Martinos schreef:Ook een prima garage: Citroen autoservice Raalte.
Na enkele jaren bij Dyers in Zwolle de auto in onderhoud te hebben gehad. Nu ivm aankoop van de tweede xsara in Raalte ook het onderhoud daar laten plaats vinden. Leuke, relatief kleine garage waar je prima geholpen wordt!
Wat mij betreft geen pluim met een griffel. Ik heb m’n eerste auto; een BX break 19TZI daar gekocht. 0,0 kaas gegeten van auto’s. Mij werd toen verteld dat de airco was nagekeken en alleen maar bijgevuld diende te worden, de uitlaat vrijwel nieuw was en de adals recentelijk vervangen waren. Allemaal bullshit. De airco was geen 2 centen meer waard; alle slangen rot, pomp kapot etc. De uitlaat was verre van recent en begon zelfs te lekken na een aantal maanden en het linkerachterwiel stond voor een draagarm met een nieuw lager toch wel erg scheef. Verder werd gezegd dat het een goede auto was en altijd daar onderhouden was geweest. Na 2 weken trek ik de oliepeilstok eruit en zie helemaal niks, geen druppel (had een kleine beurt gehad bij aanschaf)!! Blijkt de wagen een liter olie op 450km te verbruiken! -> nieuwe klepseals €250. Een paar weken later ben ik bij Chyparse geweest om de bollen te vullen en LHM te wisselen, blijkt dat de bollen stuk voor stuk zo leeg waren dat ze op het punt zaten van ‘geven we het nog een kansje, of donderen we ze maar meteen in de container’, om maar te zwijgen over de zwarte drap die in het systeem zat. Kortom, bij autoservice Raalte kom ik niet zo snel weer terug.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Even reageren op het gesloten Timmer-vervolgtopic, over o.a. het niet serieus nemen van een 20-jarige CX-liefhebber en het aanbieden van een niet eens zo perfecte CX van 11.000 euro.
- Voor een verkoper hoort mensenkennis één van zijn grootste bekwaamheden te zijn. Je proeft dus snel genoeg of iemand serieus is en dat kan ook een 20-jarige zijn. Ik was zelf ook 20 toen ik mijn eerste CX Prestige kocht en daarna zijn nog zes CX’en gevolgd. Noem dat maar eens niet serieus.
- De prijzen van gebruikte auto’s worden in ons vrije marktmechanisme niet bepaald door de verkopers (alhoewel die dat wel denken en pogen), maar door de kopers. Als een auto te duur is laat het publiek hem gewoon staan. Op dit moment mag alleen een uitzonderlijk mooi gerestaureerde CX en tenminste zaken als airco en lederen bekleding aan boord bedragen boven de 10.000 euro opbrengen. Voor de liefhebbers is het met een CX hosanna hier en hosanna daar, maar het blijft gewoon een oud stuk ijzer waarvan hooguit de exemplaren uit de eerste bouwjaren voorzichtig aan de klassiekerstatus beginnen te snuffelen. Met een gelikte en bijna doodgepoetste auto van 12 mille is de kans om pech te krijgen net zo groot als met een goed onderhouden roestbonk die de taxateur hooguit 2.000 euro waard vindt. Zeker al lokkertjes met weinig kilometers kunnen voor de nodige problemen zorgen, want auto’s - en CX’en helemaal! - houden niet van stilstaan.
Inderdaad volgt hieruit dat de restauratiekosten van een CX de opbrengst van de auto overstijgen. Met andere woorden: een CX restaureren is alleen leuk voor jezelf, maar niet interessant voor de handel. Dit geldt echter voor vrijwel al zijn tijdgenoten (tenzij het om een exoot als een Lamborghini gaat) en eigenlijk vaak ook nog voor echte klassiekers.
Zolang de vraag naar CX’en slap blijft en vooral de duurdere exemplaren heel lang blijven staan kun je stellen dat een voorbeeldauto als die van Timmer veel te hoog geprijsd is.
En bijna niemand geeft garantie op een occasion van 20 jaar oud!
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
ik denk dat dit uit de hand gaat lopen ,ik ben ook voor een slotje
nogmaals ik heb niemand de grond in willen trappen
_________________
Groet Roy
Ik snap ook niet waarom dat topic nu weer gesloten moet worden, soms gaat dat hier veel te snel !!
Niet zo bang allemaal, het ging best wel fatsoenlijk en het is interresant om de ervaringen met Timmer te lezen. Timmer is in menig opzicht een interresante dealer wat betreft prijs/kwaliteit/klantvriendelijkheid/service in het Noorden.
Bij garages is het zo;
voor de een ben je uniek en voor de ander ben je de grootste ***
ik vind dat je daar moet gaan waar jij je het prettigst bij voelt.
Mijn laatste ervaring met de Opeldealer was ook een aparte.
De klant was écht aan het zeuren. na 2 jaar bleken de voorremblokken op (kmstand onbekend) de klant kreeg géén nieuwe, maar moest ze gewoon betalen!
Sjah, lijkt me niet meer dan logisch toch?
Nou, de klant liep echt schreeuwend en tierend de tent uit….als er toen een opelforum was, weet ik zeker dat er een negatief draadje aankwam!
Ik hoor graag twee verhalen!
René van Maren schreef:Mijn laatste ervaring met de Opeldealer was ook een aparte.
De klant was écht aan het zeuren. na 2 jaar bleken de voorremblokken op (kmstand onbekend) de klant kreeg géén nieuwe, maar moest ze gewoon betalen!
Sjah, lijkt me niet meer dan logisch toch?
Nou, de klant liep echt schreeuwend en tierend de tent uit….als er toen een opelforum was, weet ik zeker dat er een negatief draadje aankwam!
Ik hoor graag twee verhalen!
dit is dus wat ik bedoel
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Natuurlijk heb je ook genoeg volstrekt onredelijke klanten. Ik heb ook jarenlang in de autohandel gewerkt en zelfs ooit één keer iemand de zaak uitgezet die zich volkomen onterecht misdroeg. Maar een onredelijke klant zeg je als bedrijf een keer de waarheid en dan heb je er geen last meer van (want dan komt hij niet meer terug). Een onredelijk bedrijf wordt in ons geval soms lastig, want oudere Citroëns verdienen een specialist en die zijn niet in alle regio’s dik gezaaid. Dus je hebt ze niet voor het uitkiezen, als er één niet bevalt.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
hallo allemaal,
Na een aanrijding met mamma eend moets ik op zoek naar een nieuwe koplamp plus knipperlicht (zie draadje: rust zacht moeder eend). Via eens sloperij in Cuijk heb ik ze kunnen krijgen.
Helaas bleek ook de koplampversteller kapot! Het ook een onderdeel dat gemaakt is van een plastic soort waarvan je zeker weet als je er te lang naar kijkt, dan gaat het waarschijnlijk al kapot..maar dat ter zijde.
Dus op naar de dealer voor een nieuwe! Bij Delsink in Renkum hadden ze hem niet meer op voorraad.
”nee de zx is een al wat oudere auto daarom heeft het geen zin om onderdelen die niet meer in voorraad zijn aan te vullen. Trouwens we kunnen ze zo bestellen en dan zijn ze morgen in huis”.
Dus ik vertel die man dat ik dan wel even naar Veenendaal ga om daar te vragen of ze er één hebben, ik heb een vrije middag en dan is het meteen maar geregeld.
“Wacht maar ik bel ze wel even!” ..“Nee ze hebben hem ook niet liggen! In Ede misschien wel”, ik bel even”.
Ook niet, dus maar bestellen dan en een andere vrije middag zoeken voor het monteren van de lamp.
Helaas bleek ik de volgende dag voor niets te zijn gekomen want bij de doos met bestelde onderdelen bleek ie niet te zitten. “Dat wordt dan helaas maandag”.
Maandagochtend werd ik gebeld: “uw onderdeel is aangekomen!!”.
Dat noem ik nog eens service voor een onderdeeltje van €12.83 incl. Btw. Het is niet zo dat ik de deur daar plat loop, maar blijkbaar hadden ze me herkend van vorig jaar een keer toen ik ook eens iets besteld heb, want ze hadden nog mijn naam en nummer. Terwijl dat helemaal niet ter sprake was gekomen.
Dus voor een klein onderdeel heeft Delsink in Renkum 2 telefoontjes gepleegd naar de collegadealer en ook een keer naar mijn mobiel om te melden dat het aangekomen is. Het is dus zeker mogelijk om ook met een oudere citroen door de dealer serieus behandeld te worden.
Helemaal goed!!
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Zo zie je maar weer hoe het ook kan! Sommige bedrijven helpen gewoon nog met plezier hun klanten.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Dit jaar ook weer de APK laten doen bij Ruesink in Enschede. De ontvangst: “Ah meneer Kok, zonder een Bix ben je Nix!”
Wederom zoals vorig jaar een no-nonsense keuring, toen de remleidingen geroest met kraters bleken werd er met het halve bedrijf overlegd wat het makkelijkste/beste was.
Uiteindelijk werd er een offerte opgesteld samen met mij, werd er nog wat aan de prijzen gemorreld (uurloon is 65 euro, maar voor oude auto’s rekenen we 10% korting… Handremkabel krijg je er van mij bij… Ik reken 6 uur, als het minder wordt reken ik minder en als het meer wordt reken ik alsnog 6 uur…)
Volgend jaar weer, ik kom er met plezier!
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
even een klein updateje over de Visa garage in amsterdam. Die is er mee opgehouden….
eXaMple schreef:even een klein updateje over de Visa garage in amsterdam. Die is er mee opgehouden….
Oh ?
Ik heb daar in een grijs verleden nog eens een BX gekocht….jammer, waren echte Citrofielen.
Totaal aantal Berichten: 367
Geregistreerd: 20-10-2005
- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
Yeah! Ook weer een mooie ervaring met een garage.
Maandag de AX plaisir weggebracht bij van Bemmelen voor een reparatiepijp in de uitlaat. Trek ik op de terugweg bijna de versnellingspook eraf.
Zijn de schakelstangetjes weer helemaal gangbaar gemaakt
Groet, Rogier
even klachtje neerleggen
vorige vrijdag heb ik de pech gehad van achter een vrachtwagen te rijden
nu die week ineens uit waarbij ik op de truck lette
opeens kwam er een blok hout tevoorschijn
ik week nog even uit maar raakt men linker achterband nog even
mja 2 minuten later plat als een vijg
nuja iknaar de citroen dealer
en vroeg dus achter een nieuwe band
bestellen dus
dinsdag wou ik vertrekken achter mijn nieuwe band
en mijn wagen trekt naar rechts idd platten band
rechts vooraan dikke vijs derin
(zoals ze zeggen een ongeluk komt niet alleen)
nu ja ikke bellen twas 5u30
niemaand daar nog aanwezig
enfin woensdag mijn pa mijn andere velg binnen gedaan
en met een sjik derin te stoppen was deze klaar
ikke content
nuja
toen nog
prijskaartje
1nieuwe band michelin 205/50/17 opsteken op mijn velg
en sjik erin steken op mijn andere band
en opblazen
prijskaart 330€
nu mijn pa moest naar bandencentrale achter 4 banden voor zijn remork
en heeftis navraag gedaan
prijs voor hetzelfde 188€ nieuwe band gemonteerd en al
en 20€ voor sjik te steken en montage van velgen op de wagen
dus 208€
mja nu blijkt dat die 330€ de officiele maximum prijs is van michelin zelf
maar zeg nu is eerlijk
voor 1 band te steken en een sjik erin
pfff
Awel,
Gij moet niet naar de dealer gaan voor een nieuweband.(In belgie)
deze zijn over het algemeen duurder dan een bandencentrale.
Grt
hier de prijzen van reifen.com
Michelin 205/50 R17 ZR
Pilot Sport N2 FSL
Reifendetails Unser Preis: 168,00 € ×
Michelin 205/50 R17 89 W
Pilot Primacy G1 FSL
Reifendetails Unser Preis: 168,00 € ×
Michelin 205/50 R17 89 W
Pilot Exalto PE2 FSL
Reifendetails Unser Preis: 168,00 € ×
Michelin 205/50 R17 ZR
Pilot Sport FSL
Reifendetails Unser Preis: 168,00 €
Dus die 188 bij de bandencentrale is geen gekke prijs.