11 van de 14
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
Problemen uitwisselen
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 mei 2004 01:27 PM
  [ # 151 ]

Voor je stuurhuis haal je bij chyparse ook het afstel tool. Of leen het van je specialist.
Schrik niet: een gereviseerd stuurhuis kost ruim 400 euri… Sad  Bij het ronsel mag ie een klein beetje zweten.

remblokken: een voor een (!) een beetje terugduwen met een schroevendraaier en eruittrekken. Eerst natuurlijk de grote paperclip wegnemen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 11 mei 2004 08:48 PM
  [ # 152 ]

Dat stuurhuis gaat mee in de grote beurt en APK aan het eind van het jaar. Ik kan er tot nu toe geod mee rijden en sturen, maar de specialist gaf ook al aan dat nu gewoon teveel lekt, dus APK afkeur.
Wat bettreft de remblokjes, dat ga ik zeker eens proberen! Eerst rechts, daarna links (want daar zit de zooi onder die fijne volgebouwde accubak )
MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 11 mei 2004 11:21 PM
  [ # 153 ]

Voor de remmen alleen de luchtgeleiding er tussenuit halen,dan heb je voor de remmen genoeg ruimte.

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 15 mei 2004 01:54 PM
  [ # 154 ]

Thernmostaat was de schuldige Evil or Very Mad
Heb gisteren even de nieuwe thermostaat getest naast de oude, omdat ik de thermostaat niet kan inbouwen op dit moment. En inderdaad, de nieuwe gaat op tijd open, en gaat veel verder opsenstaan.
Het afstellen van de portiersluiting rechtsachter is me nog niet gelukt. Er zit maar één moer aan de handgreep voorzover ik kan zien, dus daar zal ik nog eens beter naar kijkens trakjes. Anders haal ik de binnenbekleding eraf (zit toch vrijwel los) en werp ik zo een blik op de zaak.
MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 15 mei 2004 05:53 PM
  [ # 155 ]

Ik kreeg die deur ook niet open, wat CRC / WD 40 in alle gaatjes spuiten, dan lipje van de binnekant indrukken en ‘m opendoen van binnenuit, of lipje indrukken, en tegelijkertijd de deur van buitenaf openen!

Bij mij heeft ‘t gewerkt Wink

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 15 mei 2004 07:02 PM
  [ # 156 ]

Ik krijg de deur wel van buiten af open, maar niet van binnen uit.
En de deurontgrendeling voelt ook anders aan dan bij de andere deuren, dus daarom denk ik dat er iets van binnen niet goed zit.
Maar als ik tijd heb, dan kijk ik er pas naar. Het motorische gedeelte moet eerst perfect zijn, dan komen dit soort kleine problemen op de werklijst.
MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 17 mei 2004 03:56 PM
  [ # 157 ]

Met die (MOER) aan het slot moet je denken dat het een bout van binnen-
uit het slot op zijn plaats houdt.Dus je moet de moer linksom een stukje
losdaaien zodat je hem naar voor en naar achter kan schuiven,en daar
stel je dan de binnenhandgreep mee af zodat hij open kan en op slot.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 mei 2004 05:01 PM
  [ # 158 ]

Mischein een domme opmerking maar staat ie niet op het kinderslot???
Surprisedops:

op de deur bij het slot zie je een rechthoekig sleufje met een pikkie erin. Dat kan twee kanten op….Ik weet niet welke stand op kinderslot is.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 17 mei 2004 08:47 PM
  [ # 159 ]

Da’s geen domme vraag. Ik heb er zelf ook al aan gedacht, echter, zowel bij het linker als het rechterportier zit het pikkie opdezelfde plaats, dus dan zou het goed moeten zijn (of het kinderslot is kapot aan één kant).
Even iets heel anders, bij het vervangen van de thermostaat, moet er nog een rubberen ring of apkking tussen de thermostaat en de borgring waarmee die vast gezet moet worden? Ik zou het klusej zometeen kunnen gaan doen, en anders wellicht morgenavond als het nog steeds zulks lekker DS weer blijft Razz
MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 mei 2004 01:02 PM
  [ # 160 ]

Nee zit er ‘kaal’ in.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 18 mei 2004 09:56 PM
  [ # 161 ]

Bedankt!
Dat scheelt me straks weer een hoop gezeur omdat het niet wil passen. Wordt sowieso weer een interessant klusje…..  Eerst expansievaatje losmaken, waterslang voor en achter los, nieuwe thermostaat erin, slang weer vast aan beide kanten, en daarna het vaatje weer vast maken Very Happy
Daarna afgetapte vloeistof weer terug erin, en rijden maar Cool
MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 mei 2004 12:38 PM
  [ # 162 ]

Zet de auto voor op pootjes.(onder de bewuste chassis steunen) en de achterkant naar beneden(van druk af). Doordat de auto kantelt ontlucht de kop beter!
Kijk goed hoe de thermostaat zit! niet verkeerd om monteren, dan doet ie het niet!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 19 mei 2004 06:20 PM
  [ # 163 ]

Helaas, ik was er niet bij toen de oude thermostaat eruit is gehengeld…...
Naar mijn idee moet de thermostaat erin met de veer naar onderen. Helaas, ook de wrkplaatshandboeken geven niet aan hoe zo’n simpel ding erin moet….. Zeker een karweitjes dat vroeger nooit vrrokwam? Lijkt me van niet, maar goed.
Echter, als ik de zaak open heb, kan ik wellicht zien hoe die moet komen te zitten, in elk geval hoeven er geen rubbers oid tussen de tharmostaat en de borgveer. Wie wel weet hoe de thermostaat moet zitten, mag het hiet zeggen…. DS 23 IE, type DX5 motorblok, met theromostaat niet in de slang.
BVD,
Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 19 mei 2004 06:30 PM
  [ # 164 ]

Goed,ik zal het dan niet zeggen,maar laat ik hier dan opzetten dat het
meetgedeelte van elke thermostaat uiteraard naar de hittebron gekeerd
moet zijn,want dan kan hij tenminste doen waarvoor hij is.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 mei 2004 06:37 PM
  [ # 165 ]

het dikke deel ( het waselement of meetgedeelte) naar beneden en het meer puntige deel naar boven.
!! Razz

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
11 van de 14
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook