Die DS,
komt die niet uit een De Funes film?
Yep, Fantomas heet die film.
Maar leuk dat ik nu ook een kleurenfoto heb van een van mijn modellen:
In de DS-bijbel DS Grand Livre staat op blz 348 ook een nogal vage foto van deze DS.
BTW, op marktplaats zag ik een dergelijk model te koop staan.
Zou die 1:1 nu de originele uit de film zijn, of een remake…....?
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Die Ami is duidelijk geshopt. Je ziet aan de schaduw namelijk nog steeds waar de wielen hebben gezeten. En wat betreft de carrosserie, die is waarschijnlijk geknipt en geplakt van een foto van een demonstratie Ami, zonder wielen. Denk maar aan de DS op ballen, weet ik hoe lang geleden.
Alleen een Citroën rijdt als een Citroën
vliegende Ami
Het geheim van de vliegende Ami is logischer dan menigeen denkt
uiteraard zullen wij citrofielen ons kunnen vinden in de volgende verklaring:
Citroën wilde gewoon weer eens iets innovatiefs doen echter de hydraulische vering hadden ze al , daarbij wordt de carrosserie omhoog gedrukt deze hydrauliek werd nu voor iets anders aangewend :
Bij een vliegtuig worden de wielen naar binnen getrokken en deze toepassing heeft men op de zwevende Ami ook toegepast; er zit een analoog aan de DS hydraulisch systeem in met veerbollen deze werkt echter omgekeerd zodat de wielen naar binnen worden getrokken
Bij het huidige straatbeeld met drempels zou dit een prachtsysteem geweest zijn Helaas is Citroën met de doorontwikkeling van dit systeem gestopt , de auto viel telkens nl sneller naar beneden dan verwacht
De foto is dan ook genomen vlak voordat de Ami de grond raakte
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
tsja, dat probleempje met de zwaarte kracht hadden ze iets te licht ingeschat.
Goed te doen met photoshop hoor
Re: vliegende Ami
xantharel schreef:Het geheim van de vliegende Ami is logischer dan menigeen denkt
uiteraard zullen wij citrofielen ons kunnen vinden in de volgende verklaring:
Citroën wilde gewoon weer eens iets innovatiefs doen echter de hydraulische vering hadden ze al , daarbij wordt de carrosserie omhoog gedrukt deze hydrauliek werd nu voor iets anders aangewend :
Bij een vliegtuig worden de wielen naar binnen getrokken en deze toepassing heeft men op de zwevende Ami ook toegepast; er zit een analoog aan de DS hydraulisch systeem in met veerbollen deze werkt echter omgekeerd zodat de wielen naar binnen worden getrokken
Bij het huidige straatbeeld met drempels zou dit een prachtsysteem geweest zijn Helaas is Citroën met de doorontwikkeling van dit systeem gestopt , de auto viel telkens nl sneller naar beneden dan verwacht
De foto is dan ook genomen vlak voordat de Ami de grond raakte
Het eh… is me nog niet helemaal duidelijk…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Het lijkt me dat deze foto stamt uit het pre-fotosoep tijdperk.
En dus het resultaat is van knip-plak en retoucheer werk.