Kan iemand mij vertellen of de de startmotor van een BX GTi 16v dezelfde is als de startmotor van een BX 19 TZi?
Is het makkelijk om de startmotor te vervangen. De mijne heeft het namelijk opgegeven nu het koud geworden is…....
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
das wel een erg gave link zeg!!
ik heb hem voor de zekerheid maar even gedownload deze pdf file.
weet je of ze nog meer types hebben ?
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Jaspuspor schreef:PS:
Hoe download jij het PDF betand ???
Ik heb het geprobeerd, maar het is niet gelukt !!
Rechter muisknop op bovenstaande link en dan ‘Save link target as…’ of ‘Doel opslaan als…’. Locatie zoeken op je computer en daar opslaan. Even 5-50 minuten wachten en het bestand is gedownload (het is 11,8 Mb groot).
Bedankt voor deze prachtige link! Heb het document ook direct maar gedownload. Scheelt me de volgende keer ook weer een hoop zoekwerk als er nog eens iets stuk gaat
Aangezien er dus maar 2 types startmotoren zijn voor de BX, zal de 16v startmotor inderdaad wel gelijk zijn aan de andere 1900 benzine modellen.
Ga het gewoon proberen. Als het weer wat minder koud is….......
Toch nog even de vraag of iemand ervaring heeft met het vervangen van de startmotor van de GTi 16v, aangezien ik op een BX-kluspagina op internet las dat bout 3 op een dusdanige plek zit (onder of achter de motorsteun) dat de motor iets gelicht moet worden om deze los (en later weer vast) te kunnen zetten. Het lijkt me een ###verhaal, maar ben zelf nog niet op de (veel te koude) grond van de parkeergarage onder de BX gaan liggen om te kijken hoe het ongeveer zit….....
Voor de link van de BX doehetzelf pagina moet je even kijken op de pagina van de BX club Nederland.
Onder de weblinks staat o.a. de BX doityourself pagina. Ik vind het zelf niet echt een overzichtelijke pagina, maar soms haal je er wel eens iets nuttigs van af.
PS: de parkeergarage (in de catacomben van het apartementencomplex) is niet echt een ideale sleutelplek. Had pas al bijna ruzie door dat de BX een beetje LHM had gelekt
Nou ja, ze staat in elk geval veilig en droog
chris schreef:(...)PS: de parkeergarage (in de catacomben van het apartementencomplex) is niet echt een ideale sleutelplek. Had pas al bijna ruzie door dat de BX een beetje LHM had gelekt
Nou ja, ze staat in elk geval veilig en droog
Zeiltje er onder doen. Wieltjes er op zetten, wordt het ook niet gejat.
Schijt aan originaliteit.
chris schreef:Toch nog even de vraag of iemand ervaring heeft met het vervangen van de startmotor van de GTi 16v, aangezien ik op een BX-kluspagina op internet las dat bout 3 op een dusdanige plek zit (onder of achter de motorsteun) dat de motor iets gelicht moet worden om deze los (en later weer vast) te kunnen zetten. Het lijkt me een ###verhaal, maar ben zelf nog niet op de (veel te koude) grond van de parkeergarage onder de BX gaan liggen om te kijken hoe het ongeveer zit….....
Lijkt me heel vreemd, want geen enkele motorsteun zit ook maar enigszins in de buurt van de startmotor. Ik denk dat je bij het verkeerde (motor)type zit te lezen.
Je kunt trouwens twee dingen doen… priegelen van onderaf of het inlaatspruitstuk eraf halen en zeeen van ruimte hebben van bovenaf. Kost je wel een pakking extra, en wat schoonmaakwerk. Misschien is het zelfs de enige manier bij een 16v, ik heb het nog niet geprobeerd.
Marcel
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…