10 van de 14
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
Problemen uitwisselen
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 08 mei 2004 03:06 PM
  [ # 136 ]

thermostaat vervangen

Hallo Gerard,

Ik wil inderdaad wel vlotjes een nieuwe thermostaat erin zetten.  Wat er nu in zat, heeft een aanduiding van 79 graden, gezien bij goed bekijken. Maar, welke themostaat hoort er in een DS 23 IE, DX5 blok?
In het overzicht van eht clubmagazijn staat de 79 graden variant alleen genoemd bij een 1900 cc blok, met extra toevoeging C 63-67. Ik kan natuurlijk ook gewoon het oude ding meenemen naar de automaterialen handel, en eens kijken of die een vervanging hebben, maar een originele thermostaat lijkt me toch beter.
MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 08 mei 2004 03:42 PM
  [ # 137 ]

theromostaat controle

Nog maar een keertje de thermostaat getest. Ding ging nu pas bij een 88-90 graden een beetje open, en helemaal (maat wat heet helemaal open, zit dan de veer helemaal dicht?) open bij rond de 100 graden, dat lijkt me niet geheel in orde. Ik heb ook het idee dat ie niet helemaal open gaat, omdat de veer bij 100 graden niet strak zit.
Kortom, ik zal op zoek gaan naar een nieuwe….
MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 09 mei 2004 11:28 PM
  [ # 138 ]

Vandaag wederom een aantal korte ritten kunnen maken. Natuurlijk niet zonder problemen. Eerste probleem al bij de eerste bocht, richtingaanwijzers naar rechts gaven geen kik, ook niet bij het verklikkerlampje. Helaas, dit probleempje leidde nogal de aandacht af. Daardoor iets te lang met een aanlopnede voetrem gereden, maar dat ruik je vanzelf Twisted Evil  Helaas dat je moet stilstaan voor een stoplicht met rode kleur, want op op dat moment was de rem net nog een keer gelost, maar nu was er toch nog enige rook te zien. Maar snel doorgereden, en de remmen met de rijlucht gekoeld.
Het probleem met de richtingaanwijzer is thuis weer opgelost, door de kap boven de stuurkolom weer te verwijdersn, en eens met de dradenbundels te rommelen. Probleem is dat de stekkerverbindingen nogal vol zitten met corrosie, dus dat betekent de volgende vrije middag gebruiken om al die verbindingen na te lopen en schoon te maken. Vermoedelijke oorzaak is het gerommel geweest om de dashborddimmer op zijn plek te krijgen, waardoor de stekker voor rechtsaf geen contact meer maakte. Voordat de kap weer dicht ging alles nog even gecontroleerd, bleek dat de linkerblinkers het niet meer deden…..
Na alles opgelost te hebben, nog maar even gereden, en weinig problemen meer gehad, afgezien van een peiepend geluid uit het vooronder, maar daar kijk ik volgende week wel naar.
MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 10 mei 2004 02:58 PM
  [ # 139 ]

Hallo Peter.
Wat is het toch heerlijk genieten met een auto van 31 jaar.Een mens is dan in de bloei van zijn leven.Maar het houdt je lekker bezig.Als hij niks
meer mankeert,wil je dan even waarschuwen,kunnen we een psychiator
sturen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 mei 2004 06:04 PM
  [ # 140 ]

Peter,
Heeft Blikwerk niet een thermostaat voor je liggen? Anders een ritje naar soesterberg: Chyparse heeft hem zeker! Ik geloof dat 82graden de temperatuur is waarhij open moet gaan! Vergeet niet dat je watertemperatuur ook een belangrijke input is voor je injectie dus koop een nieuwe en zet hem erin. Het kan officieel geem kwaad om zonder te rijden. Wil je je motor toch warm krijgen zonder thermostaat, houd dan een stuk karton ( 30sec. tot 1 minuut voor je radiator via de rits in je tunnel. Als de bovenkant van de radiator warm wordt, het karton verwijderen en gaan rijden!
joris

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 10 mei 2004 07:24 PM
  [ # 141 ]
Gerard Maas schreef:

Hallo Peter.
Wat is het toch heerlijk genieten met een auto van 31 jaar.Een mens is dan in de bloei van zijn leven.Maar het houdt je lekker bezig.Als hij niks
meer mankeert,wil je dan even waarschuwen,kunnen we een psygiator
sturen.

Ik ben goedkoper dan een psychiather Mr. Green

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 10 mei 2004 08:50 PM
  [ # 142 ]

thermostaat

Ik zal inderdaad eens links en rechts informeren waar ik zo’n ding het snelst kan krijgen. Vo9lgens olyslagers moet er een 79 graden geval in, dusdat wilde ik ook zo gaan doen. Wellicht dat mijn specialist of Blikwerk met een ander idee komen, maar inderdaad, de injectie motoren zijn gevoeliger voor de juiste temperatuur dan je zo zou denken.
Als alle problemen met de DS zijn opgelost, vrees ik dat ik op zoek moet naar een andere goding waar wat werk aan zit. Dit ivm afkickverschijnselen Laughing
MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 10 mei 2004 08:53 PM
  [ # 143 ]

Niet afkicken,
blijven genieten!
laat haar dikwijls genoeg uit.

er komen er vast nog wel wat probleempjes hoor.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 mei 2004 09:01 PM
  [ # 144 ]

Precies, rocco heeft dat nu al door! Het houdt nooit op! Als je r mee gaat rijden gaat er vanzelf weer iets kapot!
Laughing

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 10 mei 2004 09:02 PM
  [ # 145 ]
rocco schreef:

Niet afkicken,
blijven genieten!
laat haar dikwijls genoeg uit.

er komen er vast nog wel wat probleempjes hoor.

Bijk het uitblijven van problemen kan je mij ook nog inhuren Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 10 mei 2004 09:27 PM
  [ # 146 ]

Dank zij mijn ervaring met deze auto’s kon ik deze opmerking plaatsen,
omdat ik weet,dat hij die nooit nodig zal hebben,maar onze technische hulp des te meer.

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 10 mei 2004 09:29 PM
  [ # 147 ]

Dan hoef ik niet echt lang te wachten. De komende klussen, in willekeurige volgorde zijn: vervangen achterspatborden, vervangen/herstellen keienbak, vastmaken deurpanelen, rechterachterportier ook van binnenuit laten openen, waterdichtmaken kofferbak, vervangen van nog wat rubberwerk en vervanging stuurhuis. En dit zijn alleen de zichtbare/merkbare mankementen. Aan te vullen met vervanging van een stel stevig doorrookte voetremblokjes als de APK keuringsmeester erop staat Shocked
Maar fijn, dat er meegedacht wordt, dat scheelt een hoop. En ach, een DS kan zich soms gedragen als een oudwijf, maar hoe zit dat met eendjes? De beste eend is een Peking-eend op mijn bord Laughing , en zeg nou niet dat elke eend zo fantastisch is….... dan weet ik er nog wel een paar van vroegâh, toen ik mocht meerijden met zo’n waggelding Very Happy
MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 10 mei 2004 09:56 PM
  [ # 148 ]

Waggelding?
Het bewijs dat (“oude”) Citroëns goed geveerd zijn, hydraupneumatiek of niet! Smile

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 10 mei 2004 10:18 PM
  [ # 149 ]

Nou Peter,daar gaan we weer.U klikt,wij draaien.
Die onbenulligheden reageer ik niet op,tenzij…
1 dat achterdeurslot: slot inwendig olie op spuiten en evt de binnengreep
  verstellen.De voorste moer linksom draaien en schuiven en weer vast.
2.dat remblok even met schuurpapier het laagje eraf schuren.
3 kofferbak lekkage,waarschijnlijk een nieuw rubber.
4 stuurhuis.het moeilijkste is om die goed op zijn plaats te krijgen zowel
  in horizontale richting(schroefdraad gangen tellen.Maar de kanteling.
  Ik zag op Citromobiel het stuk speciaal gereedschap er nog voor liggen
  maar vraag me niet waar.Het aansluitstuk moet nl recht met het stuur
  komen te staan en dat luistert erg nauwkeurig.
Heel Heel veel succes.
Gerard.

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 11 mei 2004 01:33 AM
  [ # 150 ]

Hoi Gerard,

Bedankt voor de tips! Kan ik weer mee aan de slag. Wil ik als eerste dat portier gaan doen, want het blijft toch knullig dat het op 3 van de 4 portieren wel goed werkt. Echter, ik moet ook nog steeds wennen aan de manier waarop de vergendeling van alle portieren werkt. Niet met een stiftje omhoog, maar met de hendeltjes in de portiergreep zelf. Probleem rechtsachter is dat het achterste hendeltje niet “meeveert” zoals de hendeltjes in de andere portieren, dus ik vermoedde dat er binnen in het portier misschien iets los zou zitten. Ga eerst jouw tip uitproberen, result lees je hier wel. Kan wellicht even duren, ivm met andere noodzakelijke bezigheden…....
Stuurhuis is helaas een kwestie van vervangen, hij lekt nogal bij het rondsel Crying or Very sad
En de voetremblokjes, krijg ik die eenvoudig los?
Kortom, de DS blijft een uitdaging, en alleen aan mijn allereerste auto heb ik zoveel zelf gedaan….. Echter, een klus die succes oplevert geeft veel voldoening!
MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
 
10 van de 14
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook