Startmotor BX GTi 16v
chris
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 01-01-2004

Gepost: 01 januari 2004 05:07 PM

Kan iemand mij vertellen of de de startmotor van een BX GTi 16v dezelfde is als de startmotor van een BX 19 TZi?

Is het makkelijk om de startmotor te vervangen. De mijne heeft het namelijk opgegeven nu het koud geworden is…....

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 03 januari 2004 12:22 AM
  [ # 1 ]

das wel een erg gave link zeg!!
ik heb hem voor de zekerheid maar even gedownload deze pdf file.
weet je of ze nog meer types hebben ?

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 03 januari 2004 01:22 PM
  [ # 2 ]
Jaspuspor schreef:

PS:

Hoe download jij het PDF betand ???

Ik heb het geprobeerd, maar het is niet gelukt !!

Rechter muisknop op bovenstaande link en dan ‘Save link target as…’ of ‘Doel opslaan als…’. Locatie zoeken op je computer en daar opslaan. Even 5-50 minuten wachten en het bestand is gedownload (het is 11,8 Mb groot).

Profiel  
 
chris
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 01-01-2004

Gepost: 04 januari 2004 04:34 PM
  [ # 3 ]

Bedankt voor deze prachtige link! Heb het document ook direct maar gedownload.  Scheelt me de volgende keer ook weer een hoop zoekwerk als er nog eens iets stuk gaat Crying or Very sad

Aangezien er dus maar 2 types startmotoren zijn voor de BX, zal de 16v startmotor inderdaad wel gelijk zijn aan de andere 1900 benzine modellen.

Ga het gewoon proberen. Als het weer wat minder koud is….......

Profiel  
 
chris
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 01-01-2004

Gepost: 04 januari 2004 04:57 PM
  [ # 4 ]

Toch nog even de vraag of iemand ervaring heeft met het vervangen van de startmotor van de GTi 16v, aangezien ik op een BX-kluspagina op internet las dat bout 3 op een dusdanige plek zit (onder of achter de motorsteun) dat de motor iets gelicht moet worden om deze los (en later weer vast) te kunnen zetten. Het lijkt me een ###verhaal, maar ben zelf nog niet op de (veel te koude) grond van de parkeergarage onder de BX gaan liggen om te kijken hoe het ongeveer zit….....

Profiel  
 
chris
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 01-01-2004

Gepost: 06 januari 2004 10:50 PM
  [ # 5 ]

Voor de link van de BX doehetzelf pagina moet je even kijken op de pagina van de BX club Nederland.

http://www.bxclub.nl

Onder de weblinks staat o.a. de BX doityourself pagina. Ik vind het zelf niet echt een overzichtelijke pagina, maar soms haal je er wel eens iets nuttigs van af.

PS: de parkeergarage (in de catacomben van het apartementencomplex) is niet echt een ideale sleutelplek. Had pas al bijna ruzie door dat de BX een beetje LHM had gelekt Crying or Very sad

Nou ja, ze staat in elk geval veilig en droog Very Happy

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 07 januari 2004 12:45 AM
  [ # 6 ]
chris schreef:

(...)PS: de parkeergarage (in de catacomben van het apartementencomplex) is niet echt een ideale sleutelplek. Had pas al bijna ruzie door dat de BX een beetje LHM had gelekt Crying or Very sad

Nou ja, ze staat in elk geval veilig en droog Very Happy

Zeiltje er onder doen. Wieltjes er op zetten, wordt het ook niet gejat.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-2004

Gepost: 10 februari 2004 01:42 PM
  [ # 7 ]
chris schreef:

Toch nog even de vraag of iemand ervaring heeft met het vervangen van de startmotor van de GTi 16v, aangezien ik op een BX-kluspagina op internet las dat bout 3 op een dusdanige plek zit (onder of achter de motorsteun) dat de motor iets gelicht moet worden om deze los (en later weer vast) te kunnen zetten. Het lijkt me een ###verhaal, maar ben zelf nog niet op de (veel te koude) grond van de parkeergarage onder de BX gaan liggen om te kijken hoe het ongeveer zit….....

Lijkt me heel vreemd, want geen enkele motorsteun zit ook maar enigszins in de buurt van de startmotor. Ik denk dat je bij het verkeerde (motor)type zit te lezen.

Je kunt trouwens twee dingen doen… priegelen van onderaf of het inlaatspruitstuk eraf halen en zeeen van ruimte hebben van bovenaf.  Kost je wel een pakking extra, en wat schoonmaakwerk. Misschien is het zelfs de enige manier bij een 16v, ik heb het nog niet geprobeerd.

Marcel

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook