2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
ventilator probleem
deeluh
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 01-06-2005

- ID/DS ID19P
- C6 (2005-2012) 2.7 HDi Exclusive
Gepost: 18 juli 2005 12:59 PM
  [ # 16 ]

Om nog even terug te komen op de Xm. Ik heb een soortgelijk probleem. Echter doet de ventilator het bij mij helemaal niet. Dus ook niet in de hoogste stand. Ik heb de ventilator al uitgebouwd en de spanning op de stekkers gecontroleerd. Die was goed (13.5V). Ook heb ik de 2 draden gechecked waar de schuifmeter in het dashboard op aangesloten zit. Met een ohmmeter nam ik keurig teruglopende waarden waar. Die is dus ook goed.
Mijn vraag is dus: kan het toch aan de transistors liggen en zo ja hoe kan ik die doormeten? Of is gewoon mijn motor kapot.

gr. Jordi

Citroëns tot op heden:
GSA X3 (‘81), CX 25 GTI (‘87), ID19P (‘65),
XM 2.0 16v (‘95), XM 2.0 16v (‘96),
C5 2.0 16v (‘02), C6 2.7 HDI (‘06).

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 18 juli 2005 08:35 PM
  [ # 17 ]

Er zit een weird aardecontactje van dat kleine printplaatje aan het koellichaampje. Die zou je eens schoon kunnen maken. Daarvoor moet je de printplaat wel van het koellichaam afhalen. Als je die er dan toch afhebt, kun je ook ff de printbaantjes nalopen met een soldeerbout. Bij mij deed de ventilator het dan weer wel en dan weer niet. Nadat ik dat contact had schoongemaakt en de print weer een beetje had gefatsoeneerd, was alles weer ok.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
deeluh
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 01-06-2005

- ID/DS ID19P
- C6 (2005-2012) 2.7 HDi Exclusive
Gepost: 19 juli 2005 02:55 PM
  [ # 18 ]

Ik heb 2 Motorola MJ11015 transistoren besteld. Zodra die binnen zijn, ga ik ze vervangen met de orginelen. Ik houd jullie op de hoogte.

Citroëns tot op heden:
GSA X3 (‘81), CX 25 GTI (‘87), ID19P (‘65),
XM 2.0 16v (‘95), XM 2.0 16v (‘96),
C5 2.0 16v (‘02), C6 2.7 HDI (‘06).

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook