem een derde hypotheek en GA voor die droomauto met rode-T, rode-D, rode-I. Maar verveel ons er niet mee aub. Er is meer op aarde dan PK’s en topsnelheid.
Probeer eens met die TDI of TDI of TDI of TDI meer dan 250.000 kilometer te rijden zonder revisie….
Even ter duidelijkheid, de 2.1D uit de XM die slecht 90pk haalt wel met gemak de 450.000km haalt.
Misschien leuk om te vertellen is dat de 130pk+ tdi’s zo uit de fabriek komen dat ze de eerste apk niet overleven. VW gaat ervan uit dat ze tijdens 1 van hun onderhoudsbeurten de EPROM kunnen wisselen zodat hij wel door de apk komt na 3 jaar.
Het is maar wat je wil
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Handjes schreef:Peteryed schreef:Ooit in een Skoda gereden?????? Dan praten we weer ik heb er verschillende gehad. Waaronder een Octavia 110 PK TDI L&K nou ik moet zeggen daar is helemaal niks mis mee. Of een Superb 19 TDI 130 PK ik wil niet vloeken in de kerk maar ben nog niet een citroën tegen gekomen met een diesel die zoveel brute kracht levert 220 kilometer per uur is geen enkel probleem en dan is er ook nog een V6 TDI. Nee als je wel een Audi wil maar geen Skoda dan moet je vaker een autoblad lezen.
Hallo!?! Dit is een Citroën forum. Ga maar lekker ergens anders praten over die #)$(*@ merken. Ik neem aan dat je een grapje maakt. Als PK’s inderdaad voor jou DE maatstaf is, zou ik zeggen: doe je Citroën weg, neem een derde hypotheek en GA voor die droomauto met rode-T, rode-D, rode-I. Maar verveel ons er niet mee aub. Er is meer op aarde dan PK’s en topsnelheid.
Ho, er wordt hier iets uit zijn verband getrokken geloof. Het is erom begonnen dat als een importeur en dealer niet mee wil werken als er problemen zijn met je nieuwe auto dat je dan een ander merk zou over wegen. Toen heb ik gezegd dat ik dan wel Skoda wil gaan rijden als deze situatie zich bij mij voor zou doen. Maar omdat Skoda nog altijd niet een gewaardeerd merk is wil ik dat graag bestijden. Dit wil niet zeggen dat ik anti Citroen ben( in tegendeel) echter er is wel leven NA Citroen. Maar als er dan mensen heel snel op hun teentjes zijn getrapt als ik voor mijn mening uit kom is het jammer van een forum.
Peter
De Franse merken krijgen er al jaren direct van langs als er wat aan mankeert. Van Duitse merken hoor je nooit wat. Uit BETROUWBARE onderzoeken blijkt dat de Duitsers het gemiddeld slechter doen. Het lijkt wel mode om Franse auto’s af te kraken. Laten ze de rest maar eens onderzoeken in plaats van de zoveelste hetze tegen Citroën!
Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)
oeps, kzie dat ik de smilies vergeten ben te plaatsen…kbedoelde het ook niet zo hoor
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI