Hallo,
Onderstaande email heb ik van het BXNL-forum geplukt. Misschien dat iemand van hier Marcel kan helpen.
Marcel is te bereiken op .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken).
Naar hem kun je dus je reactie sturen, niet naar mij
Hoi allemaal,
Hier dan ff een AX-vraagje:
Een lieftallige vrouwelijke collega van mij rijdt in een zeer leuk Ax-je rond.
Teweten een GT injection Chic. Dit is dus een snelle rakker met half lederen
binnenbekleding electrische raampjes en al het andere leuks wat een AX GTi ook
heeft. (97 PK en 850 kg=leuk!!).
Nu heeft een of andere @sshole haar rechtervoorspatbord in elkaar gereden zonder
een briefje achter te laten.
Mocht iemand hier zo’n spatbord met verbreder weten, in de kleur Gris Silex,
laat het dan ff weten want deze kleur is heel weinig gebruikt op de AX-jes.
Alvast bedankt voor het rondkijken!!.groet,
Marcel N
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Tja, gewoon eentje spuiten.
volgens weet ik een sloperij die nog een dergelijk voorspatbord met verbreder heeft
maar over de kleur heb ik mn twijfels. kun je evt een fototje plaatsen van desbetreffende ax??
als ik mij niet vergis kan de kleur die ik in gedachte hebben wel eens kloppen. maar een foto of de kleurcode kom ik een heel eind
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Zoals eerder gemeld weet ik zelf er niks van… Voor alle reacties of foto’s moet je Marcel zelf mailen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Een beetje off-topic, maar “97 PK en 850 kg=leuk” voor een AX-GT :
Voor zover ik het weet is het een gewone 1.4i (KDY) met monopoint injectie en iets van 75PK, welke ook in de ZX ligt, de AX-GTI heeft een 1.4i multipoint met bijna 100PK. Het gasklephuis compleet met injector in mijn ZX met 1.4i komt namelijke uit een AX-GT met half leren interrieur en dat rijd al een tijdje erg goed
ZX1.4i schreef:Een beetje off-topic, maar “97 PK en 850 kg=leuk” voor een AX-GT :
Idd, gewoon 75 PK. Bovendien weegt zelfs de GTI nog niet eens 800 kilo. Maar leuk blijft de auto zeker.
Zie hier een topic van de eigenaresse van de auto zelf…
Probleem is dat je een zijscherm moet vinden in dezelfde kleur (deze kleur is vrij zeldzaam) maar ook nog eens met de bevestigingspunten voor de spatbordverbreder.
Ik wens haar veel succes!
Rob GT schreef:
Volgens mij kun je alleen met een soort PC Hoofttractor zo’n deuk rijden!!:shock:
Lekkere hork die dat op zijn/haar geweten heeft
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
een klootzak die dit flinkt zonder briefje
maar deze schade is te herstellen haar vorige ax niet
en idd 75 PK en 730 KG
ow en de 2de prijs op Speed met sprintjes is mogelijk met dit type GT
en helaas de kleur is idd een moeilijk vindbare op de sloop
Bezoek en beleef de enige Citroën AXClub! http://www.axclub.net
en mijn Xantia 2.0SX rijdt ook super!
Ik heb er niet zoveel verstand van (ben vrouw)...
Maar naar het schijnt heeft een GT chic 85pk omdat dat ding een carburateur heeft…Of is dit gewoon een fabeltje…
Wil het wel eens weten…heb zelf ook een AX GT chic namelijk..
Groetjes, Caroline
In Nederland:
GT’s met carburatie hebben 85 pk & met injectie+ kat 75 pk. De injectie-modellen met katalysator zijn in het voorjaar van 1989 gekomen. De Chic was er begin 1991, dus altijd met kat. You do the math.
In het buitenland (b.v. België) zijn carburatie modellen t/m 1992 geleverd. Indien een AX GT Chic daar zou zijn geleverd, dan is dat wel met het 85 pk-blok.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
rb schreef:GT’s met carburatie hebben 85 pk & met injectie+ kat 75 pk. De injectie-modellen met katalysator zijn in het voorjaar van 1989 gekomen.
De GT’s met carburatie hadden 2 carburateurs; 84 pk/709 kg. Alle GT’s waren uitgerust met scherpere nokkenas en kortere versnellingsbakverhoudingen. Verder inderdaad een gewoon 1.4 KDY-blok.
De door mij genoemde 85 pk komen regelrecht uit de AX folder. Dat Citroën verschillende maatstaven aanhoudt m.b.t. de (DIN) pk en (ECE) kw valt buiten dit bestek.
Overigens heeft een AX GT indien uitgerust met carburateur 1 zgn. ‘dubbele’ carburateur en niet 2 carburateurs. Dat is de Sport (1294cc met 95 pk).
Joost schreef:een klootzak die dit flinkt zonder briefje
maar deze schade is te herstellen haar vorige ax niet
en idd 75 PK en 730 KG
ow en de 2de prijs op Speed met sprintjes is mogelijk met dit type GTen helaas de kleur is idd een moeilijk vindbare op de sloop
mmmzz…. er staat hier vlakbij nog een AX Image die heeft ong. dezelfde kleur… moet je rond middernacht maar ffe shoppen
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
rb schreef:De door mij genoemde 85 pk komen regelrecht uit de AX folder. Dat Citroën verschillende maatstaven aanhoudt m.b.t. de (DIN) pk en (ECE) kw valt buiten dit bestek.
Waar reageer je op?
rb schreef:Overigens heeft een AX GT indien uitgerust met carburateur 1 zgn. ‘dubbele’ carburateur en niet 2 carburateurs. Dat is de Sport (1294cc met 95 pk).
Oh, pardon, dat is ook zo.