Opa zei me daarstraks dat de bollen van zijn xantia (een HDi van een jaar of 3) versleten waren,
de auto heeft ongeveer 115.000 km gedraait.
de garagehouder zei hem dat dit vrij normaal was,
maar ik vond het nogal snel…
Opa vroeg me ook of versleten bollen gevaarlijk waren (onveilig) of alleen ‘oncomfortabel’... ik kon hem geen antwoord geven…
dus best laten vervangen,
en indien nodig over 75.000km laten bijvullen…
hij moet er nog heen gaan denk ik…
kan wel even duren…
een grote garage in de buurt is failliet,
en dus heeft de ‘dorpsgarage’ heel veel werk…
ik heb eigenlijk geen idee…
ik zal oma eens mailen.
rocco schreef:
ik zal oma eens mailen.
wat een mooie zin,
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
Kan ie beter naar zo’n hervul-specialist gaan ipv de dorpsgarage. Waarschijnlijk goedkoper dan een algemene dorpsgarage die nog uit moet zoeken hoe die dingen eigelijk los moeten
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Je hebt een web-grootmoeder of je hebt het niet he .
het is een dorps-citroëngarage,
vroeger een gewone garage met specialisatie in Citroën,
nu een Citroëndealer die tussendoor ook andere auto’s doet.
Het was niet zo dringend,
dus ze worden vervangen in de lente/zomer,
voor de jaarlijkse trip naar Zwitserland.
(ja, mijn web-oma ziet ook graag wat van de wereld!)
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003
- Xantia Turbo Diesel Break
Aan het vullen of vervangen van de veerbollen kan je nooit een kilometerstand zetten,want er zitten rubber membramen in en we weten
nu toch wel allemaal dat die fransen geen rubber kunnen maken.En wie
kan vertellen bij welke kilometerstand hij een lekke band krijgt.Dus als je
vering niet meer naar je zin is,laat het controleren.Dan geniet je het meeste van de comfortabelste auto ter wereld.we blijven toch Citrofielen
en zolang we nog kunnen Hydraulic.
Bollen zijn ondertussen vervangen.al een maand of 3 geleden,
was het vergeten te melden… ops: