1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Start problemen id19b
Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 12 december 2004 06:09 PM

Ik heb mijn i19b uit 68 een maand geleden mijn oprijlaan opgereden en krijg hem sinds die tijd niet meer gestart. Ik dacht aanvankelijk dat de bobine de geest had gegeven en heb (aangezien ik er een op voorraad had liggen) deze vervangen maar er is nog steeds geen leven in te krijgen ( Heeft er iemand tips waar te starten met storing zoeken…..ik wil haar eigenlijk zo snel mogelijk de winterberging in doen maar dan moet ze wel rijden…......

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 12 december 2004 08:53 PM
  [ # 1 ]

Wat doet ze wel en wat doet ze niet? Draait de startmotor rond en heb je wel stroom (licht e.d.)? Krijgt ze wel benzine? Bougies/kabels? Vocht in de verdeelkap? Ik ben helemaal niet zo’n techneut, maar heb wel 10 jaar een DSpécial gehad. Kan zo op afstand van alles zijn, lijkt me….
Welkom trouwens, Bram Wink

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 13 december 2004 10:00 AM
  [ # 2 ]

- accu is goed, ik kan ongeveer een uur lang proberen haar te starten
- startmotor dus ook want die kan in dat zelfde uur de hele tijd het blok rond trekken
- benzine krijgt ze ook voldoende want na een uur proberen ruikt alles naar benzine

ik denk dus ook idd aan een probleem met de ontsteking. Kan het zo zijn dat door vocht de motor niet meer wil lopen, ik dacht altijd dat een motor hierdoor slecht ging lopen, helemaal geen kik meer geven had ik niet verwacht

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 december 2004 10:49 AM
  [ # 3 ]

Lijkt elektrisch.
Bij het begin beginnen. Krijg je een vonk aan de bobine kabel naar aarde?
Nee? contactpunten
Ja? krijg je een vonk bij een van de bougiekabels?
JA : vuile bougies.
nee?  verdeler.
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 13 december 2004 12:22 PM
  [ # 4 ]

Eerst kijken of er vonk is. Weet je hoe dat moet?
Als er geen vonk is - wat ik denk - checken of de contactpunten open en dicht gaan. Als dat zo is controleer je met een testlampje of multimeter of de weerstand tussen de contactpunten ook werkelijk wordt opgeheven als ze sluiten. Anders zit er een beetje corrosie tussen: opschuren helpt.
Verder wil de condensator bij dit natte weer nog weleens de geest geven, ik had het 2 weken geleden nog. Ik denk dan ook in eerste instantie aan de condensator.
Vier vieze vette bougies kan ook, als je recent alleen maar korte stukje hebt gereden.

Groet,
Maarten

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 13 december 2004 07:56 PM
  [ # 5 ]

Effe vooruit denkend: als je probleem opgelost is, is het misschien raadzaam om een electronische ontsteking voor klassiekers te (laten) installeren, als die er al niet inzit (ik denk het niet).
Ik had met de electronische ontsteking van Retronics goede ervaringen bij mijn DSpécial. Maar ook de 1-2-3 schijnt goed te werken. Eenvoudig te installeren, en ook indien nodig er zo weer uit.

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 14 december 2004 09:46 AM
  [ # 6 ]

1-2-3 ignition heb ik al wat van gezien die staan ook ieder jaar op de citro mobiel. Maar tot voor kort liep mijn deese nog als een zonnetje en was mijn grootste probleem roestvorming (dat wordt nog een leuk projectje dit voorjaar kokerbalen voor meer dan de helft vervanangen aan bijde zijden). Maar nu ga ik electronische onsteking toch ook maar in overweging nemen idea

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 14 december 2004 08:33 PM
  [ # 7 ]
Bram-id19B schreef:

  Maar nu ga ik electronische onsteking toch ook maar in overweging nemen Idea

Goed plan lijkt me, succes.
Maarree…is de groene ID op je avatar jouw ID? Mooie combi: groen/wit dak Cool (was de mijne ook).
Alleen de oude (2e) neus kan ik niet rijmen met ‘68 (al heb ik gelezen dat sommige kopers die in ‘67 een snoek besteld hadden, de nieuwe neus niet wilden en hun dealer opdracht gaven om de auto om te bouwen naar de 2e neus…)

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
Frank Selen
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 14 december 2004 10:03 PM
  [ # 8 ]

Lijkt me niet Bassman, tis een Avatar hier gewoon uit de gallery..Wink
gr Frank

Groetjes, Frank

1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland

Profiel  
 
Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 15 december 2004 09:27 AM
  [ # 9 ]

Nee de mijne hoort origineel wel die kleur te hebben maar een of andere franse handelaar heeft hem zwart gespoten (aldus de vorige eigenaar), dus hij is nu zwart met een wit dak, dat ga ik nog wel eens recht zetten…...Vooralsnog is dat niet mijn grootste probleem, om hem apk goed te krijgen (moet vanaf volgende week schorsen) heb ik van het voorjaar eerst nog wat laswerk aan mijn kokerbalken en bumper steunen. Ik ga daar al het rotte plaatwerk wegsteken en vervangen voor nieuw inzet plaatwerk (verkrijgbaar bij de club). En ik heb uiteraard nog een start probleempje wat ik zondag a.s. ga proberen op te lossen…....

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 15 december 2004 07:29 PM
  [ # 10 ]

Heren, dank u vriendelijk. En succes met de aankomende klussen, Bram; genoeg te doen geloof ik Wink

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 742
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 15 december 2004 07:57 PM
  [ # 11 ]
Bram-id19B schreef:

de mijne hoort origineel wel die kleur te hebben maar een of andere franse handelaar heeft hem zwart gespoten (aldus de vorige eigenaar), dus hij is nu zwart met een wit dak

heb jij die ID toevallig dit jaar van iemand in Oosterhout gekocht? Van binnen nog wel groen? Okerkleurige bekleding?

PeTeR

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  
 
Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 16 december 2004 09:39 AM
  [ # 12 ]

Ja klopt, uit Oosterhout, gekocht aan het eind van de zomer. Ik heb me denk ik te veel laten verleiden door het op het eerste gezicht redelijke uiterlijk (terwijl ik toch wel beter wist). Nu voor de apk moeten een paar kleine dingen gebeuren (net iets te veel roest naar mijn inschatting dus maar niet aangebracht voor apk) en wil ik het gelijk maar goed aanpakken.
Heb al wat ervaring met laswerk aan auto’s dus ben er niet echt bang voor. Het grootste probleem is het vinden van tijd…..ik wil van het voorjaar wel weer gaan rijden

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  
 
Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 20 december 2004 03:20 PM
  [ # 13 ]

Van het weekend nog even aan het knoeien geweest, bougies schoongemaakt en gechecked op vonken. Er is idd een (misschien wel te) kleine vonk. Maar nog steeds geen leven in te krijgen. Wederom de accu leeg gestart (accu is echt goed houdt het lang vol) en mijn handen kapot laten vriezen. Ik geef het op…...... het is geen weer om buiten te sleutelen en zoals het er nu naar uit ziet krijg ik hem niet rijdend naar mijn werkplaats. Dat wordt buitenslapen van de winter voor deze dame, moet ze maar een beetje meerwerken het is haar eigen schuld zullen we maar zeggen. Ze gaat van de week de schorsing in. Ik zie volgend jaar wel verder…............ cry

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 20 december 2004 04:42 PM
  [ # 14 ]

ik heb niet het hele topic gelezen, maar is aanslepen geen optie?

Profiel  
 
Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 20 december 2004 04:47 PM
  [ # 15 ]

Hij staat achterste voren op een doodlopend grind pad, dan moet ik hem een heel eind achteruit door het grind heen duwen of kan ik aan de achterzijde ook nog een sterk punt vinden om aan te slepen

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook