2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Diafragmaveer koppeling
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 16 december 2004 02:51 AM
  [ # 16 ]
Bram schreef:

Dat die andere het *niet doet*.....kan zijn omdat het er eentje is die 2-traps is…..dus pas aanslaat bij hele hoge buitentemperaturen…kun je in de winter moeilijk testen.

Dat had een BX diesel van me ook….eerst slaat er 1 aan, daarna de tweede.
Alhoewel die wel een zendertje had in de radiateur met 3 draden en geen twee, zoals bij Weefje (en ook bij mijn ZX-D).....moet je gewoon even vragen bij een dealer, die weten het ‘t beste bij dat type.
(heb trouwens nog niet eens gekeken hoe dat bij die van mij zit, zal het wel eens controleren na een flinke rit door hem even te laten draaien en dan eens kijken of er 1 of 2 tegelijk aanslaan.) Wink

Volgens het Haynes boek, moeten beide vinnen meteen aanslaan, tenzij je een Airco heb, dan heb je een iets ander systeem.
Als je het stekkertje met 2 draden van het zendertje (thermo-contact) uit de radiateur trekt en je sluit de pinnen hierin samen m.b.v. een paperclip ofzo, dan moeten beide vinnen aanslaan, ook als je de sleutel uit het contactslot heb. Dit is een makkelijke en snelle methode om een eventueel defect aan het zendertje uit te sluiten.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook