hallo,
ik wil over een tijdje mijn rijbewijs gaan halen, (dan ben ik eindelijk 18) maar volgens mij zijn er maar weinig (of geen??) rijscholen die les geven in een citroën… volgens mij is het bijna allemaal Verkeerde Wagens…. of heb ik dat nou verkeerd? nou vroeg ik mij af, kent hier iemand zoiezo een rijschool die rijd in een citroën… of zijn het écht allemaal andere merken
alvast bedankt
Heb wel eens Xsara’s en Xantia’s als lesauto’s gezien.
Ik weet niet waar je woont, maar kijk eens goed rond naar alle rijscholen uit je regio. Als je een website van elke rijschool kunt vinden (Gouden Gids?), staat daar vaak bij welke auto’s ze hebben.
Succes in ieder geval!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
ik zie ook af en toe een xsara rijden.
Zelf heb ik in een Polo gelest, vrienden van me in Bora’s. Me broer in een Yaris (Zelfde rijschool als mij, alleen wat eerder). Nu hebben ze daar alle polo’s voor astra’s ingeruild
Ja de nieuwe C4 als lesauto zou wel lachen zijn
Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
hier in heerhugowaard kun je rijles nemen in een testarossa. ook leuk
en daarmee volgas over een drempel heen racen
rotkisten…hoewel ze wel het meest geweldige (van de eend afgekeken natuurlijk) motorprincipe hebben: de boxermotor….
- C5 Break 2.0-16V
- C5 Break 2.0-16V
Tom Duckpower schreef:en daarmee volgas over een drempel heen racen
rotkisten…hoewel ze wel het meest geweldige (van de eend afgekeken natuurlijk) motorprincipe hebben: de boxermotor….
Helaas niet afgekeken een testarossa heeft een platte 12 cilinder is iets ander dan een boxer. Het heet dan ook nog gewoon een v motor.
Peter
bedankt voor jullie informatie, maar de rijscholen hier in de buurt hebben geen websites… op 1 na… maarja, ik denk dat het toch een VW, Mitsibishi, slopel of iets dergelijkts word…. maarja, ik heb nou gekeken in Hoogeveen, bij Kreeft, daar stond namelijk niet bij waarin ze lessen, maar wat lijkt het mij mooi om in een échte citroën te lessen….
nah…...
is dan wel een HELE platte v….
mjaaa, stel je voor rijles in een VW-Golf
Zou niks voor mij zijn, ik vind het rijdt zo moeilijk als je een zak over je hoofd hebt getrokken om herkenning te voorkomen
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)
- C5 Break 2.0-16V
Tom Duckpower schreef:nah…...
is dan wel een HELE platte v….
180 graden v motor. bij een boxer zijn de slagen gelijk. heeft de ene cilinder de arbeidsslag dan heeft de andere direct ertegen over de inlaatslag. ze boxen dus tegenelkaar in
Bij een V motor hebben ze ieder een andere stand hierdoor gaat je motor beter lopen omdat je korter opelkaar een arbiedsslag hebt.
Peter
Daarvoor is eht natuurlijk wel leuk dat je meer dan 2 cilinders hebt…
Totaal aantal Berichten: 129
- Méhari 6
- Méhari E-Mehari
- CX 22 TRS
- 2CV Transat
janneman schreef:bedankt voor jullie informatie, maar de rijscholen hier in de buurt hebben geen websites… op 1 na… maarja, ik denk dat het toch een VW, Mitsibishi, slopel of iets dergelijkts word…. maarja, ik heb nou gekeken in Hoogeveen, bij Kreeft, daar stond namelijk niet bij waarin ze lessen, maar wat lijkt het mij mooi om in een échte citroën te lessen….
Ik heb zelf mijn rijlessen gehad in een knalgele VW Beetle. Leuk ding hoor, en met zo’n turbodieselmotor rijdt het flink door. Maar zo ongelooflijk onpractisch….
Ik had veel liever in een Citroën gelest!
Richard schreef:
met vestigingen in Brabant, Zeeland en Rotterdam rijdt o.a. met een Citroen C3
Had liever in hun C3 gelest, maar toen ik m’n rijbewijs haalde (nov ‘01 - apr ‘02), bestond de C3 nog niet.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX