hey hey
ik heb een radio die ik aangesloten heb. doet het verder prima. lang leve iso maar goed… toch een vraag… radio is nu zo aangesloten dat ik em zelf aan moet zetten na dat ik het contact heb omgedraaid. uit zetten zelfde verhaal. er zit standaard in de auto 1 voedings kabeltje en dat is de permanente voedingsspanning neem ik aan.
nu wil ik em dus zo aansluiten dat ie uitgaat(en aan) als ik de sleutel omdraai en contact maak.
volgens het boekje van de radio moet ik de geel/rode draad(A4) op een geschakelde voedingsspanning aansluiten. maar mijn vraag is dus…. welke kan ik daar het beste voor gebruiken???
oh het gaat trouwens om een bx 19 tzi en een philips rc624
alvast bedankt,
byung
Re: radio aansluiten
byung schreef:hey hey
ik heb een radio die ik aangesloten heb. doet het verder prima. lang leve iso maar goed… toch een vraag… radio is nu zo aangesloten dat ik em zelf aan moet zetten na dat ik het contact heb omgedraaid. uit zetten zelfde verhaal. er zit standaard in de auto 1 voedings kabeltje en dat is de permanente voedingsspanning neem ik aan.
nu wil ik em dus zo aansluiten dat ie uitgaat(en aan) als ik de sleutel omdraai en contact maak.
volgens het boekje van de radio moet ik de geel/rode draad(A4) op een geschakelde voedingsspanning aansluiten. maar mijn vraag is dus…. welke kan ik daar het beste voor gebruiken???
oh het gaat trouwens om een bx 19 tzi en een philips rc624
alvast bedankt,byung
Inderdaad erg handig die iso-dingen. Gelukkig kun je trouwens ook ISO-stekkers met losse draden (zelf aan je BX knopen) kopen; soms zit dat ook bij de radio.
Als je nog even verder RTFM’t in het BX-handboekje dan zie je dat je daarvoor de grijze draad (evt nog met rode stekker) moet hebben.
Deze gaat aan zodra het contact op accesoirestand staat.
Handiger vind ik zelf een constante plus, meja, zelf weten…
Bedenk wel dat je de constante plus wel nodig hebt voor het geheugen van de radio etc…. tis maar een tip….
Ich bin ein Breaker
volgens me boekje zou je 2 voedings kabels aan kunnen sluiten een permanente en daarnaast een geschakelde.
het moet toch mogelijk zijn om je radio aan en uit te zetten zonder dat je radio gaat lijden aan geheugenverlies?
byung schreef:volgens me boekje zou je 2 voedings kabels aan kunnen sluiten een permanente en daarnaast een geschakelde.
het moet toch mogelijk zijn om je radio aan en uit te zetten zonder dat je radio gaat lijden aan geheugenverlies?
Ja. Maar je _hebt_ nu toch al een constante plus, je hoeft dus alleen nog maar de grijze op de hoofdvoeding v/d radio aan te sluiten - en klaar.
Ich bin ein Breaker
hm… das ook best leuk