Bram schreef:ZX1.4i schreef:Bij Kwikfit werken ook zulke sukkels.
Lijkt me wel een aardige *TEST*.......om met een BX zomaar wat Kwikfit’s binnen te rijden en te vragen of ze er ook nieuwe KONI’s onder willen zetten !
(met het excuus dat je er zelf geen verstand van hebt)En dan niet de Werkplaats-Chef aanspreken natuurlijk (alhoewel )...maar een beginnend monteurtje.
En als je er dan eentje treft, die zegt….ja hoor….zet hem maar op de brug dan kijk ik er even onder welke er op moeten.
Zie je het al voor je…....zo’n knaap die dan aan je veerpoten gaat zitten trekken…...en die Werkplaats-chef erbij haalt, welk *type* KONI het eigenlijk is ?
:17 lol
ik had het er toevallig gister over met mijn vriendin toen ik naar nieuwegein reed in de BX. zou wel errug gaaf zijn als we het HP systeem in de zx konden inbouwen
maarja, niet echt haalbaar ben ik bang
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
ONhaalbaar, beste Metro…je bouwt zowat een compleet andere auto.
Als je zo graag HP wilt rijden, dan zit er niks anders op dan OF….een BX….of een Xantia te kopen.
Alleen…...dan zit je v.w.b. de BX met een auto die minimaal 11 jaar oud is (Berline tot 1993) en een Break tot 94 geleverd (en heel soms tref je nog een 95’er aan)....met vaak reparatie’s aan de veerpoten, leidingen, Oktopus…enz..
Een Xantia is natuurlijk een hele mooie auto….veel stiller, alleen die stoelen hè ?
(zitten lang zo lekker niet als de luxe BX stoel)
En die weegt ruim 200 kg zwaarder…DUS meer WB en ook hoger gebruik in brandstof.
Daarom schreef ik vorig jaar al eens een keer op het Xantiaforum, dat ik het een slechte zaak vond van Citroën…dat ze de opvolger van de BX (welke dat is, zijn we nog steeds niet uit…de ZX of de Xantia) niet rond de 1000 kg hebben gehouden, met HP-vering…...een gemiste kans dus
Bram schreef:ONhaalbaar, beste Metro…je bouwt zowat een compleet andere auto.
Als je zo graag HP wilt rijden, dan zit er niks anders op dan OF….een BX….of een Xantia te kopen.
Alleen…...dan zit je v.w.b. de BX met een auto die minimaal 11 jaar oud is (Berline tot 1993) en een Break tot 94 geleverd (en heel soms tref je nog een 95’er aan)....met vaak reparatie’s aan de veerpoten, leidingen, Oktopus…enz..
Een Xantia is natuurlijk een hele mooie auto….veel stiller, alleen die stoelen hè ?
(zitten lang zo lekker niet als de luxe BX stoel)
En die weegt ruim 200 kg zwaarder…DUS meer WB en ook hoger gebruik in brandstof.Daarom schreef ik vorig jaar al eens een keer op het Xantiaforum, dat ik het een slechte zaak vond van Citroën…dat ze de opvolger van de BX (welke dat is, zijn we nog steeds niet uit…de ZX of de Xantia) niet rond de 1000 kg hebben gehouden, met HP-vering…...een gemiste kans dus
sterker nog, de C5 is NOG eens 300kg zwaarder als de xantia. dus als ik van de bx zou overstappen naar een c5 ben ik bijna 600kg zwaarder !!!
alleen maar omdat ik HP wil blijven rijden.
echt jammer dat de zx en ook de xsara’s het systeem niet hebben.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
ZX-Cruiser schreef:En een XM dan ?
Weegt 1305 kg…...een 2.1 D dan, in Berline uitvoering. (‘90-‘94)
Nee….Metro heeft gelijk, het IS en Blijft jammer dat ze ook NU….dus na het jaar 2000, de C3 en/of C4 niet met HP hebben uitgevoerd.
Dat is ook voor mij 1 van de belangrijkste redenen geweest om te stoppen met de BX….en over te schakelen op de ZX.
Dan maar geen HP…..alhoewel je dat na ruim 13 jaar wel vies tegenvalt, hoor.
Bram schreef:ZX1.4i schreef:Bij Kwikfit werken ook zulke sukkels.
Lijkt me wel een aardige *TEST*.......om met een BX zomaar wat Kwikfit’s binnen te rijden en te vragen of ze er ook nieuwe KONI’s onder willen zetten !
(met het excuus dat je er zelf geen verstand van hebt)En dan niet de Werkplaats-Chef aanspreken natuurlijk (alhoewel )...maar een beginnend monteurtje.
En als je er dan eentje treft, die zegt….ja hoor….zet hem maar op de brug dan kijk ik er even onder welke er op moeten.
Zie je het al voor je…....zo’n knaap die dan aan je veerpoten gaat zitten trekken…...en die Werkplaats-chef erbij haalt, welk *type* KONI het eigenlijk is ?
Dan krijg je waarschijnlijk te horen dat ze alleen Gabriel rommel monteren
Het beste is om een sexy geklede vrouw met verborgen camera te sturen naar de Kwikflut, dat komt wat betreft “ik heb er geen verstand van” nog geloofwaardiger over
Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 31-12-2003
- Xsara 1.9 TD Prestige Break
metro2005 schreef:Thrillseekah schreef:Als je het over aasgieren gebt…
IK WIL DIE VEREN WEL OVERNEMEN
haha okee zal het noteren
het zijn apex veren die eronder zitten.
Heb je ze er al onder weg??? heb vandaag ff gevraagd wat me het gaat kosten om ze eronder te laten zetten…. en voor minder dan 100 euro ben ik klaar.. en aangezien ik een mooie meevaller had met de apk vandaag.. houd ik mooi geld over voor de veren…
Thrillseekah schreef:metro2005 schreef:Thrillseekah schreef:Als je het over aasgieren gebt…
IK WIL DIE VEREN WEL OVERNEMEN
haha okee zal het noteren
het zijn apex veren die eronder zitten.Heb je ze er al onder weg??? heb vandaag ff gevraagd wat me het gaat kosten om ze eronder te laten zetten…. en voor minder dan 100 euro ben ik klaar.. en aangezien ik een mooie meevaller had met de apk vandaag.. houd ik mooi geld over voor de veren…
ja ja ja, zijn ze er al vanonder????
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 31-12-2003
- Xsara 1.9 TD Prestige Break
Dus jij hebt je koni’s inmiddels al?????????
Zal ff PM’en naar Metro
Bram schreef:ZX1.4i schreef:Bij Kwikfit werken ook zulke sukkels.
welk *type* KONI het eigenlijk is ?
De meeste hebben toch gele koni’s ????
De bix heeft groene koni’s!!
De mijne dan tenminste
hij ziet er hier toch wel een stuk lager uit als mij ZX van achter.
zitten hier die Koni’s al onder???
/edit
ik zie het al, de caravan zit erachter ops:
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
Patrick schreef:
hij ziet er hier toch wel een stuk lager uit als mij ZX van achter.zitten hier die Koni’s al onder???
/edit
ik zie het al, de caravan zit erachter ops:
was ie maar zo laag zonder iets erachter ja
hier was het nog zonder gele koni’s
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
ben toch ook benieuwd met wat er met de veren gaat gebeuren.
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 31-12-2003
- Xsara 1.9 TD Prestige Break
Wat????????????? Is dat makkelijk zelf te doen????? Je weet hoe a-technisch ik ben qua auto’s maar als ik op zoek ga naar veren dan worden altijd dezelfde weer gegeven voor de 1.9 en de 2.0 zou toch moeten passen lijkt me zo…
Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 31-12-2003
- Xsara 1.9 TD Prestige Break
Achterwielen.. het gaat (volgens mij) om de voorkant.. Ik heb niet echt het gereedschap om daar veren van te vervangen..
ZX-Cruiser schreef:Oh ok dacht dat het om de achter schokdempers ging..
Voorkant is wat lastiger en vraagt wat apartere tools idd.
gaat om de voorste veren en de achterste schokdempers
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX