Ik heb mijn i19b uit 68 een maand geleden mijn oprijlaan opgereden en krijg hem sinds die tijd niet meer gestart. Ik dacht aanvankelijk dat de bobine de geest had gegeven en heb (aangezien ik er een op voorraad had liggen) deze vervangen maar er is nog steeds geen leven in te krijgen ( Heeft er iemand tips waar te starten met storing zoeken…..ik wil haar eigenlijk zo snel mogelijk de winterberging in doen maar dan moet ze wel rijden…......
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Wat doet ze wel en wat doet ze niet? Draait de startmotor rond en heb je wel stroom (licht e.d.)? Krijgt ze wel benzine? Bougies/kabels? Vocht in de verdeelkap? Ik ben helemaal niet zo’n techneut, maar heb wel 10 jaar een DSpécial gehad. Kan zo op afstand van alles zijn, lijkt me….
Welkom trouwens, Bram
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
- accu is goed, ik kan ongeveer een uur lang proberen haar te starten
- startmotor dus ook want die kan in dat zelfde uur de hele tijd het blok rond trekken
- benzine krijgt ze ook voldoende want na een uur proberen ruikt alles naar benzine
ik denk dus ook idd aan een probleem met de ontsteking. Kan het zo zijn dat door vocht de motor niet meer wil lopen, ik dacht altijd dat een motor hierdoor slecht ging lopen, helemaal geen kik meer geven had ik niet verwacht
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Lijkt elektrisch.
Bij het begin beginnen. Krijg je een vonk aan de bobine kabel naar aarde?
Nee? contactpunten
Ja? krijg je een vonk bij een van de bougiekabels?
JA : vuile bougies.
nee? verdeler.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Eerst kijken of er vonk is. Weet je hoe dat moet?
Als er geen vonk is - wat ik denk - checken of de contactpunten open en dicht gaan. Als dat zo is controleer je met een testlampje of multimeter of de weerstand tussen de contactpunten ook werkelijk wordt opgeheven als ze sluiten. Anders zit er een beetje corrosie tussen: opschuren helpt.
Verder wil de condensator bij dit natte weer nog weleens de geest geven, ik had het 2 weken geleden nog. Ik denk dan ook in eerste instantie aan de condensator.
Vier vieze vette bougies kan ook, als je recent alleen maar korte stukje hebt gereden.
Groet,
Maarten
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
Effe vooruit denkend: als je probleem opgelost is, is het misschien raadzaam om een electronische ontsteking voor klassiekers te (laten) installeren, als die er al niet inzit (ik denk het niet).
Ik had met de electronische ontsteking van Retronics goede ervaringen bij mijn DSpécial. Maar ook de 1-2-3 schijnt goed te werken. Eenvoudig te installeren, en ook indien nodig er zo weer uit.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
1-2-3 ignition heb ik al wat van gezien die staan ook ieder jaar op de citro mobiel. Maar tot voor kort liep mijn deese nog als een zonnetje en was mijn grootste probleem roestvorming (dat wordt nog een leuk projectje dit voorjaar kokerbalen voor meer dan de helft vervanangen aan bijde zijden). Maar nu ga ik electronische onsteking toch ook maar in overweging nemen idea
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Bram-id19B schreef:Maar nu ga ik electronische onsteking toch ook maar in overweging nemen
Goed plan lijkt me, succes.
Maarree…is de groene ID op je avatar jouw ID? Mooie combi: groen/wit dak (was de mijne ook).
Alleen de oude (2e) neus kan ik niet rijmen met ‘68 (al heb ik gelezen dat sommige kopers die in ‘67 een snoek besteld hadden, de nieuwe neus niet wilden en hun dealer opdracht gaven om de auto om te bouwen naar de 2e neus…)
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Lijkt me niet Bassman, tis een Avatar hier gewoon uit de gallery..
gr Frank
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
Nee de mijne hoort origineel wel die kleur te hebben maar een of andere franse handelaar heeft hem zwart gespoten (aldus de vorige eigenaar), dus hij is nu zwart met een wit dak, dat ga ik nog wel eens recht zetten…...Vooralsnog is dat niet mijn grootste probleem, om hem apk goed te krijgen (moet vanaf volgende week schorsen) heb ik van het voorjaar eerst nog wat laswerk aan mijn kokerbalken en bumper steunen. Ik ga daar al het rotte plaatwerk wegsteken en vervangen voor nieuw inzet plaatwerk (verkrijgbaar bij de club). En ik heb uiteraard nog een start probleempje wat ik zondag a.s. ga proberen op te lossen…....
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Heren, dank u vriendelijk. En succes met de aankomende klussen, Bram; genoeg te doen geloof ik
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Bram-id19B schreef:de mijne hoort origineel wel die kleur te hebben maar een of andere franse handelaar heeft hem zwart gespoten (aldus de vorige eigenaar), dus hij is nu zwart met een wit dak
heb jij die ID toevallig dit jaar van iemand in Oosterhout gekocht? Van binnen nog wel groen? Okerkleurige bekleding?
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Ja klopt, uit Oosterhout, gekocht aan het eind van de zomer. Ik heb me denk ik te veel laten verleiden door het op het eerste gezicht redelijke uiterlijk (terwijl ik toch wel beter wist). Nu voor de apk moeten een paar kleine dingen gebeuren (net iets te veel roest naar mijn inschatting dus maar niet aangebracht voor apk) en wil ik het gelijk maar goed aanpakken.
Heb al wat ervaring met laswerk aan auto’s dus ben er niet echt bang voor. Het grootste probleem is het vinden van tijd…..ik wil van het voorjaar wel weer gaan rijden
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Van het weekend nog even aan het knoeien geweest, bougies schoongemaakt en gechecked op vonken. Er is idd een (misschien wel te) kleine vonk. Maar nog steeds geen leven in te krijgen. Wederom de accu leeg gestart (accu is echt goed houdt het lang vol) en mijn handen kapot laten vriezen. Ik geef het op…...... het is geen weer om buiten te sleutelen en zoals het er nu naar uit ziet krijg ik hem niet rijdend naar mijn werkplaats. Dat wordt buitenslapen van de winter voor deze dame, moet ze maar een beetje meerwerken het is haar eigen schuld zullen we maar zeggen. Ze gaat van de week de schorsing in. Ik zie volgend jaar wel verder…............ cry
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
ik heb niet het hele topic gelezen, maar is aanslepen geen optie?
Hij staat achterste voren op een doodlopend grind pad, dan moet ik hem een heel eind achteruit door het grind heen duwen of kan ik aan de achterzijde ook nog een sterk punt vinden om aan te slepen
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....