Ik heb laatst gehoord dat er ook een digitaal dashboard bestaat voor een BX. Weet iemand of je deze in een BX kan plaatsen met een normaal dashboard en of je deze los kan kopen? En heeft iemand hier een plaatje van?
Lijkt mij erg gaaf, zo’n dashboard
bestaat er ook een middensteun voor een BX? Zo ja, waar haal je dat?
"Intel Inside" is geen product informatie, eerder een waarschuwing!
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Als je het toevallig hebt over het dashboard van de BX Digit wordt het waarschijnlijk lastig, o.a. de kabelboom zal wat moeten worden aangepast. En dat kan dan alleen in een BX type 1, want anders zul je het complete dashboard van een type 1 moeten overbouwen (ik denk wel dat dat mogelijk is, maar zie er maar eens een te vinden…).
Had je deze draad al bekeken? Zie . Als je handig bent met electronica kun je misschien zelf wel wat experimenteren.
En een middenarmsteun bestaat wel voor de BX, is echter erg zeldzaam en moeilijk aan te komen, erg gewild bij liefhebbers, alhoewel ik ‘m persoonlijk nooit heb gemist. Maar het maakt je interieur natuurlijk wel mooi af.
Dat DIGIdash, gaat nooit passen in een BX II of III. Armsteun zou je op Marktplaats moeten zoeken, daar worden ze toch wel met regelmaat aangeboden.
Ik zal proberen zelf ook een armsteun te maken. Ik heb er 1 in m’n BX zitten en het ziet er vrij eenvoudig uit. Ik vind het niet mooi, maar het rijd wel prettiger (minder vermoeiend).
thnx! Met dat dashboard ga ik wel een keer spelen. Ben elketricien geweest, dus dat moet wel lukken
Verder…wat is een gangbare prijs voor een armsteun?
greetz,
Jeff
winnetou schreef:Als je het toevallig hebt over het dashboard van de BX Digit wordt het waarschijnlijk lastig, o.a. de kabelboom zal wat moeten worden aangepast. En dat kan dan alleen in een BX type 1, want anders zul je het complete dashboard van een type 1 moeten overbouwen.
Een BX Digit dashboard is, zoals gezegd, niet te monteren in een BX van het type wat jij hebt, omdat het dashboard geheel anders van vorm is. Daarnaast heeft de Digit een geheel eigen kabelboom.
Zo ziet zo’n Digit dash eruit:
En zo ziet het eruit als je rijdt (let niet op de rode lampjes, het LHM-peil was een beetje laag):
winnetou schreef:(ik denk wel dat dat mogelijk is, maar zie er maar eens een te vinden…).
Ik heb er 1 gevonden op Citro Mobile 2004 voor € 80 :
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Hoi Worb80, ik verwachtte je al. Ik bedoelde niet zozeer alleen het tellerblok, maar het complete dashboard van een type 1, om die dan over te bouwen in een type 2, wat ik trouwens wel zonde zou vinden van de oorspronkelijke type 1 waar dat dashboard uit zou komen, op de sloop zie je ze ook niet zoveel meer…. Anders zal het inderdaad erg moeilijk (zeg maar bijna onmogelijk) worden.
@Jeffer: ik denk dat je die andere draad maar in de gaten moet houden, kan wel eens interessant voor je zijn.
winnetou schreef:
@Jeffer: ik denk dat je die andere draad maar in de gaten moet houden, kan wel eens interessant voor je zijn.
dat andere draadje is nogal dood. ‘t Digi-dash (a.k.a. Digit2) project is op de lange baan geschoven door tijdgebrek. Ik heb er nog een HEEL klein beetje aan gewerkt in de week voor ik m’n auto kocht, maar sindsdien helemaal niet meer. Ik heb wel wat ideeën in m’n hoofd zitten als mogelijke toevoegingen, maarja, zonder tijd is dat wat moeilijk te realiseren.
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Oh… jammer. Ik weet zelf knap weinig af van elektronica, dus ik hou me verre van commentaar, maar ik vond het een leuke draad om te lezen, erg interessant. Ik hoop dat je er later weer aan toe komt, ben erg benieuwd!
winnetou schreef:Oh… jammer. Ik weet zelf knap weinig af van elektronica, dus ik hou me verre van commentaar, maar ik vond het een leuke draad om te lezen, erg interessant. Ik hoop dat je er later weer aan toe komt, ben erg benieuwd!
Het is ook heel leuk om eraan te werken, het kost alleen veel tijd. Het is niet zinnig om er elke dag 15 minuten aan te werken, aangezien dat gewoon nutteloos is. als je er aan werkt, moet je het meteen goed doen: 6 uur per dag ofzo.
Ik moet zeggen…vet dashboard! Maar het ziet er naar uit dat het flink knutselen wordt voordat je dat dashboard in een type 3 BX kan zetten.
Welk draadje moet ik hebben?
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
thnx :cheer4
winnetou schreef:Hoi Worb80, ik verwachtte je al. Ik bedoelde niet zozeer alleen het tellerblok, maar het complete dashboard van een type 1, om die dan over te bouwen in een type 2, wat ik trouwens wel zonde zou vinden van de oorspronkelijke type 1 waar dat dashboard uit zou komen, op de sloop zie je ze ook niet zoveel meer…. Anders zal het inderdaad erg moeilijk (zeg maar bijna onmogelijk) worden.
Het is inderdaad té zonde om er een type 1 voor op te offeren. Bovendien heb je een andere stuurstang nodig, want die is anders bij de type 1.
Ik heb op sloperij Damen in Tilburg wel eens 2 type 1’s naast elkaar zien staan, maar die waren al redelijk leeggeplukt. Verder heb ik in Nederland nooit een type 1 BX gezien. Wel in Frankrijk, waar je ze met bosjes bij elkaar ziet staan.
Ami 8 Club (1970)
wij hebben nog een bordeaux rode type 1 BX 16 TRS gehad.
die had het audio pakket erin zitten. 2 koptelefoon aansluitingen in het middelconsole en speakers achterin boven de achterste zijruitjes.
helaas is de auto op de sloop beland nadat deze op verscheidenen vitale plekken aan het doorroesten was. technisch kwamen er ook dermate hoge kosten aan, dat me vader toen der tijd gekozen heeft voor de blauwe GTi die nu in mijn bezit is.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
vortex schreef:wij hebben nog een bordeaux rode type 1 BX 16 TRS gehad.
die had het audio pakket erin zitten. 2 koptelefoon aansluitingen in het middelconsole en speakers achterin boven de achterste zijruitjes.
Zoals dit dus?
Ami 8 Club (1970)