Hallo trotse mede-eigenaars
Ben zelf de trotse eigenaar van een xant uit ‘96 2.0i 8v sx met veel opties(bijna klaar met ombouwen naar vsx)
Nou heb ik vorig jaar dec. een vastloper gehad (lagerschalen weggesmolten door een defect in de olie pomp)en de hele zooi gereviseerd.Vrijwel nieuwe kop erop en de krukas afgedraaid en nieuwe lagerschalen en zuigerveer ringen gemonteerd.incl. de zuiger bussen gehoond.Hij loopt weer als een zonnetje maar er is iets nog niet helmaal pluis waar ik niet achterkom.Als ik bijv. op de snelweg een constante snelheid anhoud dan is net net of het toerental iets schommelt(dit is niet zichtbaar aan de toerental meter)(wel iets aan de auto).Laatst heb ik de stappenmotor al schoongemaakt wat niet echt veel scheelde.Zouden het de injectoren kunnen zijn of moet ik het hele injectie huis schoonmaken of toch de stappen motor vervangen?
graag lees ik van jullie.
Ik zou beginnen met de bougies nakijken indien nodig koude bougies monteren.
M’n broer had precies hetzelfde probleem met z’n BMW nadat deze gechiptuned was.
renz schreef:Aha, ik zie dat je het forum al hebt gevonden Coma, nu hopen op succes
??
Probeer eens euro 98!!! had ik ook probleem weg…
Ik geloof dat ie het andere forum ook heeft gevonden
http://forum.xantiaclub.net/profile.php?mode=viewprofile&u=1347
dat kan ik nog wel eens proberen, maar zou ik dan niet beter gewoon gelijk v-power er in kunnen pleuren?Als ik lees wat die gasten allemaal beweren over dit toverdrankje…......
Welnee geen Vpower
Gewoon bijna je tank leeg rijden en er 98 in kieperen
want het toverdrankje is toch niet zo goeg??????????
uhh ohja bedankt , renee
Zeg maar René regen renee! Ik heb geen gleuf! haha
Ik heb een xantia 1.8 8v break en heb er vanaf het begin al gebonk/bokken/trillende motor als hij moest trekken en andere ellende mee gehad.
alle sensoren vervangen, maar niets hielp.
Toen ik aan iemand vroeg of hij niet wat “rijker"moest lopen werd mij verteld dat ik er eens euro 98 in moest kieperen. (pingelde ook vaak)
Nu gaat ie als een speer!!
Soms tankt mijn vrouw en die gooit er 95 in… ik merk het als gauw!
Kortom het proberen waard!!! en niet na 10km al mokken! gewoon doorrijden.
zijn je injectoren ook wel eens schoongemaakt???
nee bij de revisie beurt heb ik alleen alle draaiende delen van de motor schoongemaakt.Wat betreft het injectie huis had ik zo iets van ,als het het nog goed doet .........afblijven.ohja de stappenmotor is wel schoongemaakt, daar zat best wel veel zwarte troep(roet?) op.
maar ik ga de ‘98-er peut proberen en dan hoor je het wel.
gr mk
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
René van Maren schreef:renz schreef:Aha, ik zie dat je het forum al hebt gevonden Coma, nu hopen op succes
??
Probeer eens euro 98!!! had ik ook probleem weg…
Euro 98 bestaat helaas niet, dat heet Super Plus 98. Maar een Xantia 8V zou gewoon op 95 moeten kunnen lopen. Is er niet ergens een vacuumleiding verstopt?
geeft dat dan zo’n storing?
En waarmee zou die dan verstopt moeten zitten, loopt toch alleen lucht doorheen?
Tevens is het de moeite misschien waard om te vertellen dat als de motor koud (echt koud) is hij in z’n 2 bij het gas geven stottert totdat je het gas effe intrapt dan is het weg, nou weet ik niet of dat hiermee verband houd.
maar het schommelen is enkelt als je een constante snelheid rijdt.Er zijn geen problemen met gas geven of gas los laten.
nog zoiets vreemds:
in de tankdop staan 3 symbolen:
sp95-sp-98 - en super met een kruis erdoor?????????
mag er nu wel of niet super in???
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
coma schreef:nog zoiets vreemds:
in de tankdop staan 3 symbolen:
sp95-sp-98 - en super met een kruis erdoor?????????mag er nu wel of niet super in???
Wel Super Plus, maar geen Super (=loodvervanger). Alles dat ongelood is mag er in dus: zowel euro95 als Super Plus 98.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
coma schreef:geeft dat dan zo’n storing?
En waarmee zou die dan verstopt moeten zitten, loopt toch alleen lucht doorheen?
Verstopte vacuumleidingen kunnen voor tal van ontstekingsproblemen zorgen, met name accelereren en hoge toeren. Alle leidingen even laten doorblazen.
nou bedankt is dat tenminste opgehelderd.
gr Marco
Handjes schreef:coma schreef:nog zoiets vreemds:
in de tankdop staan 3 symbolen:
sp95-sp-98 - en super met een kruis erdoor?????????mag er nu wel of niet super in???
Wel Super Plus, maar geen Super (=loodvervanger). Alles dat ongelood is mag er in dus: zowel euro95 als Super Plus 98.
Niet dus: loodvrij 91 (good-old normaal-loodvrij) mag dus niet (hier in de buurt volop verkrijgbaar als benzin-bleifrei). Gaat geheid pingelen.
sp95: sans plomb 95 (euro 95, super-bleifrei)
sp98: sans plomb 98 (superplus)
Vraagje: mag de Duitse V-power er dan wel in (RON100)?