Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
ik had er nog nooit van gehoord !
ben wel erg benieuwd.. het zou na de rode vlekken van de lhs en de groene van de lhm wel een welkome aanvulling zijn in het kleurige kunstwerk dat mijn oprit is
Och, het spul werkt best aardig, is geloof ik wat goedkoper dan normale LHM en wat minder schraal. Je kunt het vervangen met een standaard flush beurt. (met filters reinigen, tank schoonmaken, remmen spoelen) Alleen moet je wel naar Renard toe om het te kopen of het oplaten sturen onder rembours. Dan heb je gelijk 5 liter. Kun je even vooruit.
Bij mij is het er helaas een keer uitgespoeld met een leidingbreuk en sindsdien rij ik weer groen (alweer een jaar of 3). Het ismoeilijk te zeggen of het positieve effect nu kwam door het reinigen van de filters e.d. of door de Renard olie. Het reinigen heeft ook al ene erg positieve uitwerking.
Het kan in elk geval geen kwaad om te proberen en als je systeem toch al eens gereinigd moest worden..
Ach, eigenlijk is groen ook een veel mooiere kleur
Groet,
Marten
mpostma schreef:Och, het spul werkt best aardig, is geloof ik wat goedkoper dan normale LHM en wat minder schraal. Je kunt het vervangen met een standaard flush beurt. (met filters reinigen, tank schoonmaken, remmen spoelen) Alleen moet je wel naar Renard toe om het te kopen of het oplaten sturen onder rembours. Dan heb je gelijk 5 liter. Kun je even vooruit.
Bij mij is het er helaas een keer uitgespoeld met een leidingbreuk en sindsdien rij ik weer groen (alweer een jaar of 3). Het ismoeilijk te zeggen of het positieve effect nu kwam door het reinigen van de filters e.d. of door de Renard olie. Het reinigen heeft ook al ene erg positieve uitwerking.
Het kan in elk geval geen kwaad om te proberen en als je systeem toch al eens gereinigd moest worden..
Ach, eigenlijk is groen ook een veel mooiere kleur
Groet,
Marten
Dat die blauwe LHM minder schraal is, kan dat ook betekenen dat hij de voorste veerpoten van mijn bix beter smeert.
Ik heb nu last van “hangende” poten, zie bx sectie.
vr gr Age Dijkstra
Age
BX Chic 1991, 220000+ km DH-DD-62…..verkocht
Verder met een Renault Clio uit 2006
Ik heb het blauwe bloed er in en hij is superrrrrrrrrrrr
Niet mee eens Mambo, groen is echt schraal. Je kunt wel vinden dat als de veerpoten bijvoorbeeld stroef worden, dat ze aan vervanging toe zijn. Is ook zo, maar hoe komt dat? Doordat ze door “groen” niet goed gesmeerd worden. Kortom ik kan me goed voorstellen dat met blauw erin de boel allemaal net iets langer leeft, hoe goed je het ook onderhoudt met groen.
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Tot we er jaren na nu achter komen dat blauw toch de rubber afdichtingen aantast…
Ik blijf GROEN!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
En dat terwijl die man van Kendall oil(diegene die de blauwe olie maakt) vertelde dat er mensen waren die veel minder slijtage hadden nadat ze de blauwe olie hebben gebruikt…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ben ik ook wel mee eens….
Wij rijden voorlopig ook nog wel groen
“If it aint broke than don’t fix it….”
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat geldt bij citroen bij uitstek!
Overigens, De auto’s met de veel schralere rode olie uit de begin tijd van de DS gelden als de lekkerst verende exemplaren ooit….
Verder mag iedereen van mij in zn auto gooien wat ie wil!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
sommige doen er zelfs(2takt)motorolie in
In het instructie boekje staat dat dat in uiterste gevallen mag.
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Klopt. Ik heb zelf ruim 200km op 15w50 geveerd omdat de total langs de peage geen LHM meer had, en ik wel een lekkage…
Merk je trouwens niks van….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ik heb ook blauw gegooid in onze BX 14 TE. 5 Liter ligt klaar voor de 19TZI Break en de Digit komt ook wel een keer.
Ik geef toe, qua vering merk ik er niet zo heel veel van, maar de auto komt sneller omhoog, en zakt ook sneller als ik de hendel onderin gooi. Waar dat door komt laat ik verder in het midden. De boel is namelijk ook gereinigd (ff wat fitness oefeningen gedurende 15 minuten met de hendel, daarna vat en filter schoongemaakt, en remmen doorgespoeld).
Wat blauwe olie in dat gat bij de veerpoten had tijdelijk een positief effect, nu kraken ze weer als ik ‘m laat zakken.
Ik houd jullie op de hoogte, ook als dat ding opeens idd slechte rubbers krijgt.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Volgens de link “Mercedes (topline models, only rear)”???
Van Roll-Royce wisten we het, maar gebruikt Mercedes in hun hedendaagse topmodellen ook hydro/pneumatische vering?
Ik dacht dat die techniek gepatenteerd was door Citroen en ik kan het me niet voorstellen dat ze die techniek aan Mercedes al dan niet in licentie geven.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Och, waarom niet? Mercedes en Citroen bijten elkaar volgens mij niet, ze opereren toch allebei voor een heel ander publiek. En zeker als je het over de topmodellen van Mercedes hebt, Citroen doet niets in die klasse. Moet dus kunnen volgens mij. Sterker nog, op een Mercedes zou het volgens mij best goed werken.
Nee ze bijten elkaar niet, maar zijn wij Citroen-rijders nou juist niet zo trots op “Bijzonder Citroen”? Het idee dat andere merken het hemelse veersysteem van Citroen gebruiken, is heilligschennis
Overigens doet een dikke C5 of XM het niet onder voor een Mercedes, iets dat nog altijd word onderschat. Aan het veercomfort van een Citroen kan helaas geen enkel ander merk Citroen overtreffen
Al zou ik multi-miljonair zijn, dan nog blijf ik Citroen rijden. Volgens mij maken Citroen rijders niet zo snel de overstap naar een ander (niet frans)merk. Mercedes rijders zullen niet zo snel de overstap naar Citroen maken, tenzij ze gewoon groot, comfortabel, luxe, etc willen voor weinig.