
















Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
De nieuwe Jumpy is er. Mét mooie retro look: hij deed me meteen denken aan de Visa van 1978. Mooi? Tsja…
Hij heeft iets van de Visa ja… maar de rest is Jumpy
ik vraag me af of er aan de achterkant veel veranderd is,
hopelijk is ie toch een beetje opgefrist (zoals bij de jumper bijvoorbeeld).
en hopelijk heeft hij ook een nieuw, jonger dashboard… (ook zoals de Jumper).
of ie mooi is? gewoon even wennen…
























Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
ik vind hem op zich wel mooi, maar ik heb altijd al iets tegen de jumper en jumpy gehad om dat ik die naam zo verschrikkelijk vind.
is er behoefte aan een juper en of jumpy forum?
Z’n halfbroers gaan er niet zo uitzien, denk ik,
wat je ook zag bij de Évasion, gaat hier ook gebeuren volgens mij.
de grote lijnen blijven het zelfde, maar het front en de achterzijde wordt vormgegeven door de huisstylisten.

















Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
rocco schreef:Z’n halfbroers gaan er niet zo uitzien, denk ik,
wat je ook zag bij de Évasion, gaat hier ook gebeuren volgens mij.
Ziet er precies eender uit, alleen andere stuk kunstof voor de grille, net als bij Evasion.
De Expert ziet er zowaar nog verschrikkelijker uit:
Even terzijde, maar ik denk dat de bovenste foto (die grijze met het kenteken 98 CTM 78 een ‘oude’ Jumpy is die d.m.v. een tekenprograama verbouwd is tot de nieuwe. Er zit n.l. geen naad tussen de motorkap en de grille en de koplampen. En de kleur van de koplampen is rondom de knipperlichten wel heel egaal. Ik weet het niet 100% zeker hoor ...
Die rooie peusjoo kan ook wel eens gesoept zijn trouwens ...
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Er zit n.l. geen naad tussen de motorkap en de grille en de koplampen. En de kleur van de koplampen is rondom de knipperlichten wel heel egaal. Ik weet het niet 100% zeker hoor ...
Die rooie peusjoo kan ook wel eens gesoept zijn trouwens ...
ze zijn gewoon allebei heel mooi afgewerkt,
allebei ongesoepte fotos denk ik.
Als je heeeeeeeeel goed kijkt zie je op de 2e foto van boven linksboven de rechter koplamp (links is aan jouw linkerkant, niet de linkerkant van de bestuurder) een naad lopen die niet op de bovenste foto staat.
Trouwens, wat voor bruin/beige achtig iets zit er achter de grille van de 2e foto? Het ziet er in ieder geval wel heel mooi egaal uit ... En een radiateur is in elk geval niet egaal.
Schijt aan originaliteit.

















Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Lelijke Eend schreef:Als je heeeeeeeeel goed kijkt zie je op de 2e foto van boven linksboven de rechter koplamp (links is aan jouw linkerkant, niet de linkerkant van de bestuurder) een naad lopen die niet op de bovenste foto staat.
? Ik zie niks. Maar je kijkt op de tweede foto er schuin van voor tegenaan. Dan zie je inderdaad ook andere dingen. Maar op deze foto’s - overigens gewone officiele publiciteitsfoto’s - kun je op zo’n detailniveau sowieso weinig zien. De koplampen liggen volgens mij tegen de motorkap aan, dus inderdaad: geen naad.
Lelijke Eend schreef:Trouwens, wat voor bruin/beige achtig iets zit er achter de grille van de 2e foto? Het ziet er in ieder geval wel heel mooi egaal uit ... En een radiateur is in elk geval niet egaal.
Dat is een radiator.
Handjes schreef:(...)Dat is een radiator.
Een radiator heeft geen egaal oppervlak om het oppervlak waar op gekoeld wordt zo groot mogelijk te maken. Of is dit iets nieuws ?
(ik kap met mierenneuken in dit topic)
Schijt aan originaliteit.

















Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Van deze afstand lijkt het egaal. De lamellen kun je niet individueel onderscheiden.
Voor de detail freaks:
Handjes schreef:Van deze afstand lijkt het egaal. De lamellen kun je niet individueel onderscheiden.
Voor de detail freaks:
Grappig, om deze discussie nog eens na te lezen. Inmiddels is mijn indruk dat de Jumpy vaker te zien is dan de Peu.
Over het wel/niet zien van naden, dan moet je vooral niet dit soort autoos gaan rijden heb ik gemerkt. Er zijn bijv. geen 2 Evasion’s waarbij de motorkap op dezelfde afstand van de grille staat (naaddikte) en gelijksoortige klachten hoor je over de C8.
Een subforum om specifiek de oude spullen en de nieuwe spullen te onderscheiden (bijv. HY en Jumpy hebben qua techniek weinig gemeen) lijkt me evenwel handig.
Ich bin ein Breaker
wat betreft de naden bij autos die zijn vaak erg verschillend of het plaatwerk ligt scheef maar wat men niet ziet hoor je ze dan ook niet over
ik heb voor de gein toen ik me xantia kocht ook wat naden bekeken maar de uitslag was diep triest
De afwerking van de schuifdeuren is mijn grootste ergernis van de Jumpy.
Overigens is de Peugot niet beter afgewerkt.
Altijd de indruk dat het nog steeds met de franse slag gaat dat afwerken.
In januari komt er een nieuw model Jumpy uit..iemand scoops toevallig ?
Als u eens wist…
Métisse schreef:In januari komt er een nieuw model Jumpy uit..iemand scoops toevallig ?
eigenlijk gaat het tijd worden want de huidige Jumpy vind ik niks ops:
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017