Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
er zit wel een sleepoogje, maar als je geen trekhaak hebt om te slepen zou ik het je afraden, door het grind moet je er best flink aan trekken.
als je werkelijk zo’n goede accu hebt zou je hem ook op de startmoter achteruit kunnen rijden.
Bram, lijkt me toch heel zonde om de auto een winter buiten te laten staan. Roest ie alleen maar lekker verder. Of je moet lassen wel heel leuk vinden . Een hoes is dan toch wel het minste wat je kunt doen…
gr Frank
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
Hij zal toch niet echt heel veel verder door roesten in een winter tijd? Als ik de matten eruit haal dan kan alles toch gewoon lekker door waaien, ik moet toch al een stuk van mijn koker balken en een stuk van de bodem plaat vervangen, dat zal niet veel meer worden in 1 winter tijd.
De auto staat ook aardig in de luwte tusssen mijn huis en de schutting in dus ik hoop dat dat wel los loopt.
Misschien als ik niet op wintersport ga volgende week (ligt nog steeds bijna geen sneeuw) geef ik haar nog een kans. Dat achteruit rijden op de start motor is een goed idee, dan kan ik haar vooruit wel naar de werkplaats of winterberging slepen….......we zullen zien hoe alles verloopt deze week
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je kan een touw om een draagarm binden. Gaat prima. Afhankelijk van de staat van je kofferbak kan je ook aan het sleepoog trekken.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik wil wel eens meekijken naar wat er aan de hand is, als je daar zin in hebt… Ik werk in Leiden en woon in Rotterdam en Amersfoort, dus kom wel eens in de buurt. Ik ben best technisch, dus we zouden samen wel een eindje moeten komen.
Ik heb zelf een ID 19b uit 1967, er mooi exemplaar, maar die staat nu even in Drachten voor wat (groot) onderhoud. Ik rij nu tijdelijk in een leenauto: een rally DS .
Jelle
Bram-id19B schreef:Hij staat achterste voren op een doodlopend grind pad, dan moet ik hem een heel eind achteruit door het grind heen duwen of kan ik aan de achterzijde ook nog een sterk punt vinden om aan te slepen
Trouwens… als ik mijn auto achterstevoren op een doodlopend pad zet, moet ik meestal vooruit rijden om er weer uit te komen…
Jelle schreef:Ik wil wel eens meekijken naar wat er aan de hand is, als je daar zin in hebt… Ik werk in Leiden en woon in Rotterdam en Amersfoort, dus kom wel eens in de buurt. Ik ben best technisch, dus we zouden samen wel een eindje moeten komen.
Leuk dat je zoiets aanbiedt., alleen is de laatste post van Bram alweer een paar weken oud. Ik hoop dat ie af en toe dit topic nog bekijkt, want het startprobleem is inderdaad misschien ter plekke eenvoudig op te lossen. Zo erg veel kan er met zo’n eenvoudige ID toch ook weer niet mis zijn (?)
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Ja ja jongens ik kijk af en toe wel eens, maar ben voor mijn werk vaak in het buitenland, ben zojuist terug gekomen uit zuid korea en moet volgende week weer voor een anderhalve maand naar amerika dus het komt er op het moment niet van…....ik houd jullie wel op de hoogte als er nieuwe ontwikkelingen zijn, heb al nieuwe contactpunten geregeld…
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Afgelopen zondag eindelijk de onsteking onder handen genomen, het is nu wel weer aardig weer om buiten te sleutelen (om binne te staan moet de auto wel naar de werkplaats kunnen rijden). Ik heb gelijk alles maar vervangen
- bougie kabels (waren aardig gecorrodeerd)
- condensator (geen idee of hij kapot was of niet)
- contact punten (waren behoorlijk versleten)
- vedeler kap (was behoorlijk versleten)
- bougies (waren eigenlijk nog niet versleten)
Nadat ik dit alles vervangen had (wat zit die stroomverdeler op een ontzettende kut plaats trouwens, helemaal achter tegen het schutbord aan) was er helemaal geen leven in te krijgen, de startmotor die het voor de winter nog prima deed gaf geen kik.
Gelukkig voor mij zit bij mijn type ds (ik weet niet hoe het bij latere/eerdere versies zit) het start relais tegen de accu. Dus eerst het relais maar eens goed schoon gemaakt.
Daarna choke vol open 1 keer starten en…......lopen D .
Maar,......een nieuw probleem ( , de motor wil wel op de choke lopen maar zodra ik de choke uit zet of als ik gas geef slaat de motor af. Ook nadat ik de wagen een kleine vijf minuten had laten draaien en dan probeerde gas te geven, heeft iemand enig idee wat daar nu weer de reden van zou kunnen zijn ?
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Ik gok dat je sproeiers in de carburateur verstopt zitten. Klopt het dat je een carburateur hebt en dat je niet op gas loopt?
Let wel, dit is de gok van een bijna leek, maar ik heb je symptomen vaak gehad met een verstopte carb.
Kan iemand die bevestigen of andere oorzaken aanwijzen?
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Goed Jelle!
lijkt op verstopping inderdaad.
Ga nu je carburateur maar uit elkaar halen! Wat ook nog kan is dat je filters verstopt zitten of dat de brandstof pomp niet goed werkt!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dat vermoeden had ik al, laat ik eerst maar eens beginnen met schoonmaken van de carburateur. Ik heb idd gewoon een solex carburateurtje. Heb ik in ieder geval komende zondag weer wat te doen…....waarschijnlijk dus gewoon vergumde benzine door het lange stilstaan
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Afgelopen zondag carburateur schoongemaakt/doorgeblazen met perslucht. Alleen nu wederom zonder resultaat want de accu is leeg van al mijn gestart de afgelopen tijd. Dus die staat nu aan de lader. Ook gelijk de kabels naar mijn startmotor maar even uit de wagen getrokken want de twee keer dat ik nog kon starten op de (toen nog) bijna lege accu kwam er behoorlijk rook van de verpulverde kabels af…....ik zal vanavond maar een paar nieuwe knippen.
Zo ben ik onderhand een half jaar verder en rijdt ik nog steeds niet cry .
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Vervang ook de min kabel door een dikke!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Lijkt me idd een goed idee, wat er orgineel op zit heeft meer weg van een luidspeaker kabel dan van een massa kabel
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....